چرا فروش از طریق کارت به کارت به کسب و کار شما لطمه وارد می‌کند؟

آیا فکر کرده اید که به چه علت هر فردی با هر میزان سرمایه، دانش، مهارت و با هر نوعی از محصول که در اختیار دارد، در تلاش است تا از طریق فضای مجازی، فرصتی برای کسب و کار مادام‌العمر خود ایجاد کند؟

دو دلیل مهم مانند "هزینه پایین" و "سهولت راه اندازی" ، باعث شده است که افراد بسیاری به کسب درآمد از طریق اینترنت علاقه نشان دهند.

اگر شما هم جز افرادی هستید که می‌خواهید یک شغل اینترنتی داشته باشید بهتر است چند نکته اساسی را در نظر بگیرید:

• چگونگی تعریف فرآیند پرداخت برای مشتری

• تجربه ای که مشتری در طی فرآیند خرید خواهد داشت (User Experience)

اغلب افراد در ابتدای این مسیر، با ایجاد یک صفحه در اینستاگرام و ارائه مهارت یا محصول خود، مشتریان خود را جذب می‌کنند و مشتری نیز برای پرداخت هزینه دریافت محصول یا مهارت، مبلغ را برای‌ صاحب کسب و کار کارت به کارت می‌کند. این یک روش بسیار ساده و رایج است که مورد استفاده اکثر افراد قرار می‌گیرد.

اما قطعا شما وقت و هزینه خود را از سر راه نیاورده اید که به تعداد کمی مشتری و درآمدی ناچیز بسنده کنید. میل به رشد و فروش بیشتر در هر فردی که پا به عرصه فروش اینترنتی می‌گذارد، روز به روز بیشتر می‌شود. بنابراین وقت آن می‌رسد که با تعریف مسیر پرداختی درست و ایمن، کسب و کار خود وارد مسیر حرفه‌ای تری کنید. 

یعنی فروش از طریق درگاه پرداخت.

درگاه پرداخت اینترنتی امن‌ترین مسیر پرداختی را برای صاحب کسب و کار و مشتری فراهم می‌کند، مشتریان بالقوه یک کسب و کار را به مشتریان بالفعل تبدیل کرده و فرصت‌های فروش را برای کسب و کار حفظ می‌کند.

یک مثال بسیار خوب، درگاه پرداخت اینترنتی زیبال است که سریع‌ترین و مطمئن‌ترین درگاه اینترنتی را به رایگان در اختیار کسب و کارهای کوچک و بزرگ قرار می‌دهد. در قسمت بعد به طور خلاصه می‌گوییم که به چه علت انتقال وجه از طریق کارت به کارت می‌تواند شیب رشد کسب کار شما را کند نماید و فروش شما را در دراز مدت کاهش دهد.

چرا کارت به کارت نه؟

پیشنهاد می‌کنیم خود را در جایگاه صاحب یک پیج فروش لباس‌های ورزشی قرار دهید، محصولات خود را با تمام مشخصات در پیج قرار داده اید، قیمت را عنوان کرده و تمام مراحل پرداخت و شماره کارت را نیز در هایلایت اینستاگرام توضیح داده اید:

چه چالش هایی قرار است فروش شما را به خطر بیاندازد؟

۱. بابت هر خرید باید مواجهه مستقیم با خریدار داشته باشید (تماس از طریق دایرکت و هماهنگی بابت انتخاب و ارسال و پرداخت و…)

نکته منفی: اتلاف شدید وقت که مانع از زمان گذاشتن برای بهبود سایر ابعاد کسب و کارتان می‌شود.

۲. احتمال ارسال رسید جعلی پرداخت توسط مشتری به شما

نکته منفی: ضرر مالی و روانی 

۳. از دست دادن حجم بزرگی از مشتریان که به علت عدم اعتماد به این روش پرداختی از دست خواهید داد.

نکته منفی: از بین رفتن فرصت رشد و افزایش فروش اینترنتی و عقب‌ماندن از سایر رقبایی که از طریق درگاه پرداخت محصولات خود را به فروش می‌رسانند.

۴. احتمال پرداخت مبلغ نادرست توسط مشتری

نکته منفی: بخش زیادی از انرژی و هزینه شما صرف مدیریت کردن این چالش خواهد شد.

۵. محدودیت پرداخت روزانه از طریق کارت به کارت

نکته منفی: افراد حوصله دردسر و طولانی‌شدن مراحل پرداخت را ندارند (پرداخت در دو یا چند مرحله) لذا از خرید منصرف می‌شوند و فروش شما افت خواهد کرد.

۶. اختلالات ناشی از کارت به کارت کردن مبالغ مانند قطعی اینترنت، اشتباه واردکردن شماره کارت توسط مشتری، مشکلات زیرساختی که ممکن است بانک مبدا و یا مقصد در لحظه پرداخت داشته باشد.

نکته منفی: تجربه نامطلوب کاربری از  پرداخت اینترنتی برای مشتری و از دست‌رفتن یک فرصت فروش.

کارت به کارت

جایگزین مناسب برای کارت به کارت

درگاه پرداختی که بتواند خیلی سریع و با امنیت بالا تراکنش‌های فروشگاه اینترنتی شما را مدیریت کند و در عین حال راهکارها و سرویس‌های پرداختی مورد نیازتان را به طور رایگان تامین نماید، شما را تا حد بسیار زیادی از سایر رقبا جلو می‌اندازد. مانند درگاه پرداخت زیبال که سرویس های کاربردی زیادی را در اختیار پذیرندگان قرار داده است. برای آشنایی با سرویس‌های زیبال به سایت رسمی این پرداخت یار مراجعه نمایید.

درگاه پرداخت

مزیت‌های درگاه پرداخت اینترنتی نسبت به کارت به کارت

• عدم محدودیت در انجام تراکنش

• عدم امکان پرداخت اشتباه توسط مشتری (مبلغ به اندازه قیمت مشخص شده کسر می‌شود)

• اعتماد بالای افراد به خرید از فروشگاهی که درگاه پرداخت دارد و افزایش فروش ( زیرا دارای کد پیگیری و اطلاعات سفارش است و درصورت کلاهبرداری قابل پی‌گیری خواهد بود.)

• افزایش سرعت پرداخت توسط مشتری 

• درگاه های پرداخت اینترنتی مانند درگاه زیبال به دلیل اتصال به 5 درگاه بانکی، معمولا دچار قطعی نخواهند شد و اجازه نمی‌دهند تراکنشی ناموفق شود. در نتیجه مشتری تجربه مطلوبی از خرید خود خواهد داشت.

• امنیت درگاه پرداخت به مراتب بیشتر از کارت به کارت است و امکان کلاهبرداری از فروشگاه اینترنتی از طریق ارسال رسید جعلی وجود ندارد.

با توجه به موارد بررسی شده، چنانچه بخواهید در این مسیردرآمدی جای پای خود را محکم کنید، مشتریان خود را حفظ کرده و تعداد بیشتری از افراد به فروشگاه شما اعتماد کنند بهتر است محصولات و مهارت خود را از طریق وب سایت و درگاه پرداخت اینترنتی به فروش برسانید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.