انتخاب شرکت خرید کابینت اقتصادی و باکیفیت

 در حقیقت کابینت آشپزخانه توسط یک سازنده متناسب با آشپزخانه شما سفارشی سازی می گردد. در نتیجه باید به یک شرکت خرید کابینت خبره سفارش داده شده و به گونه ای خریداری و نصب شود که بتوانید بیشترین بهره را از آن ببرید.

آشنایی با انواع کابینت آشپزخانه

هنگامی که برای خرید کابینت به محل مورد نظر مراجعه می کنید؛ قطعا با تنوع زیادی از کابینت ها روبرو می شوید که شما را شگفت زده می کنند، اما در نهایت شما باید یکی از آنها را انتخاب نمایید و این موضوع کار شما کمی سخت می کند؛ انتخاب کابینت مناسب شناخت کافی از هر نوع کابینت را می طلبد.

کابینت های ام دی اف، کابینت ملامینه، کابینت ممبران، کابینت های گلاس، کابینت انزو، کابینت چوبی و کابینت روکش چوب از جمله موارد این تنوع می باشند که هر یک می تواند گزینه انتخاب شده نهایی باشد. به طور معمول داشتن اطلاعات کافی در مورد انواع کابینت به شما کمک خواهد کرد تا با آگاهی بیشتر و هزینه کمتر کابینت مطلوب خود را خریداری نمایید.

کابینت تمام چوب

کابینت های تمام چوب دلالت بر درب کابینت چوبی دارد و یکی از اصیل ترین انتخاب ها برای آشپزخانه محسوب می‌شود. چوب هایی که در ساخت کابینت بکار می رود شامل گردو، بلوط، راش، افرا و ملچ می باشد که از نظر رنگ و طرح با هم متفاوت بوده و انتخاب آن ها بستگی به سلیقه ی کارفرما دارد.

کابینت تمام چوب

البته کابینت تمام چوب جزو کابینت های گران قیمت محسوب شده و حتی در بین چوب ها نیز به دلیل تفاوت در دوام و کارایی، قیمت ها باهم متفاوت می باشند. به همین دلیل انواع کابینت ام دی اف محبوبیت بیشتری در بازار دارند.

کابینت روکش چوب

کابینت روکش چوب از تنوع بالایی برخوردار است، از این رو انتخاب محبوبی به شمار می آید. همچنین این کابینت در مقایسه با تمام چوب قیمت تمام شده ی کمتری دارد. روکش های چوبی عموما ورقه های نازکی با طرح های طبیعی می باشند. به همین جهت زیبایی بصری خوبی داشته اما در برابر حرارت و رطوبت مقاومت کمتری دارند. قابل ذکر است به دلیل استفاده از چوب ام دی اف و در بعضی موارد نئوپان دارای وزن سنگینی نیز می باشند.

کابینت انزو

کابینت انزو در حقیقت یک مدل خاص از تولیدات شرکت zentique ایتالیا بود که بدلیل کیفیت بالا و طراحی متفاوتی که داشت خیلی سریع معروف شد و در سراسر دنیا تبدیل به یک برند مطرح و پر فروش شد. این مدل کابینت، نوع خاصی از کابینت پولیشی است که به دو صورت رنگ شده و روکش PVC (وکیوم) تولید می شود. شاید هزینه تمام شده کابینت وکیوم کمتر از حالتی باشد که از رنگ برای پوشش روی کابینت استفاده شده باشد اما ظرافت و زیبایی کابینت های رنگ شده بیشتر است.

مهم ترین چیزی که در تولید کابینت آشپزخانه انزو اهمیت دارد کیفیت رنگ مصرفی و البته وجود کارگاه رنگ مجهز و ایزوله (بدور از هرگونه گرد و غبار) است. استفاده از ام دی اف خارجی و یراق آلات با کیفیت نیز می تواند در کیفیت طراحی کابینت طرح انزو موثر باشد.

کابینت های دو رنگ

شاید داشتن یک آشپزخانه سفید و یکدست کسل کننده به نظر برسد، برای رفع این یکنواختی می توان از دو رنگ با هارمونی زیبا برای کابینت های مدرن استفاده نمود. به عنوان مثال می توانید از رنگ سفید برای کابینت های هوایی و از یک رنگ خنثی برای کابینت های زمینی استفاده کنید. یونیت های بالایی با انعکاس نور در محیط تاثیر بسزایی خواهند داشت.

کابینت روکش چرم

یکی از سبک های جدید که در ساخت کابینت های به کار می رود، کابینت روکش چرم است. استفاده از چرم به عنوان روکشی برای کابینت ها ظاهر آن ها را جذاب و لوکس می کند. این کابینت ها کمی شبیه به کابینت های لمسه کوبی هستند.

اگر از روکش چرم تنها برای پوشش درب ها استفاده شود ضخامت آن ۲ میلی متر است و طبیعتا هزینه کمتری نسبت به استفاده از چرم در دو طرف درب و همچنین لبه ها دارد. کیفیت چسب استفاده شده در زیر چرم بسیار مهم است چرا که نوع نامرغوب باعث بلند شدن چرم به دلیل حرارت و گرما می شود.

کابینت طرح بتن

امروزه روکش های مصنوعی با طرح بتن بسیار محبوب هستند، این کابینت ها با نام کابینت بتنی نیز شناخته شده اند. کابینت بتنی بیشتر در فضاهای اداری و فروشگاهی کاربرد دارد. البته در فضاهای مسکونی هم مورد استفاده قرار می‌گیرد. از ام دی اف طرح بتن علاوه بر کابینت آشپزخانه محصولات چوبی دیگری از جمله میز پذیرش اداری، دیوارکوب و همچنین پارتیشن برای تفکیک فضا استفاده می‌شود. همچنین استفاده ترکیبی از ورق ام دی اف طرح بتن در کنار کابینت هایگلاس نیز از دیگر کاربردهای این نوع ورق است که زیاد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کابینت هایگلاس

مردم عموما کابینت های گلاس را بعنوان یک کابینت براق شناخته اند. روکش های گلاس به جهت داشتن ظاهری براق و شفاف امروزه یکی از پرطرفدار ترین متریال مصرفی برای ساخت کابینت می باشند. شایان ذکر است که این روکش چون سطحی صاف و صیقلی دارد، بازتاب نور خوبی داشته و تمیز کردن آن آسان تر است.‌

کابینت آشپزخانه های گلاس

توجه کنید که روکش های گلاس الزما براق نیست و برند AGT انواع روکش های اکلیلی، مات و طرح چوب نیز تولید نموده است. این روکش ها عموما بنام های گلاس شناخته شده اند. کابینت آشپزخانه هایگلاس مغزی ام دی اف داشته و قیمت مناسبی دارد، اما بسیار خش پذیر اند.

کابینت ممبران

کابینت ممبران که در آن مغزی از جنس ام دی اف و روکش پی وی سی روی آن وکیوم می شود. امروزه این کابینت به دلیل صرفه اقتصادی تقاضای بالایی دارد. بسیاری تصور می کنند که سبک این کابینت کلاسیک است، در صورتی که در هر دو سبک نئوکلاسیک و کلاسیک قابل اجراست.

نکات مهم در خرید کابینت

آشپزخانه به عنوان محیطی که بسیاری از نیاز های روزمره ما را بر طرف می کند، از این رو قرار گیری کابینت و چیدمان آن باید به نحو احسن انجام شود. از آن جایی که هزینه ی قابل توجه ای صرف تهیه کابینت و نصب آن می شود، لازم دانستیم قبل از خرید آن موارد زیر را به عنوان راهنمای خرید کابینت ذکر کنیم.

قیمت کابینت

اولین گام مهم در انتخاب کابینت، استعلام قیمت و برآورد قیمت کابینت متناسب با بودجه ایده آل شماست. متاسفانه محاسبه قیمت نهایی کابینت چالش های گوناگونی دارد و شما نمی توانید متراژ مورد نظرتان را ضربدر قیمت یک متر کابینت کنید. تک تک یونیت های زمینی، هوایی، یخچال، فر و موارد دیگر ضریب و حتی فرمول خاص خودشان را دارد. مثلا قیمت کابینت دو پله ضریب متفاوتی در مقایسه با قیمت کابینت ساده دارد.

طرح درب کابینت

انتخاب تونیکه ی درب بر نمای کلی بسیار تاثیر گذار است. بنابراین یکی از تصمیم های اصلی پیدا کردن طرح درب مورد نظر است. مدل های درب کابینت انواع مختلفی دارند که عبارتند از: درب های قاب دار که مناسب برای سبک کابینت کلاسیک هستند. همینطور پانل های فلت متناسب با سبک مدرن می باشند. کابینت با دستگیره مخفی در سبک مدرن بصورت فلت طراحی می گردد.

جنس کابینت

با توجه به اینکه صفحه کابینت بیشترین تماس را با رطوبت و حرارت دارد، از این رو مقاوم بودن جنس آن مهم است. به همین دلیل معمولا ام دی اف و چوب مورد استفاده قرار می گیرد و نئوپان پیشنهاد نمی شود. همچنین روکش کابینت باید به گونه ای باشد تا در اثر خراش و ساییدگی آسیب نبیند. به طور مثال روکش ملامینه دارای فرسایش و خش پذیری زود هنگام است.

جا دار بودن کابینت

فضای کافی کابینت و قفسه بندی های مناسب، این امکان را به شما می دهند که چیدمان منظم تری داشته باشید، شایان ذکر است هر چه کشو های کابینت عریض تر باشند، دسترسی شما نیز آسان تر خواهد بود.

کیفیت یراق آلات کابینت

لولای کابینت جهت اتصال قسمت های متحرک بکار می رود و تاثیر بسزایی در عملکرد کابینت دارد، به همین خاطر باید مرغوب باشد. همینطور تهیه ی آرام بند به منظور جلوگیری از صدا نیز برعهده ی فروشنده است.

در نظر گرفتن سبک کابینت آشپزخانه

بی شک سبک کابینت شما باید با دکوراسیون منزل همخوانی داشته باشد، به طور معمول برای خانه هایی با وسعت کم، سبک کلاسیک مناسب نیست. زیرا سبک کلاسیک به قرینه سازی و بهره گیری از منبت کاری ها و بکارگیری عناصر مجلل نیاز دارد و طبیعتا فضای بیشتری می خواهد. در صورتی که برای سبک مدرن، درب های کابینت بی قاب و ساده است.

رنگ کابینت

جنس رنگ یکی از مهم ترین المان هایی است که باید به آن توجه کنید. بطور معمول از دو نوع رنگ زیر برای رنگ آمیزی کابینت استفاده می شود :

  • نیم پلی استر

  • پلی اورتان

رنگ پلی اورتان کیفیت، جنس و بافت بهتری دارد و در مقایسه با نیم پلی استر قیمت بیشتری دارد. علاوه بر این، در برابر رطوبت آسیب پذیر نمی باشد. حتی برای رنگ آمیزی روکش چوب طبیعی خودرنگ نیز از این رنگ ها بصورت موج نما و جلادهنده استفاده می شود. اما روکش های مصنوعی نیازی به رنگ آمیزی ندارند.

سعی کنید برای انتخاب رنگ ابعاد آشپزخانه را در نظر بگیرید. به طور مثال رنگ های روشن ابعاد را بزرگتر نشان می دهند و بکارگیری بیش از دو رنگ موجب شلوغی می شود. همچنین به این نکته توجه داشته باشید که رنگ کابینت در روشنایی آشپزخانه تاثیر گذار است.

خرید دستگیره کابینت مناسب

برای خرید دستگیره، اولین نکته ای که باید در نظر داشته باشید، اندازه گیری دقیق ابعاد کابینت است. بنابراین اطمینان حاصل کنید که دستگیره ای متناسب با کابینت خریداری می کنید.

همچنین لازم است بدانید اندازه استاندارد دستگیره کابینت تقریبا به قطر ۳۲ میلی متر و در اندازه های بزرگتر حداکثر تا ۳۸ میلی متر نیز موجود است. عرض دستگیره های استاندارد نیز بین ۹۶ تا ۱۲۸ میلی متر بوده و همچنین طول های استاندارد از ۵۰ تا ۲۰۰ میلی متر می باشد.

خرید مستقیم کابینت از کارگاه

انتخاب یک کابینت آشپزخانه خوب تقریبا مهم ترین بخش دکوراسیون آشپزخانه و حتی خانه شماست! چرا که تقریبا تمام بخش‌ یک آشپزخانه از کابینت پوشیده شده است. انتخاب سبک و رنگ و متراژ کابینت یک چیز است و انتخاب کارگاه کابینت چیزی دیگر. در حال حاضر با تلاش و پویایی تمامی مهندسین و تکنسین های طراحی و اجرایی در تیم کابینت و دکوراسیون گریت توانسته ایم با افزایش کیفیت تمامی بخش های طراحی و اجرایی و همچنین محصولات خود به موفقیت های روزافزونی دست پیدا کنیم.

شاخصه های مختلفی در تصمیم گیری مشتری در جهت انتخاب یک شرکت مناسب برای تغییر دکوراسیون آشپزخانه خود موثرند، شاخص هایی مانند تجربه و موفیقت پروژه های قبلی، محصولات با کیفیت و تولید آن ها با بروزترین متدها و تکنولوژی ها، شخصیت و پرستیژ کاری، مقید بودن زمانبندی از پیش تعیین شده و در نهایت قیمت مناسب کابینت آشپزخانه که ما در گروه گریت تمام تلاش و هدف اصلی خود را بر حفظ و ارتقا تمامی این شاخص های بنیادی نهاده ایم.

ما همواره با تمرکز بر قیمت تمام شده کابینت و دقت نظر بر ارگونومی کار سعی بر قرار گرفتن در بالاترین کیفیت تولید هستیم به همین دلیل است که شرایط اقتصادی هیچ تاثیری در فروش ما نداشته است و همواره مشتریانی که از ما خرید کرده اند وفادار ما بوده اند چرا که همیشه توازن بین کیفیت و قیمت کابینت در سیستم گروه کابینت و دکوراسیون گریت هر مشتری را وسوسه می کند.

اگر شما هم تمایل دارید که برای طراحی دکوراسیون و نصب کابینت آشپزخانه زیبای خود با متخصصین ما مشورت کنید می توانید برای خرید هر نوع کابینت به صورت مستقیم از کارگاه تولید کابینت گریت، همچنین برای دریافت مشاوره ی کاملا رایگان و بازدید رایگان در محل با شماره ی ۰۹۱۲۸۲۵۱۲۵۲ در تماس باشید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.