از کاشت تا برداشت نهال بادام

نهال بادام یکی از ارقام اقتصادی و سودآور است که از گذشته مورد استقبال باغداران قرار گرفته است. حتما شما هم فکر می کنید کاشت نهال بادام کار بسیار پیچیده و سختی است! ما در این مقاله قصد داریم شما را با خرید نهال بادام، قیمت نهال بادام، انواع نهال بادام، نحوه کاشت نهال بادام آشنا کنیم با ما همراه باشید.

از خواص بادام تا کشت آن:

قبل از پرداختن به موضوع نهال بادام لازم است ابتدا در مورد این مغز پر خاصیت اطلاعاتی کسب کنید. خواص موجود در مغز بادام  را نمی توان نادیده گرفت میزان کالری موجود در مغز بادام به اندازه ای است که نیاز به انرژی بدن را در کل روز تامین می کند.

 همچنین در سلامتی بدن نیز نقش موثری ایفا می کند. مغز بادام  هم به صورت خام و هم به صورت بو داده مورد استفاده قرار میگیرد.در میان تنوعی که محصولات خشکبار دارند برخی علاوه بر کیفیت و خواص به لحاظ سودآوری نیز بازدهی و عملکرد بسیار خوبی دارند.

به همین منظور می توان آنها را در دسته ارقام اقتصادی با بهره وری بالا قرار داد. برای نمونه می توان به نهال بادام اشاره کرد. این رقم با کیفیت و اقتصادی می باشد که به دلیل خواص بالا در بین خشکبار محبوبیت فراوانی دارد.

 یکی از دلایلی که موجب شده باغداران به کشت نهال بادام روی آورند همین اقتصادی بودن آن می باشد. غالبا باغداران این رقم را برای احداث باغ در حجم وسیع در نظر می گیرند.

البته علاوه بر موارد فوق باید اشاره کرد که کاشت نهال بادام به دلیل مقاومت خوبی که نسبت به کم آبی دارد همیشه مورد توجه بوده است.  افرادی که در مناطق کم آب زندگی می کنند  می توانند نسبت به کشت آن اقدام کنند.

 امروزه ارقام مختلف بادام از دیر گل گرفته تا ارقام زود گل متنوع است که خود این ارقام نیز به انواع مختلفی قابل تقسیم است. یکی از خدماتی که آرتان نهال ارائه می دهد این است که شما را با انواع نهال های بادام آشنا می کند.

 اگر در مناطق سردسیر زندگی می کنید  حتما ارقام دیرگل  را  انتخاب کنید تا سرما به محصول شما آسیب وارد نکند. قبل از خرید نهال باید به شرایط اقلیمی توجه داشت.

آرتان بادام

نهال بادام

فاکتورهای مهم در خرید انواع نهال بادام:

خرید نهال بادام به منظور احداث باغ در حجم وسیع گزینه بسیار خوبی است. زیرا نهال بعد از سپری کردن چند سال ابتدایی کاشت به بار خواهد نشست و هر ساله محصول آن نیز بیشتر خواهد شد.

یکی از معضلات باغداران که خسارت شدید هم وارد می کند سرمای بهاره است. انتخاب رقم مناسب با آب و هوای منطقه، محصول شما را از سرمای بهاره در امان نگه می دارد. همچنین به تولید میوه ای با کیفیت مرغوبیت نیز به شما کمک خواهد کرد.

 یکی از مزیت های احداث باغ بادام این است که باغداران نهال های کم سن و سال را برای کشت انتخاب می کنند. در نتیجه با به کارگیری روش های اصولی در پرورش آن به سودآوری اقتصادی خود کمک کنند.

ارقام مختلف نهال بادام امروزه منحصر به یک منطقه جغرافیایی نیست در واقع با واردات گونه های مختلف این امکان برای باغداران فراهم شده که از تنوع ارقام بهره مند شوند. و متناسب با شرایط اقلیمی خود یک رقم را انتخاب کنند.

توجه داشته باشید که یکی از فاکتور های بسیار مهم در خرید نهال انتخاب نهالستانی معتبر است. شرکت آرتان نهال با بیش از 25 سال سابقه فعالیت در زمینه کاشت انواع نهال، علاوه بر تضمین سلامت نهال هر نوع خدمات مرتبط با نهال از جمله نحوه کشت و مراقبت های بعد از کشت، تغذیه اصولی، آبیاری و نحوه مبارزه با آفات را در اختیار شما قرار می دهد.  

فراموش نکنید که داشتن باغ با بازدهی بالا در گرو آگاهی از اصول باغداری است. شما قبل از خرید نهال لازم است اطلاعاتی در خصوص محصول  و سازگاری آن با شرایط اقلیمی منطقه خود کسب کنید. عوامل شرکت آرتان نهال، مجموعه ای مجرب در زمینه اصول باغداری و کاشت نهال هستند که نکات مهم و ضروری باغداری را به شما عرضه می کنند.

آرتان نهال 2

                                                                          نهال بادام

کاشت،داشت و برداشت نهال بادام:

یکی از روش های رایج برای کاشت نهال بادام روش مربعی است که باغداران به آن توجه دارند. در اولین مرحله قبل از انتخاب نهال سالم انتخاب  زمین مناسب است. بعد از انتخاب  زمین باید نسبت به علامت گذاری آن اقدام کرد. سپس باغداران باید با حفر گودال مناسب بستر رشد نهال را آماده کنند.

توجه داشته باشید به منظور عملکرد بهتر خاک می توان قبل از کاشت  نسبت به شخم و زهکشی اصولی زمین اقدام کرد. عمق مناسب برای کاشت نهال بادام تقریبا یک متر می باشد. از آنجایی که ریشه درخت بادام قدرت  روندگی بالایی دارد باید جای مناسب برای رشد خود را داشته باشد. بعد از اینکه نهال درون گودال قرار گرفت باید با خاک مناسب اطراف ریشه را به خوبی پوشاند تا ریشه به خاک بچسبد.

لازم به ذکر است که نهال ها باید در فاصله مناسب کشت شوند زیرا در فرایند رشد شاخ و برگ گسترده ای خواهند داشت. معمولا خاک های شنی برای کاشت نهال بادام مناسب است زیرا آب را به خوبی عبور خواهد داد و ریشه دچار پوسیدگی نخواهد شد.

بعد از کاشت،نهال وارد فاز مراقبت می شود که بسیار مهم و حساس می باشد. اولین قدم بلافاصله بعد از کاشت،آبیاری نهال می باشد.  نهال بادام در سالهای ابتدایی رشد نیاز بیشتری به آب خواهد داشت تعداد دفعات آبیاری هم تا حدودی به رطوبت خاک بستگی دارد.

در خصوص تغذیه نهال بادام هم باید اشاره کرد میزان کوددهی و تغذیه نهال بستگی به عملکرد خاک دارد. در صورتی که خاک به لحاظ داشتن مواد مغذی  فقیر است  باید نسبت به تامین آن اقدام کرد.

 باردهی درخت بادام  بستگی به  زود رس تا دیر رس بودن آن دارد. در نهایت تا اواسط تابستان فصل برداشت بادام می باشد. یکی از نشانه های نزدیک بودن زمان برداشت، ترک خوردن پوسته سبز بادام  می باشد.

آرتان نهال 3

قیمت نهال بادام:

حتما با توجه به توضیحاتی که داده شد شما هم ترغیب شده اید که باغ کوچک یا بزرگی از بادام داشته باشید. و به دنبال قیمت نهال بادام هستید، البته قیمت مشخصی برای این رقم وجود ندارد و معمولا قیمت ها متغیر است.

 ما برای راحتی کار شما شرکت آرتان نهال را معرفی می کنیم که اگر امکان خرید حضوری هم برای شما فراهم نیست می توانید با مراجعه به سایت این مجموعه https://artannahal.ir علاوه بر آگاهی از قیمت در خصوص محصول هم اطلاعاتی کسب کنید. سلامت نهال و ارائه محصولی با کیفیت از ویژگی های مثبت شرکت آرتان نهال می باشد.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.