کولیس در یک نگاه

مدیر عامل و موسس شرکت کولیس در خصوص آغاز به کار فعالیت این شرکت گفت: شرکت کولیس در سال ۱۳۶۰ با هدف تولید چرخ دنده و چرخ زنجیرهای مختلف برای اتومبیل، موتورسیکلت و ماشین آلات کشاورزی تاسیس گردید. ترویج ماشین آلات و تجهیزات، و توسعه کمی و کیفی محصولات و دستیابی به استانداردهای جهانی ازاهداف اصلی شرکت کولیس در ابتدای تاسیس بود.

محمود دریانی با اشاره به اینکه قابلیت های پیشرو شرکت کولیس در تکنولوژی، صنعت گیربکس، چرخ دنده و چرخ زنجیرسازی این مجموعه را به یکی از عناصر مهم این صنعت در ایران مبدل کرده است، افزود: کولیس به منظور مشتری مداری و ارتقاء خدمات و کیفیت محصولات توسط سیستم یکپارچه مدیریت اطلاعات( MIS) اداره می شود. تلاش ما در راستای بهبود محصولات و فعالیت ها سبب شد تا دو گواهینامه ۲۰۱۵ :ISO ۹۰۰۱ و IATF ۱۶۹۴۹:۲۰۱۶ برای استقرار الزامات خودرو و ارتقاء سیستم مدیریت کیفیت از شرکت  DQS کسب نماید.

وی نوآوری و خلاقیت را از مهمترین عناصر شرکت کولیس دانسته و گفت: نوآوری در کولیس سابقه ای طولانی دارد. ما برای سال های متمادی،  تحقیق، مطالعه و پیشرفت را برای شناخته شدن در بازار هدف در راس برنامه های خود قرار داده ایم. ما تنها به تجربه هایمان متکی نبودیم بلکه هر روز مرزهای خلاقیت و نوآوری را شکستیم و به پیشرفتی دست یافتیم که بارها توسط مشتریانمان آزمایش گردید. برای ما نوآوری بر اساس نیاز های فردی و بازار مصرف تعیین می شود.

او ادامه داد: تمرکز ما به نوآوری در بعد عملی است. ما ایده‌هایمان را تنها روی کاغذ نمی‌آوریم، بلکه با اتکا به تجهیزات تولیدی خودمان، به آن‌ها عینیت می‌بخشیم. تخصص مجموعه­ کولیس همراه با نواندیشی متخصصانی  که تجربه چندین دهه تلاش شبانه روزی را دارند، یکی از نقاط قوت شرکت کولیس است. در مجموعه ما دو مقوله­ طراحی و تولید، باهم  انجام می پذیرد و پس از طراحی و تولید، محصولات و سیستم‌های تولیدی، طی چندین مرحله مورد آزمایش قرار می‌گیرند.

دریانی در خصوص بازار فروش محصولات کولیس گفت: اجزاء و سیستم‌های محرک تولید شرکت کولیس در همه جا و به بیان ساده‌تر " هر جا که حرکتی است" به چشم می‌خورد. بسته به نوع نیاز، مشتریان می توانند محصول موردنظر خود را از میان فهرست طولانی محصولات کولیس انتخاب کرده و یا در قسمت سفارش، با ارائه نقشه ی صنعتی ثبت نمایند. تولید محصولات با کیفیت و ارائه خدمات مناسب گواهی بر ثمردهی مهارت فنی کارکنان مجرب این مجموعه است و گواه آن تضمین قطعات آماده ای است که بصورت یکپارچه و بدون نقص تولید می شود.

8d8ae111-5c90-4382-99dc-e43c70f0ece2

قطعات ما بخش اصلی ماشین آلات مورد استفاده شماست

موسس شرکت کولیس با اشاره به اینکه محصولات تولیدی این مجموعه به واسطه تکنولوژی روز دنیا، از اصلی ترین قطعات انواع خودروها، انواع تراکتورها و سایر ماشین آلات صنعتی می باشد افزود: سفارش دهندگان می توانند قطعات مورد نیاز خود را با توجه به تنوع تولید انواع محصولات در این شرکت از کاتالوگ مربوطه انتخاب کرده و سفارش گذاری نمایند تا محصولات مورد درخواست در اسرع وقت تحویل آنها گردد چرا که سرعت تولید و رضایت مشتری از اصول مهم شرکت کولیس است.

وی در خصوص خط مشی اصلی این شرکت گفت:

در کولیس شعار ما این است:« قطعات ما بخش اصلی ماشین آلات مورد استفاده شماست».

خواه این قطعه یک میله ساده یا چرخ دنده باشد، خواه قطعه خاص مورد نیاز مشتری باشد که با طرح صنعتی او در شرکت ما تولید می‌شود و خواه یکی از مجموعه های مونتاژی شرکت ما باشد. بنابراین ما تلاش می کنیم برای ساخت تک تک محصولاتمان بهترین عملکرد را از خود نشان دهیم. مشتری مداری یکی از اصول اولیه در کولیس است. تماس تلفنی و ارائه خدمات فنی به صورت مستمر به مشتریان، یکی از راهبردهای ما در این خصوص است.

photo_5823354867849214539_y

تولید به سفارش مشتری

دریانی در تشریح گستره فعالیت های کولیس اظهار داشت: ما در این شرکت دامنه­ وسیعی از فعالیت‌ها را انجام می‌دهیم.مشاوره در ارتباط با بازسازی قطعات، مهندسی معکوس انواع قطعات از روی نمونه های اصلی آنها، ارائه راه حل‌ برای رفع ایرادات چرخ دنده های خاص تا تولید انبوه آنها تنها بخشی از فعالیت های شرکت کولیس است.

مرکز خدمات ما، طبق مشخصات ارسالی مشتریان قطعات استاندارد را تولید نموده و آن‌ها آماده­ نصب می‌کند. در واقع می توان گفت از ساخت یک قطعه یا ساخت کل سیستم از مرحله طراحی و آزمایشی تا تولید انبوه در مجموعه کولیس انجام می گیرد. قبل از تولید محصول و بعد از آن نیز ما خدمات مشاوره ای را به نحو مستمر انجام میدهیم تا شرکت خریدار بتواند بهترین بازخورد را در این خصوص داشته باشد.

محصولات کولیس در زمینه‌ های متعددی مورد استفاده قرار می گیرند که از جمله می توان به صنایع خودروسازی، انواع دستگاه‌ها و ماشین آلات کارخانه‌ها، اتوماسیون ها، صنعت هواپیمایی، ماشین آلات کشاورزی و تجهیزات پزشکی اشاره کرد؛ در چشم انداز آینده دنیا و فناوری‌های نو مانند مکاترونیک و انرژی‌های تجدیدپذیر نیز محصولات کولیس از جایگاه ثابتی برخوردار خواهند بود.

نیروی انسانی؛ مهمترین سرمایه یک مجموعه

او لزوم استفاده از تکنولوژی جهت پیشبرد صنایع مختلف را غبرقابل انکار توصیف نموده و با اشاره به نقش ویژه نیروی انسانی متخصص در این خصوص گفت: پیشرفت­های ابتکاری، نیازمند مهندسین خلاق است. فرایند انتقال دانش در مجموعه کولیس یک فرآیند دو سویه است. یعنی دانشجویان از تجربه­ مهندسین کولیس بهره مند می‌شوند، بدین ترتیب که این مهندسین به عنوان سخنرانان و مدرسین حضوری، دانش خودشان را به نسل بعدی انتقال می‌دهند. از سوی دیگر کولیس هم از انگیزه­ نیروی جوانی که همواره در زمینه­ انجام پروژه و پایان نامه با ما کار می‌کنند، بهره مند می‌شود و باید اذعان داشت که این همکاری دو جانبه، لازمه­ پیشرفت پایدار است.

دریانی با اشاره به توجه ویژه این مجموعه به روابط انسانی عمیق بین همکاران درون مجموعه و پرسنل مجموعه و مشتریان بیرون از آن گفت: در شرکت کولیس، کارکنان، مشتریان و فروشندگان تنها مجموعه هایی از افراد نیستند. آن‌ها انسانهایی هستند ارزشمند و ما ارتباط خودمان را (چه در محیط کار و چه خارج از آن) با همه همکارانمان حفظ می‌کنیم.

 نگاه ما به همکاران درون مجموعه کولیس و مشتریان این مجموعه، یک نگاه انسانی است و از همین روز تلاش می کنیم هر آنچه در توان داریم را در راستای ایجاد یک ارتباط خوب و مستمر با یک هم نوع به کار ببندیم. صداقت و انعطاف پذیری پایه­ی همکاری قابل اعتماد است. بهیمن خاطر، ارتباط دائم بین ما و همکاران، معیار اصلی همکاری طولانی مدت ماست، منعطف بودن یعنی مواجهه با پیشنهادات و انگیزه‌های تأمل برانگیز و حذف غرور و خودستایی از مجموعه که در این زمینه ممارست ویژه ای داشته ایم.

کولیس مبتکر است

"صنعت و خدمت" شعار ظرفیت ابتکار کولیس است. ما وظایف محوله را بخوبی به انجام می‌رسانیم و بهترین راه حل را برای زمینه­ کاربرد مشتریانمان پیشنهاد می‌دهیم. با این حال، ما در زمینه­ سفارشاتمان نیز مبتکرانه عمل کرده و با مشتریان و شرکای تجاری خود همکاری شخصی برقرار می‌کنیم. ما همیشه از نیازهای بازار استقبال می‌کنیم و برای پاسخگویی به این نیازها همواره به طراحی محصولات جدید و راه حل‌های جدید می‌اندیشیم.

انعطاف پذیری کولیس

برای کولیس استاندارد تنها راه برای حل مشکلات مشتریان نیست. متخصصین ما آماده برطرف کردن نیازهای مشترینمان به صورت سریع و موثر هستند. اگر نیاز یکی از مشتریانمان فوری و ضروری باشد ما سریعا  راه حلی برای رفع آن نیاز پیدا می کنیم.

نظارت بر کیفیت

کولیس همواره ناظر کیفیت بوده است. گروه تخصصی کولیس  محصولات نوین را با بهترین سطح کیفیت و استاندارد به مشتریان ارسال می نماید. ما معتقدیم که تعهد ما در قبال مسئولیت اجتماعی شرکتی چیزی جزء اطمینان دهی به حفظ منافع طولانی مدت سهامداران نیست. هیئت مدیران شرکت تمام مسئولیت اجتماعی شرکتی را بر عهده دارند و مدیر اجرایی با حمایت گروه‌های اجرایی در محل و بخش تجارت، مسئولیت مستقیم فعالیت ها را بر عهده دارد.

ما به وظیفه­ خود آگاه هستیم و می­دانیم که باید در قبال همه­ فعالان حوزه­ تجارتمان از جمله: سهامداران، کارکنان، مشتریان، فروشندگان و اتحادیه‌های ذی ربط احساس مسئولیت کنیم. این امر نیازمند تعهد به موارد زیر است:

        - در همه­ روابط تجاریمان باید به اخلاقیات پایبند باشیم.

        - با اتحادیه‌های ذی ربط همکاری‌های لازم را داشته باشیم.

        - محیط کاری امن و باارزش برای همه­ کارکنانمان فراهم آوریم.

       - اثرات زیست محیطی محصولات و فرایندهایمان را به حداقل برسانیم.

Tel : 98 41 3286 2727

Mob : 98 914 115 8493

Web : www.coulisseco.com

Email : info@coulisseco.com

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.