انواع روشنایی یا چراغ خودرو چیست و چه کارایی هایی دارند؟

این سیستم باعث می شود تشخیص دادن ماشین برای دیگران و پیامی برای کاربران ماشین ایجاد کند. که اتومبیل چه اندازه و چه سرعتی دارد و در چه حالتی حرکت می کند.

این نوع پیام برای خودرو های دیگر که در جاده های شلوغ و با سرعت بسیار بالا اهمیت، بسیار زیادی دارد. این موضوع باعث شده است که در تمام سرار جهان، از رنگ ها، کاربردی و مشخص شده با استاندار کامل سود برده شود تا کاربران خودور گیج نشوند و تکلیف آن ها کاملا مشخص شده باشد.

در صورت اینکه چراغ های خودرو شما دچار مشکل شده بود و یا چراغ چک خودرو شما دائم روشن است و نشان از مشکلی را می دهد می توانید با امداد تویوتا تماس حاصل فرمایید.

چراغ های بزرگ جلو خودرو

یکی از مشخص ترین استفاده از سیستم روشنایی خودور، چراغ هایی هستند که در جلوی خودرو قرار دارند و چشم ها را به سمت خود می کشاند. از این سیستم روشنایی، نورپایین، نور بالا، و مه شکن و چراغ بغل و.... روبه رو خواهید شد.

چراغ جلو خودرو

_ نورپایین:

صاحبان خودرو بیشتر سعی دارند از این نوع سیستم روشنایی استفاده کنند. کاربرد آن ها برای روشن کردن سطحی است که روی آن رانندگی می کنند. و خوبی که دارد مشکلی برای عابران یا رانندگان که به سمت خودور حرکت می کنند ایجاد نمی کنند. یعنی اینکه باعث نمی شود چشمشان به واسطه نور زیاد خیره بمانند و ننوانند به بهترین شکا ممکن رانندگی کنند.

_نور بالا

این نوع روشنایی در روشنایی بخش جلو خودرو قرار گرفته است. از این نور زمانی استفاده می کنند که تردد در جاده ها بسیار کم باشد. زیرا این نور کنترل نشده بوده است و باعث می شوند چشمان کاربران و عابران خیره بشود. بیشتر موقع ها این نوع نور توصیه نمی گردد اما می توان از موارد خاص استفاده می کنند و این نور را برای علامت دادن به دیگر خودورها و عبران است.

توضیحاتی درباره ی چراغ بزرگ جلو خودرو

این نوع سیستم روشنایی بر نوع استاندار خاصی طراحی نشده است. متناسب به شکل هر خودور طراحی می گردد. به این منظور هر سرکت تولید کنند خودرو، ایده و طراحی های مخصوص خودشان را دارند و سعی دارند طراحی ای عالی برای چراغ خودور داشته باشند. زیرا اولین چیزی که کاربر را برای خودر جلب میکنند، ناحیه جلوی خودور است.

یک چراغ بزرگ بد طراحی شده می تواند حسابی توی ذوق کاربران و ماشین بازان باشد. چراغ های بزرگ جلوی خودور به دو قسمت اصلی تشکیل شده اند. که قسمت اول کاسه های چراغ است و به شکل کره طراحی شده اند. سطحش را جیوه کاری می کنند تا نوری که می شود به خوبی منعکس گردد و بیشتر به چشم بی آید. نوع کاسه را در مرکز طراحی می کنند که چراغ با حلقه یا فنر نگه دارنده پلاستیکی متصل و در جای خود محکم باشد.

بخش دوم، عدسی یا بلوری نام گذاری کرده اند. این نوع روی کاسه چراغ قرار گرفته می شود و با کاسه یکی است تا جلوگیری کند از وارد شدن گرد، خاک، آب و....... است. سطح عدسی را منشور های بلورینی پوشیده شده است که به راحتی بتواند مدیریت کند پرتوهای نور لامپ خودرو را

چراغ های مه شکن

این نوع سیستم روشنایی کاملا از اسمش مشخص است، زمانی که آلوده بودن جاده و بارندگی در جاده ها مورد استفاده قرار می گیرد. رنگ این نوع سفید و زرد است. که در جاده های روشن، درسرعت پایین بتواند به راحتی به راحشان ادامه دهند.

چراغ

در جاده های پیچ در پیچ، در زمان بارندگی و که، از این چراغ ها باید استفاده کرد تا در جاده مشکلی برای ما پیش نیاید.

چراغ ها راهنما

این نوع سیستم روشنایی یکی از مهم ترین چراغ های موجود در خودرو قرار دارد. که به آن چراغ چشمک زن یا فلاشر می گویند. این نوع چراغ ها در گوشه ی چپ و راست جلو و عقب کار گذاشته شده است. وقتی مه می خواهیم جهت خودرو در حال حرکت را عوض کنیم از این نوع چراغ ها استفاده می کنیم، تا کاربران حاضر در اتومبیل های دیگر بتوانند واکنش های مناسب نشان دهند.

و همچنین خطراتی پیش می آید مانند عبور حیوانات اهلی یا تصادفات یا مورد های دیگری، چراغ راهنما یا همان فلاشر را روشن کرده تا به خودوری پشت سر علامت داده شود. و اسن نوع سیستم را در هنگام مه یا بارندگی از این چراغ ها استفاده می کنند تا دید خودروی عقبی نسبت به خودوری شما بهتر باشد.

چراغ پلاک خودرو

تمامی خودوردر قسمت های جلو و عقب مجهز به چراغ پلاک هستند. چراغ های بالا یا در اطراف پلاک طراحی شده اند. زمانی که شب می شود دیده کافی برای خواندن پلاک خودرو باشد. این نوع چراغ ها معمولا تعداد آن ها 2عدد هست، یکی در جلو اتومبیل و دیگری در عقب خودرو قرار دارد و البته بستگی به نوع طراحی اتومبیل دارد اما بعضی از اتومبیل تعداد چراغ آن ها بسیار متفاوت است.

چراغ خطر

چراغ خطر

خودور سازان در طراحی سیستم روشنایی، چراغ های خطر را هم طراحی کردند. این نوع چراغ ها را در شرایط هایی مانند: بارندگی، نورکم، مه، تاریکی و در حالت تغییر حرکت خودرو و ......، که به دیگران پیام را انتقال را می دهد که این خودرو در چه موقعیتی قرار دارد. چراف خطر روی بدنه اتومبیل نصب شده است.

در هر از قسمت از بدنه خودرو نصب می گردد این موضوع به کاملا در اختیار سازنده است که چه مدلی را طراحی کرده است. طلق این خودورها به رنگ قرمز است، اگر بخواهند که طلق بی رنگ به کار گرفته باشد حباب هایی به رنگ قرمز در چراغ ها طراحی شده تا کاربران اتومبیل پشتی متوجه آن بشوند.

چراغ ترمز

یکی از حیاتی ترین چراغ در خودور ها چراغ خودور است. اگر پلیس راهنما و رانندگی متوجه شوند که چراغ ترمز خودوری شما مشکل دارد و کار نمی کند، با صاحبان خودرو برخورد تندی خواهند کرد. زمانی که با سرعت های مختلفی و کاملا با فاصله های متفاوت نسبت به اتومبیل های دیگر رانندگی می کنید .

تنها راه دیگر از اینکه خودروی جلویی چه رفتاری انجام می دهد، استفاده از چراغ ترمز خودر است. زیرا اگر اتومبیل جلویی ترمز بگیرد، شما متوجه آن نشوید باعث مش شود شما با خودوری جلویی باهمان سرعت تصادف نمایید. این نوع چراغ ها از زمانی که ترمز گرفته اید تا پایان آن روشن می ماند.

چراغ ترمز ها را درعقب خودور ها قرار داده اند که تعداد ان ها دو تا است. عدسی یا طلق آن ها به رنگ قرمز است.

چراغ دنده عقب

وقتی می خواهید دنده عقب بروید، باید یک مقداری نور کافی داشته باشد که سطح مسیر ببینید و دیگران هم متوجه این موضوع شوند. حتی زمانی که خودروی شما دوربین عقب را داشته باشد، باز هم به این نوع چراغ ها لازم است. وجود این نوع چراغ ها برای این است که تصویر های بهتر را متوجه شوید و نور این تولید شده، فضا و سطح های بیشتری را روشن می گردد.

چراغ درون صندوق خودرو

کاربرد این نوع چراغ کاملا مشخص است. وقتی که در شب قرار دارید و میخواهید صندوق عقب را یک نگاه بی اندازید یا بگردید می توانید از این نوع چراغ استفاده نمایید. این چراغ ها، می توانند به صورت دو یا تک چراغ استفاده می گردد.

تویوتا 021

با داشتن کادری مجرب و حرفه ای با دانش به روز دست به تعمیر تویوتا ی شما می زند و می تواند خیال شما را از بابت هزینه های گزاف راحت کند. بعضی اوقات وقتی ما خودرو را به تعمیرگاهی می بریم بعد از مدتی اتومبیل دوباره دچار مشکل می شود و در واقع انگار هر قسمتی را درست می کنیم، قسمت دیگری از خودرو خراب می شود. اما با آوردن خودرو خود پیش مجموعه 021 می توانید از درست شدن حتمی خودرو خود مطمئن باشید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.