بهترین شرکت بیمه برای موتور سیکلت

در هرکدام از این دسته افراد قرار بگیرید، نمی‌توان خطرات ناشی از موتورسواری را نادیده گرفت. برای جبران زیان‌های مالی و جانبی، بیمه‌نامه‌های متعددی توسط کارگزاران ارائه شده‌اند. انتخاب بهترین شرکت بیمه برای موتور سیکلت به دلیل تعدد طرح‌های بیمه کمی دشوار است. انتخاب بیمه مناسب برای خودرو یا موتور سیکت آسودگی خاطر بیشتری برای راننده به منظور بروز هرگونه حادثه فراهم می‌کند.

تا انتهای متن مطالعه کنید تا اطلاعات کاملی درباره انواع بیمه‌نامه، خسارات تحت پوشش بیمه، جریمه‌های عدم دریافت بیمه‌نامه، نحوه استعلام و بهترین سامانه خرید بیمه دریافت کنید.

استفاده از موتور سیکلت، راهی برای فرار از ترافیک شهری

بسیاری از افراد برای فرار از ترافیک شهری استفاده از موتور سیکلت را بر خودرو ترجیح می‌دهند. رانندگی با موتور سیکلت از لابلای خودروهای مانده در ترافیک، باعث می‌شود تا فرد زودتر به مقصد برسد. موتورسواری جذابیت و هیجان زیادی دارد ولی در عین حال نمی‌توان خطرات آن را نادیده گرفت. در صورتی که راکبان موتور از قوانین به خوبی تبعیت نکنند، امکان دارد تبعات خطرسازی گریبان‌گیر آن‌ها شود. برای جبران خسارات جانبی و مالی که ممکن است به فرد وارد شود، بیمه‌ موتور سیکلت از جانب کارگزاران ارائه شده‌ است. بیمه‌نامه‌ها دارای طرح‌های متفاوتی هستند که هرکدام میزان معینی از خسارات جانی و یا خسارات وارد آمده به وسیله نقلیه همچون موتور یا خودرو را جبران می‌کنند.

آیتول1

انواع بیمه نامه موتور سیکلت، راهی برای کاهش خسارات

برای موتور سیکلت همانند خودرو دو نوع بیمه شخص ثالث و بدنه ارائه شده است. مابین این دو، بیمه شخص ثالث، اجباری است و باید در هنگام خرید موتور سیکلت از نمایندگی و یا شخص، حتما تهیه شود. در صورت عدم دریافت بیمه شخص ثالث از جانب خریدار، امکان توقیف و جریمه از سوی پلیس راهنمایی رانندگی وجود دارد. توصیه می‌کنیم قبل از مراجعه به مراکز ارائه دهنده بیمه، با استعلام بیمه شخص ثالث از اعتبار آن اطمینان حاصل کنید. از طرفی دریافت بیمه بدنه کاملا اختیاری است و در صورت عدم دریافت آن هیچ جریمه‌ای شامل حال راکب موتور سیکلت نمی‌شود.

بیمه شخص ثالث خسارات جانی همانند ایجاد آسیب فیزیکی، نقص عضو و فوت را در بر می‌گیرد. بیمه بدنه آسیب‌های وارد آمده به وسیله نقلیه همچون انفجار، آتش سوزی و خسارات فیزیکی  را جبران می‌کند. شاخه‌ای از بیمه شخص ثالث با نام بیمه حوادث راننده وجود دارد که در صورت وارد آمدن خسارات جانی به راننده خاطی، هزینه‌ها از جانب بیمه پرداخت می‌شوند. به فرد راننده شخص اول، کارگزار موظف به پرداخت خسارات شخص ثانی و به فرد آسیب دیده در اثر تصادفات و سوانح شخص ثالث گفته می‌شود.

عواقب عدم دریافت بیمه شخص ثالث موتور سیکلت، قبل از موعد اقدام کنید

خرید بیمه شخص ثالث برای تمامی راکبان موتور سیکلت ضروری است، ولی اگر فردی گواهینامه نداشته باشد، بیمه به او تعلق نمی‌گیرد. در‌صورتی‌که تصادفی رخ دهد و فرد مقصر بدون گواهینامه یا بیمه شخص ثالث باشد، شرکت بیمه خسارت فرد آسیب دیده را پرداخت می‌کند، ولی برای دریافت مبلغ به سراغ فرد خاطی می‌رود.

طبق قانون، دریافت بیمه شخص ثالث برای موتور سیکلت اجباری است، پس طبیعتا عدم دریافت آن جرم محسوب شده و جریمه به همراه دارد. جریمه دیرکرد دریافت بیمه شخص ثالث موتور سیکلت با تقسیم مبلغ بیمه نامه بر 365 روز سال، ضرب در تعداد روزهای دیرکرد محاسبه می‌شود. طبق قانون سال 1400 جریمه دیرکرد دریافت بیمه‌نامه انواع موتور سیکلت به شرح زیر است:

آیتول3

پس بنابراین بهتر است تاریخ سررسید بیمه شخص ثالث به خاطر سپرده شود، زیرا هر یک روز دیرکرد شامل جریمه است. لازم است توجه داشته باشید که در صورت توقیف توسط افسر پلیس، موتور سیکلتامکان دارد به پارکینگ منتقل شده و راکب موتور جریمه شود.

ارتباط مبلغ بیمه شخص ثالث موتور سیکلت با ارزش موتورسیکلت

هزینه بیمه شخص ثالث موتور سیکلت به 4 عامل بستگی دارد که شامل نوع موتور سیکلت، سال ساخت، تعداد سیلندر و نوع و ساختار موتور می‌شود. هرچه سال تولید یک موتور سیکلت جدیدتر باشد، به دلیل ریسک پایین‌تر و امنیت بالاتر آن حق بیمه کمتری برای آن پرداخت می‌شود. از طرفی هرچه تعداد سیلندر یک موتور سیکلت بیشتر باشد به دلیل قوی‌تر بودن پیشرانه و ریسک بالای ایجاد خطر، حق بیمه گران‌تر است. به طور کلی موتور سیکلت به سه دسته زیر تقسیم می‌شود:

  • موتور دو چرخ
  • موتور سه چرخ
  • موتور برقی

نرخ حق بیمه موتور سیکلت سه چرخ از مابقی موارد بیشتر است. به طور کلی هرچه بدنه و پیشرانه موتور سیکلت قوی‌تر باشد، حق بیمه آن بیشتر است.

نرخ بیمه شخص ثالث موتور سیکلت در سال 1400 به شرح زیر است:

  • موتور گازی ۴۸۱ هزار تومان
  • موتور تک سیلندر ۵۸۸ هزار تومان
  • موتور دو و سه سیلندر ۶۴۵ هزار تومان
  • موتور سه چرع ۶۹۴ هزار تومان

البته قیمت‌های درج شده حدودی هستند و بنا به کارگزار ارائه دهنده بیمه امکان تفاوت آن‌ها وجود دارد. از طرفی عوامل متعددی همچون میزان تخفیف بیمه و جریمه دیرکرد در قیمت بیمه شخص ثالث تاثیرگذارند.

تخفیف بیمه شخص ثالث، پاداشی برای افراد قانون‌مند

امکان دارد برخی راکبان موتور سیکلت به این موضوع توجه نکنند، ولی افرادی که از برگه بیمه خود بهره نبرند، هنگام سررسید صدور بیمه‌نامه جدید به آن‎ها تخفیف تعلق می‌گیرد. این میزان تخفیف به طور خودکار محاسبه و روی بیمه‌نامه اعمال می‌شود. راکبان قانون‌مند می‌توانند از این تخفیفات بیمه شخص ثالث بهره ببرند و بیمه‌نامه ارزان‌تری تهیه کنند. تخفیف اعمال شده نهایتا تا 70 درصد است که به صورت پلکانی از 5 درصد شروع می‌شود.

سامانه‌های خرید بیمه شخص ثالث، راهی مطمئن و آسان برای تمدید و مقایسه بیمه‌نامه

با تعدد کارگزاران ارائه دهنده بیمه، انتخاب مطمئن‌ترین آن‌ها برای کاربران کمی سردرگم کننده است. افراد با مراجعه به سایت کارگزاری‌های متعدد برای مشاهده نرخ بیمه‌نامه امکان دارد قادر به مقایسه مزایا و قیمت هرکدام نباشند. سامانه‌های متعددی راه‌اندازی شده‌اند که می‌توان با مراجعه به آن‌ها انواع بیمه‌های ارائه شده را مشاهده و مقایسه کرد. استعلام بیمه شخص ثالث از موارد دیگری است که می‌توان از سامانه‌های آنلاین خرید بیمه انجام داد تا از تاریخ سررسید آن‌ها اطمینان حاصل شود. به مرور زمان قابلیت خرید مستقیم بیمه شخص ثالث و بدنه از سایت‌های ارائه دهنده خدمات بیمه فراهم شد. کاربران می‌توانند پس از انتخاب و پرداخت حق بیمه، با وارد کردن آدرس محل زندگی مستقیم آن را درب منزل دریافت کنند.

آیتول2

سامانه آیتول، مقایسه و خرید بیمه‌ شخص ثالث با بهترین قیمت

سامانه آیتول در سال 1397 راه‌اندازی شد که انواع بیمه شخص ثالث و بدنه موتور سیکلت و خودرو را ارائه می‌دهد. کاربران با استفاده از این سامانه می‌توانند استعلام بیمه خود را انجام دهند و در صورت سررسید تاریخ جدید نسبت به تهیه بیمه‌نامه یا تمدید آن اقدام کنند. از مزایای دیگر سامانه آیتول می‌توان به امکان مقایسه انواع بیمه‌نامه و ایجاد فیلتر میزان پوشش‌دهی خسارات اشاره کرد. این سامانه کاملا هوشمند بوده و تمامی کارگزاری‌های ارائه دهنده بیمه شخص ثالث و بدنه را تحت پوشش قرار می‌دهد.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.