صرفه جویی در هزینه های آی تی با آی تی پشتیبان

اما این موضوع چه ربطی به صرفه جویی در هزینه ها دارد، در ادامه این موضوع را مرحله به مرحله بررسی می کنیم:

مشاوره خرید تجهیزات شبکه

یک شرکت تازه تاسیس را در نظر بگیرید، در ابتدای شروع کارهایش به تعدادی کامپیوتر و تجهیزات مرتبط نظیر سرور نیاز دارد. در نهایت  مجموعه باید این تجهیزات را خریداری کرده تا بتواند شروع به کار نماید. در بسیاری از مواقع شما با اطلاعاتی که در اختیار دارید یا با پرس و جو از اطرافیان تجهیزاتی را می خرید اما میدانید این تجهیزات چقدر مناسب شما هست؟

دو حالت کلی برای خرید تجهیزات شبکه وجود دارد، حالت اول خرید تجهیزاتی است که بیشتر از نیاز مجموعه است و مجموعه هزینه بیش از حدی را برای خرید آن کرده است و دوم نیز حالتی است که تجهیزات ارزان قیمتی خریداری شده است که پس از مدتی دچار ایرادات مختلف شده و شما مجددا مجبور به خرید دوباره تجهیزات می شوید!

در هر دو حالت شما هزینه اضافه ای را برای خرید تجهیزات شبکه کرده اید و از طرفی دیگر با مشکلات مختلفی هم مواجه شده اید. این در حالی است که یک راه سوم هم وجود دارد که یک کارشناس پشتیبان آی تی با تکیه بر علم و تجربه خود و با پرس و جو از نیاز های مجموعه، تجهیزات مناسبی را به شما معرفی می کند تا کنار قیمت درست، نیاز مجموعه را هم به درستی تحت پوشش قرار دهد.

تبریک می گوییم شما توانستید در این مرحله اولین صرفه جویی را انجام دهید.

راه اندازی تجهیزات شبکه توسط پشتیبانی آی تی

حال پس از تهیه تجهیزات نیاز به راه اندازی آن ها وجود دارد. پس شما باید از یک شرکت مثل آی تی پشتیبان یا فرد متخصص آی تی بخواهید تا تجهیزات مورد نظر را راه اندازی کند. اگر بخواهید به صورت موردی این اتفاق بی افتد، کارشناس مورد نظر ممکن است با دلسوزی زیادی فعالیت نکند چون که قرار نیست در آینده با مجموعه شما همکاری کند و در نهایت می تواند آن ها را به گونه ای راه اندازی کند تا با مشکلاتی در آینده مواجه شوند.

تجهیزات شبکه

این در حالی است که وقتی از کارشناسی که قرارداد پشتیبانی شبکه با ایشان امضا کرده اید بخواهد تجهیزات شبکه را راه اندازی کند، این کار را به گونه میتواند انجام دهد تا در آینده مشکلات شبکه و آی در مجموعه به حداقل برسد و  پیش بینی آینده را به خوبی بکند چون که خودش قرار است جواب گوی مشکلات به وجود آمده در آینده باشد و پشتیبانی را انجام دهد!

صرفه جویی بیشتر در راه اندازی تجهیزات شبکه

این موضوع شبیه به حالتی است که شما یک وسیله ای خریده اید که گارانتی دارد و در مواقع لزوم می توانید در گارانتی آن استفاده کنید. و این در حالتی است که برخی از کارشناسانی که راه اندازی تجهیزات را انجام میدهد، در صورت عقد قرارداد پشتیبانی هزینه کمتری را از شما بابت راه اندازی دریافت می کنند. در نتیجه شما صرفه جویی مالی زیادی کرده اید.

پشتیبانی و نگهداری آی تی و شبکه

اما برسیم به اصل موضوع که نگهداری و پشتیبانی آی تی است و صرفه جویی زیادی را برای شما به همراه دارد!

یکی از وظایف کارشناس پشتیبانی آی مراقبت و نگهداری از تجهیزات آی تی است تا مجموعه و کارکنان با مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری مواجه نشوند.

پشتیبانی سخت افزاری شبکه

به عنوان نمونه سرور های یک مجموعه باید تحت شرایط دمایی مناسبی نگهداری شوند در غیر اینصورت عمر آن ها کاهش پیدا کرده و این موضوع می تواند هزینه های زیادی را بر دوش یک مجموعه بگذارد. همچنین نگهداری از سرور باید بگونه ای باشد تا به دور از گرد و خاک باشند تا بازدهی آن ها کاهش پیدا نکند.

پشتیبانی نرم افزاری شبکه

حال همین نگهداری شرایط فیزیکی را به نگهداری نرم افزاری و سرویس های راه اندازی شده بسط دهید. اکثر انرژی یک کارشناس پشتیبانی شبکه صرف چک کردن وضعیت سیستم ها می شود و چند وقت یک بار به طور کامل چک می شوند که اگر ایرادی پیدا کرد به سرعت برطرف شوند.

پشتیبانی نرم افزار

حتی در بسیاری از مواقع با چک کردن های مداوم از بروز مشکلات بسیاری جلوگیری می شود و کارکنان مجموعه شاید این موضوع را درک نکنند چرا که تصور می کنند هیچ مشکلی به وجود نیامده است و در نتیجه کارشناس پشتیبانی شبکه کاری انجام نداده است!

پشتیبانی از اطلاعات و حفظ آن ها

از طرفی دیگر کارشناس پشتیبانی شبکه وظیفه حفظ اطلاعات را بر عهده دارد. اطلاعاتی که شاید به سختی به دست آمده باشند و خطرات زیادی آن ها را تهدید می کند.

نگهداری اطلاعات با تهیه بکاپ

اولین کاری که کارشناس پشتیبانی شبکه برای حفظ اطلاعات و امنیت آن ها انجام می دهد تهیه بکاپ های منظم از اطلاعات است، تهیه بکاپ ها باید به گونه ای باشند که اگر اطلاعات از بین رفتند، بتوان تا جا ممکن آن ها را بازگردانی کرد و این موضوع بسیار بستگی به علم و تجربه کارشناس پشتیبانی آی تی مورد نظر دارد.

تهیه بکاپ ها باید به گونه ای باشند تا اگر اطلاعات توسط بد افزار ها و ویروس ها آلوده شوند، بکاپ ها آلوده نشوند و بتوان در این شرایط از آن ها استفاده کرد و اطلاعات از دست رفته را بازیابی کرد. به عبارتی دیگر بکاپ های تهیه شده باید در موقعیت و شرایطی نگهداری شوند که دسترسی به آن ها در حالت عادی غیر ممکن باشد.

موارد گفته شده نمی توانند امنیت اطلاعات را به طور کامل حفظ بکنند و کارهای دیگری لازم است تا کارشناس پشتیبانی آی تی انجام دهد. اگر بخواهیم برخی دیگر از آن ها را نام ببریم می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم

تعیین مجوز های دسترسی افراد

مجوز دسترسی

کارکنان هر مجموعه فقط باید به اطلاعات بخش و قسمت خود دسترسی داشته باشند و تنها مدیریت مجموعه است که باید به همه ی اطلاعاتی که لازم است دسترسی داشته باشد. این موضوع برای این است که دسترسی اضافه برخی افراد نتواند به طور عمد یا غیر عمد باعث تغییر و از بین رفتن اطلاعات شود.

تنظیم RAID در سرور ها

یکی دیگر از کارهایی که باعث می شود در صورت سوختن و آسیب به هارد ها اطلاعات آسیب نبیند تنظیمات مربوط راه اندازی هارد ها است که باعث می شود اگر یک یا چند تا از هارد ها آسیب ببیند اطلاعات از بین نرود.

حفظ امنیت اطلاعات با آنتی ویروس و فایروال

کار دیگری که کارشناس و شرکت پشتیبانی آی تی برای حفظ و نگهداری اطلاعات انجام می دهد استفاده از نرم افزار های امنیتی است که میتوان به آنتی ویروس ها با لایسنس معتبر اشاره کرد، کارشناس پشتیبانی آی تی باید این نرم افزار های امنیتی را به گونه تنظیم کند تا بد افزار ها تا جای ممکن نتوانند به کامپیوتر ها نفوذ کنند و باعث حفظ و آسیب زدن به اطلاعات شوند.

تمامی موارد بالا در کنار هم باعث می شوند که شما با صرف هزینه کمتر علاوه بر صرفه جویی در هزینه ها درگیر مشکلات شبکه نشوید و با خیال راحت در روند اهداف خود قدم بردارید

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.