تورارزان آنتالیا

مردم ایران برای مسافرت خارجی و گردش بیشتر با تور به کشورهای اروپایی و یا  ترکیه سفر می کنند. آنکارا، استانبول و آنتالیا از جمله این شهرهای زیبایی هستند که به علت داشتن مکان های بسیار زیبا و جذاب، گردشگران و تاجران و دانشجویان ایرانی تمایل زیادی برای مسافرت به این شهرها دارند. شهر آنتالیا در قسمت جنوب غربی ترکیه قرار دارد که از جنوب به دریای مدیترانه، از غرب به شهر قورقودالی و از شرق به شهر سریک متصل شده است.

این شهر مرکزی آرام و شاد برای استراحت تابستان و بهار است و به همین دلایل خاص هر سال مسافران زیادی را در خود می پذیرد، همچنین به دلیل داشتن مناطق زیبای گردشگری، سواحل ناب و بکر در حوالی مدیترانه، ساختمان های شیک و به روز و جدید گردشگران و سرمایه داران بزرگی را به سمت خود جذب کرده است.

این استان زیبای ترکیه دارای ۱۹ منطقه یا شهرستان جالب برای گردشگری است که توانسته است به عنوان قطب جذب توریست در ترکیه معرفی گردد. این استان در دو فصل تابستان و بهار چون یک نگین درخشان سرسبز، با سواحلی دست نیافتنی و پر از آرامش هرساله ایرانیان زیادی را به سوی خود می کشاند.

داشتن مکان های باستانی، شهرهای قدیمی، طبیعت سبز و جنگل های بکر از دیگر جلوه های آنتالیا است. آبشارهای پر آب و پارک آبی و آبشارهای متعدد از دیگر دلایل سفر به این نگین ترکیه است. دیدنی های آنتالیا بیشتر در حوزه باستان و طبیعت است که مورخان و دوستداران زیادی از محیط زیست و طبیعت به این شهر سفر می کنند.

منطقه تاریخی کاله ایچی

یکی از دیدنی های آنتالیا، منطقه جالب و عجیب کاله ایچی است که دارای خیابان های باریکی است که در میان دیوارهای بلند باستانی محاصره شده است تا از ورود سر و صداهای زیادجلوگیری شود. امروزه فقط دو خیابان باقی مانده است که توریست های زیادی را به این منطقه می کشاند.

قسمت های شمالی این خیابان دارای مغازه ها و فروشگاه های زیبایی است که گردشگران فراوانی را به آنجا کشانیده است که به این بخش مزیلک گفته می شود. بخش دیگر این منطقه کلین جارسلان است که خلوت و آرام و پر از آرامش است. این منطقه تاریخی دارای ورودی های متعددی است که بهترین و زیباترین آن دروازه هادریانوس نام دارد. این دروازه توسط امپراطور پر طمطراق روم ساخته شده است و به نام خود امپراطور هادریانوس نامگذاری شده است و گردشگر را به سمت کلین جارسلان هدایت می کند.

این منطقه برای محافظت از یک بندری قدیمی در دوران آن امپراطوری ساخته شده است که امروزه با پیشرفت صنعت گردشگری، تغییراتی جالب بر روی آن ایجاد شده است تا مردم و گردشگران بیشتری به این منطقه سفر کنند. در گذشته شکل دیوارهای آن بسیار بلند و محصور بود تا کسی نتواند به این منطقه نفوذ نموده و به شهر بندری آسیب برساند. این شهر قدیمی دارای کوچه های تنگ و خانه های تو در تو است.

امروزه هیچ کس نمی تواند مجوز ساخت مسکن جدید را در این منطقه بگیرد، زیرا ممکن است بافت قدیمی شهر به هم بریزد و نمای آن تغییر کند.

اگر در منطقه تاریخی کاله ایچی به پیاده روی مشغول گردید، مناظر زیبا و جدید دیگری را هم خواهید دید که عبارتند از برج سنگی یا ساعت آنتالیا، منار کشیک یا منارشکسته و مجسمه آتالوس که هر کدام نشان از دوره و تاریخی از این منطقه هستند. این منطقه در جنوب آنتالیا واقع شده است و به راحتی با یک تاکسی می توان به آنجا رفت.

دو غار معروف آلتین بشیک و غار بلدیبی هم با جاذبه های طبیعی فراوان در این منطقه واقع شده اند، غارهایی با نمای داخلی قدیمی و گوشواره های سنگی که بسیار دیدنی است.

تور لحظه آهری آنتالیا

شهر باستانی پرگا در آنتالیا

از دیگر دیدنی های آنتالیا، شهر باستانی پرگا است که در جنوب غربی ترکیه واقع شده است و حدود هجده کیلومتر با شهر آنتالیا فاصله دارد. پرگا یکی از قدیمی ترین مناطق ترکیه است که مرکز منطقه ای به نام پام فیلیا است. این منطقه زیبا و جذاب در سواحل دریای مدیترانه واقع شده و بر زیبایی این منطقه گردشگری افزوده است.

طبق دوره های باستان شناسی قدمت این شهر به دوره مس و سنگ می رسد. گروهی از باستان شناسان هم معتقدند که این دوره به عصر برنز نزدیک است. در این عصر انسان ها به کار با فلزات از جمله برنز و مفرغ روی آورده اند. این شهر پر از مجسمه ها و ستون های قدیمی است که با انسان سخن می گویند. در این شهر نشانه هایی از مجسمه های زنان زیبارو دیده می شود که حاکی از فعالیت زیاد زنان در این دوره است.

حدود 150 سال قبل از میلاد، این شهر توسط رومی ها اشغال شده است و وجود نشانه هایی روی سنگ نوشته ها حکایت از این دارد که این شهر دارای نظامی دولتی برای اداره امور جاری کشور بوده است.ا ین شهر در گذشته تحت سلطه روم شرقی و پس از ان در سیطره حکومت سلجوقی و هامیدگولاری و عثمانی ها قرار گرفته است. در دوران باستان که یونانی ها بر این شهر تسلط کامل داشتند، این شهر بسیار زیبا و جذاب و دارای مناظری چشم نواز بوده است.

از مناظر زیبای این شهر بنای مذهبی آرتمیس، مقبره یک ریاضی دان بزرگ به نام آپولونیوس را می توان نام برد. در دوران باستان شهر پرگا مانند یک دیوار دفاعی عمل کرده تا دزدان دریایی نتوانند به این منطقه وارد شوند. این شهر که به عبارتی شهری سنگی با مناظری جذاب است، دارای دیوارها، سنگرها و برج های قدیمی است که گوشه هایی از آن برجای مانده است.

قیمت تور آنتالیا

جاذبه های گردشگری و توریستی آنتالیا

شهر آنتالیا از باستان و تا امروز محل سکونت مردم بوده است. از حدود 159 سال قبل از میلاد این شهر ساکنان بومی داشته است و همواره مورد هجوم و تاخت و تاز سلاطین باستان و عصر های بعدی بوده است. کلمه آنتالیا به معنی آتالوس است که در دوره آتالوس دوم ساخته شده است اما در هر حال جذاب بوده و مردم زیادی به این شهر سفر نموده اند، مناظری با چشم اندازی منحصر به فرد که چشم هر بیننده ای را خیره می دارد.

یکی از این مکان های گردشگری، پارک آبی لند آو لجندز است که در محله بلک قرار دارد که حدود بیست و شش کیلومتر با آنتالیا فاصله دارد. این پارک آبی بخشی از یک هتل است که مسافران زیادی هرساله در فصل تابستان به این مجموعه آبی سفر می کنند. این پارک دارای سه جنبه تفریح است که ممکن است یکی از دلایل جذابیت آن همین سه جنبه از پارک است. این هتل که پارک آبی در درون آن ساخته شده است، یکی از زیباترین هتل های ترکیه و آنتالیا محسوب می گردد.

یکی دیگر از مناطر طبیعی این شهر آبشارهای دودن است که به دو بخش بالایی و پایینی تقسیم شده و حدود بیست دقیقه با شهر آنتالیا فاصله دارد. آبی که وارد یک گودال شده و پس از طی حدود دو کیلومتر به صورت آبشار به زمین می ریزد. آبشار بالایی در بالای شهر قرار دارد و حدود 15 متر ازتفاع دارد و آبشار پایینی در مسیری دورتر به نام پلاژلارا خودنمایی می کند. این آبشار با عظمت حدود 40متر ارتفاع دارد و با صدای عجیبی به دریای مدیترانه می ریزد.

از دیگر جاذبه های توریستی آنتالیا شهر باستانی ترمسوس است که در 25 کیلومتری آنتالیا واقع شده است. ترمسوس شهر ساکت و آرام با پیشینه باستانی قوی است که مورخان زیادی روی آن مطالعه کرده اند. این شهر توسط قومی به نام سولیم ها کشف شده است و مناظری قدیمی از دیوار های سنگی، برج ها، سیستم آب رسانی، تئاتر، معابد و آب انبارها نشان دهنده انسجام و فرهنگ شهرنشینی این منطقه بوده است.

وجود ورزشگاه قدیمی هم نشانه خوبی برای وجود ورزش های متعدد در این شهر باستانی بوده است. از دیگر دیدنی های آنتالیا می توان آکواریوم آنتالیا را نام برد که نمایی از زیر یک دریای جذاب و نیلگون است. این آکواریوم با داشتن گونه های متفاوت دریایی و نمایی جذاب از سنگ ها و مرجان ها توانسته یک نمونه کامل از یک دریای ساختگی را به نمایش بگذارد.

کمر آنتالیا (Kemer)

کمر آنتالیا حدود 40کیلومتر با آنتالیا فاصله دارد. کمر به معنی دیوار بلندی است که از طغیان رود جلوگیری می کند. ترکیه دارای منابع آب فراوانی است که هر سال رودهایی هم طغیان می کند. در این مرکز تفریحی جالب اقامتگاه هایی با مناظر طبیعی دوست داشتنی تعبیه شده است تا مسافران زیادی بتوانند در آنجا اقامت داشته باشند. این شهر دارای هتل های بزرگ و پنج ستاره است که مسافران زیادی را در خود جای داده است.

رستوران هایی با منوهای دوست داشتنی، سواحل زیبا، کافه های قدیمی و ویرانه هایی که حامل داستان تاریخی هستند از مهم ترین مناطق دیدنی شهر کمر هستند. شهر کمر زیباترین و سبزترین مکان تفریحی در ترکیه است.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.