لیست کارهای پیشنهادی برای نوروز

از جذابیت های دوران نوروز تعطیلات طولانی مدت آن است که در این ایام میتوانیم به استراحت و تفریح در کنار خانواده بگذرانیم.

برای اینکه بتوانیم از ایام نوروز خود بهترین استفاده را ببریم میتوانیم برخی از کار های زیر را برای خود در برای انجام در نظر داشته باشیم.

۱ - خرید قبل از پایان سال

یکی از جذابیت های دوران نوروز خرید های قبل از پایان سال است، خرید لباس، ملزومات سال نو مانند میوه ، شیرینی ، اجیل و خوراکی ، لوازم خانه و آشپزخانه و بسیاری از امور که زندگی مارا طراوتی تازه میبخشد، فرا رسیدن فصل زیبای بهار و آغاز سال نو بهانه خوبی برای این تازگی است.

خرید های قبل از پایان سال همواره سخت ولی شیرین اند، شلوغی خیابان ها و مراکز خرید، بالاتر رفتن قیمت اجناس به دلیل تقاضای بالا و عرضه کمتر از قبل و ... باعث شده اند که خرید از مراکز خرید و بازارها در این دوران حال و هوای دیگری به خود بگیرند.

همینطور شرکت ها و مجموعه های فروشنده خدمات نیز در این دوران بسیار فعال تر از قبل کار میکنند تا کسی لنگ خدمات نباشد.

۲ – خانه تکانی و نظافت محل کار

هر چقدر هم که پر مشغله باشیم خانه محل امن سکونت و آرامش ماست پس همواره باید مرتب و به دور از آلودگی باشد، تعطیلات سال نو بهانه ای است برای زودودن آلودگی ها و غبار از چهره خانه و محل کار که با شلوغی های روزمره این محل نیز خانه دوم ما محسوب میشود که در آن همه باهم میکوشیم برای هدفی مشترک یا متفاوت اما در قالب یک خانواده زحمتکش و سختکوش که در پی رسیدن به اهدافی مشخص است.

۳ – تهیه مواد غذایی و اماده سازی

نوروز، دوران خوش گذرانی و فراغت از رژیم های غذایی طول سال است، در این ایام به علت ورود از فصل سرما به گرما و تغیرات فیزیکی بدن انسان میل به خوردن و استراحت بیشتر از هر زمان دیگریست، پس برای ایام نوروز خرید مواد غذایی مانند گوشت، مرغ، ماهی، برنج و حبوبات، میوه و آجیل شب عید نیز از واجبات این ایام است.

۴ – مهیا سازی سفره هفت سین و مراسم چهارشنبه سوری

 ایین عید نوروز را برخی عادات و اعتقادات مانند سفره هفت سین و برپایی مراسم چهارشنبه سوری بسیار زیباتر میکنند، این رسوم از گذشته تا به امروز و آیندگان نیز هر سال زیباتر از سال قبل ادامه خواهد یافت، سفره هفت سین که همواره و هر سال نوروز خود را دور آن جشن میگیریم پیکی از خبرهای خوش برای آینده و عناصر آن سنبل خوشحالی، ثروت و سلامتی و سرسبزی هستند، اماده سازی و مهیای این تدارکات مانند سبزه عید نیازمند کمی زمان است.

۵ – در صورتی که سفر میکنید برنامه ریزی دقیق داشته باشید

سفر در دوران نوروز به خاطر زیبایی های اوایل فصل بهار، تعطیلی طولانی و مصادف شدن با گشایش گل ها و آشتی دوباره با طبیعت همواره لذت بخش است، در صورتی که شما هم از افرادی هستید که در این دوران سفر میکنید باید برنامه خود را به صورت دقیق و منظم آماده کنید.

چند مورد از الزامات سفر در دوران نوروز

در طول سفر های نوروزی بایستی برخی موارد مانند برنامه ریزی مسیر سفر، اقامتگاه، امنیت منزل و سایر اقدامات را کنترل کنیم :

• حتما قبل از آغاز سفر از وضعیت راه ها و آب و هوا از طریق سامانه ۱۴۱ به صورت تلفنی یا اینترنتی بررسی نمایید تا در صورت بروز مشکل آماده خود را از قبل داشته باشید

• مقصد اول و سایر مقاصد خود را پیشاپیش انتخاب و در خصوص آن ها تحقیق کنید، متناسب با آنها لباس و وسایل شخصی خود را همراه داشته باشید.

• حتما مدت اقامت خود در شهر های مقصد و محل اقامت خود را مشخص کنید، اقامتگاه ها معمولا به چند دسته هتل های استاندارد، مسافرخانه ها، اقامتگاه های خصوصی و مراکز اسکان، خانه ها و ویلاهای اجاره موقت تقسیم میشوند که میتوان بسته به شرایط مقتضی هر کدام از آنهارا انتخاب کرد.

• لوازم شخصی خود را به همراه داشته باشید تا در صورت نیاز به آنها مجبور به پرداخت هزینه دوباره برای تهیه آنها نکنید، همینطور برخی لوازم مانند مدارک شناسایی قابل تهیه نیستند.

• در صورتی که قرار است منزل خود را برای مدت هر چند کوتاه خالی از سکنه رها کنید حتما پروتکول های امنیتی را در آنها اجرا کنید.

 بیایید کمی بیشتر از پروتکول های امنیتی بدانیم.

پروتکول ها و تجهیزات امنیتی

سیستم امنیتی

امنیت در خانه های خالی بسیار بیشتر از اماکنی که در آن ها تردد وجود دارد ضعیف است، هر چند نیاز به امنیت همواره و به صورت پایدار از بدو زندگی انسان مطرح بوده و هست اما در برخی موارد و زمان ها این نیاز بسیار بیشتر از پیش احساس میشود.

با بالا رفتن قیمت لوازم خانگی، تجهیزات ارزشمند و گران بها و پایین آمدن قدرت خرید مراقبت و حفاظت از این وسایل بسیار مهم از سایر زمان هاست، باید برای امنیت خود و خانه استین ها را بالا بزنیم و اقدام کنیم.

تجهیزات امنیتی همواره انتخاب خوبی برای برقراری و حفظ امنیت و تالیف سناریو های پیچیده امنیتی هستند، این تجهیزات غالبا شامل دزدگیر اماکن، درب های اتوماتیک، سیستم های نظارت تصویری و دوربین مداربسته و بسیاری از سیستم هایی است که جلوتر با آنها آشنا میشویم.

حفاظت از ورودی ها و خروجی های منزل

درب ها و دروازه های ورودی ساختمان ها و آپارتمان ها نقاط استراتژیک و تمرکزی امنیت در نفوذ در آن هاست، گام اول برقراری امنیت حفظ امنیت درب های ورودی و خروجی و پنجره هاست.

کنترل ورودی ها و خروجی ها توسط درب های کنترلی و ریموتی روشی بسیار هوشمندانه، آسان، سریع و ارزان قیمت است که با ورود تکنولوژی های جدید و گسترش آنها مشکلات این حوزه بیش از پیش حل شده است، درب های کنترلی و اتوماتیک انتخاب های خوبی برای نزدیک تر شدن به دنیای دیجیتال و برقراری آرامش و کنترل از راه دور است.

کنترل از راه دور در مکانیزه سازی درب ها و پنجره ها توسط تجهیزاتی انجام میگیرد، این تجهیزات نام ها و برند های مشخصی دارند که بخشی از آنها در کشورمان ایران و بخشی از آنها در کشور های تولید کننده آنها مانند چین، آلمان، ایتالیا، فرانسه، اسپانیا، تایوان و... تولید میشوند که در عرصه درب های اتوماتیک از برند های معتبر و مرغوب ایرانی میتوان به شرکت تولید کننده جک پارکینگی سیماران، شرکت محک، میلان، سوزوکی، یوتاب، بتا، یال و سوپرلایف اشاره کرد، همینطور از برند های معتبر خارجی در حوزه درب های اتوماتیک و اتوماسیون های اتوماتیک به برند هایی همچون - sommer  BFT – V2 - genius – proteco و... اشاره کرد که محصول شرکت های اروپایی معتبر هستند.

کنترل گذرگاه های عبور و مرور خودرو

خودرو ها و محل های پارک آنها که معمولا پارکینگ های اختصاصی مجتمع های مسکونی و تجاری و یا پارکینگ های عمومی هستند، از دارایی های ارزشمند اما ریسک پذیر ما به شمار میروند، آسیب پذیری خودرو ها در برابر ضربه، فشار، اب خوردگی، تابش شدید آفتاب و ... میتواند ضرر های مالی سنگینی روی دست مالک آن بگذارد.

وظیفه پارکینگ ها و محل پارک این است که در صورت عدم استفاده از این خودرو ها آنهارا با خیالی راحت در محلی امن به نام پارکینگ قرار دهیم.

از اصول پارکینگ ها میتوان به موارد زیر اشاره کرد :

• تعداد پارکینگ ها برای واحد های مسکونی بسته به متراژ واحد است.

• حداقل عرض ورودی دهانه پارکینگ 2.5 تا 2.7 متر است.

• در صورت داشتن رمپ خودرو ارتفاع آن نباید از 15% تجاوز کند همینطور استاندارد رمپ نفر رو 7% است.

• حداقل سقف پارکینگ 1.8متر و حداکثر آن 2.6 متر است.

• شعاع گردش آزاد خودرو حداقل بایستی 4.75 متر باشد.

همینطور در استاندارد های جدید تعریف درب اتوماتیک و کرکره برقی، سیستم اعلام و اطفا حریق و سیستم تخلیه دود نیز الزامی شده است.

کرکره برقی

برای تامین امنیت پارکینگ ها نیز سناریوهایی مانند استفاده از جک آرامبند برای درب های نفر رو، تجهیز بخش پارکینگ به درب جداگانه و جداسازی آن از جیاط و ورودی نفر رو، استفاده از دوربین مداربسته با در نظر گرفتن نقاط کور و خارج از دسترس، استفاده از انتن های ورود و خروجی RFID و ... را تعریف کرد.

اعلام سرقت منزل

ناهنجاری های اجتماعی و تخطی از قانون و دست اندازی به اموال سایر شهروندان توسط سودجویان و سواستفاده گرانی انجام میگیرد که کمبود های روانی و مالی زندگی را تجربه میکنند، همه ما شهروندان بایستی از برخی استاندارد ها و اصول امنیتی که مارا در برابر این تهدیدها و خطرات مصون میدارد پیروی کنیم.

طبق آمار بالا رفتن آمار سرقت از منازل مالکان و ساکنین آنهارا بر آن داشته است تا از تجهیزات اعلام سرقت و نظارت تصویری استفاده کنند، این تجهیزات معمولا شامل دوربین های مداربسته و دزدگیر های اعلام سرقت میباشند که این تجهیزات نیز انواعی داشته و برند های بسیار زیادی در کشور آنهارا تولید میکنند.

از برند های معروف و مشهور ایرانی در حوزه تولید سیستم اعلام سرقت میتوان به برند دزدگیر اماکن سایلکس، GMK ، کلاسیک ، آنیک ، بتا و ... اشاره کرد همینطور از برند های معروف تولید داخل و خارج دوربین های مداربسته نیز میتوان برند های دوربین مداربسته داهوا، هایک ویژن، آلباترون، ویزیترون، ویدیو پارک، سونی، برایتون، بریزی و ... اشاره کرد که این محصولات را با کیفیت ها و امکانات متفاوتی در اختیار مصرف کنندگان خود میگذارند.

کلام آخر 

عید نوروز و ایام تعطیلات آن پر از زیبایی و طراوات فصل جدید و فرارسیدن حالی خوب است، در این ایام میکوشیم تا با تازه سازی روحیه خود و همینطور کمی استراحت و وقت گذرانی با عزیزان حال خود را بهتر کنیم، در این بین همواره سفر و مسافرت از برنامه های اصلی ما در این ایام است که رعایت نکاتی میتواند آن را بسیار دلچسب تر کند.

رعایت نکات امنیتی برای منازل در دوران نوروز پیشنهاد بسیاری از افراد و همینطور ارگان های زیربط و فعال در حوزه تامین امنیت است، شرکت صنایع الکترونیک سها با برند تجاری سها ای شاپ با سالها تجربه در امور تامین امنیت اماکن، فروش و اجرا و پشتیبانی سیستم های حفاظتی و امنیتی در ایران میتواند تکیه گاه خوبی برای امنیت خانه های دوست داشتی و دفاترکار و فروشگاه های شما عزیزان باشد.

دفتر شرکت واقع در استان البرز و خدمات آن به صورت سراسر و گسترده در سطح کشور است، برای آشنایی بیشتر میتوانید با کارشناسان حرفه ای و مشاوران فعال در حوزه امنیت تماس بگیرید.

آدرس سایت: Sohaeshop

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.