رنگ نسوز براق در چه مشاغلی استفاده می شود؟

هنگامی که شما می خواهید از رنگهای نسوز استفاده کنید ابتدا سطح زیرین کار تان را تمیز کنید و حواستان باشد که کارتان هیچ گونه آلودگی اعم از گرد و خاک، گریس، روغن و سایر موارد بر روی سطح نباشد. برای مشاهده نمونه های بیشتر می توانید به سایت  آراد برندینگ مراجعه کنید. همچنین اگر روی کارتان زنگ زدگی یا پوسته پوسته وجود داشته باشد باید قبل از رنگ با سنباده آن را تمیز کنید و از بین ببرید.

بهتر است قبل از رنگ زدن آن را به خوبی هم بزنید تا یکدست شود و با تینر فوری آن را رقیق کنید و سپس با کمک قلم مو رنگ را بر روی سطح تان قرار دهید. اگر می خواهید که سطوح وسیع را رنگ آمیزی کنید می توانید از تجهیزات و لوازم مناسب رنگ پاششی مانند پیسوله استفاده کنید و دقت کنید که ضخامت رنگ تان زیاد نشود زیرا رنگ دچار شره و ریزش می شود و سطحی صاف و یک دست نخواهید داشت.

رنگ نسوز براق

رنگهای نسوز و رنگ گرم ترافیکی که در بازار بیشتر با نام رنگ مقاوم حرارتی شناخته می شوند، می توانند در برابر دماهای تا ۷۵۰ درجه سانتی گراد نیز به خوبی مقاومت کنند و از سطح موردنظر به طور کامل محافظت نمایند و یکی از انواع این نوع رنگها، رنگ نسوز براق است که بسته به اینکه از چه مواد و فرمولاسیونی برای ساخت این رنگ استفاده شده باشد می تواند در برابر دماهایی بین ۲۵۰ درجه تا ۶۵۰ درجه سانتی گراد به خوبی مقاومت کند.

رنگهای نسوز براق بیشتر در دو طیف رنگی مشکی و نقره ای موجود هستند و برای استفاده و پوشش سطوح صنعتی که در معرض خطر آتش سوزی هستند به کار می روند. در قسمتهای قبل اشاره کردیم که رنگهای مقاوم در برابر دما یا همان رنگ نسوز پودری، انواع مختلفی دارند که معروفترین آنها را می توان رنگ نسوز زیبا بر پایه اپوکسی که از چند پلیمر تشکیل شده است، دانست.

رنگ نسوز براق

یکی از مهمترین ویژگیهایی که رنگ نسوز براق را از یکدیگر متمایز می کند، مدت زمان خشک شدن این رنگها است.

این رنگها به دلیل ساختار بسیار مقاومی که در برابر حرارت دارند عموما در دماهای بیش از 800 درجه سانتی گراد تا 2000 درجه سانتی گراد، نیز به خوبی مقاومت می کنند و به همین خاطر برای استفاده در تجهیزاتی همچون دیگ بخار، دیوارهای داخلی کوره ها، تجهیزات پالایشگاهی و نیروگاه های برقی بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند.

در واقع هرچه رنگ نسوز زیبا مورد استفاده برای پوشش تجهیزات صنعتی در برابر حرارت، زودتر و سریعتر خشک شود، آن رنگ بهتر و پرفروشتر خواهد بود. البته در زمان استفاده از رنگهای نسوز باید به این نکته دقت داشت که ضخامت لایه رنگی که بر روی سطح زده می شود، یک عامل بسیار تأثیرگذار بر مدت زمانی است که طول می کشد تا رنگ خشک شود.

قیمت رنگ نسوز

رنگ نسوز همان طور که از نامش پیداست به رنگی می گویند که مقاومت بسیار بالایی در برابر حرارت دارد و برای محفاظت از سطح مورد نظر در برابر درجه حرارت بالا استفاده می شوند و قیمت رنگ نسوز نیز در مقایسه با رنگ ترافیکی گران تر است. رنگ نسوز که به رنگ سیلیکونی نیز معروف است با مقاومت بالایی که در برابر حرارت دارد در مکانهای مختلف مانند صنایع پتروشیمی استفاده می شود و یک پوشش بسیار عالی برای سطوح در معرض گرما نیز محسوب می شود.

بعضی از رنگهای موجود در خانواده ی رنگهای نسوز قادر اند که در برابر دمای 750 درجه سانتی گراد نیز مقاومت کنند و محافظت بسیار بالایی را از سطح مورد نظر در برابر حرارت انجام می دهند. رنگهای سیلیکونی نسوز معمولا بر پایه رزین سیلیکونی ساخته می شوند و در برابر حرارت بسیار زیاد مقاوم می باشند.

قیمت رنگ نسوز

به دلیل وجود پیگمنت آلومینیوم قیمت رنگ نسوز از دیگر رنگها بیشتر می باشد، آلومینیوم موجود در رنگ این رنگها استفاده می شود، مقاومت آنها در برابر حرارت بالا می رود و آنها به ماده ای نسوز تبدیل می شوند و معمولا این نوع رنگها به راحتی می توانند در دمای 300 تا 750 درجه سانتی گراد مقاوم باشند.

این رنگ سیلیکونی موجود که بر روی اجسام قرار می گیرد مانند یک لعاب یا آستر عمل می کند و علاوه بر ظاهر زیبا و فوق العاده آنها را در برابر حرارت و درجه ی بالا نیز موصون نگه می دارد. رنگ نسوز معمولا دارای ضخامت بالا می باشد و با ضخامت که دارد بر روی سطوح به کار می رود و احتمال جدا شدن آن از سطح و پوسته پوسته شدن آن نیز وجود دارد.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.