بررسی بهترین نرم افزارهای حسابداری تحت وب و آنلاین

برخی از کارهای دیگری که نرم افزار حسابداری به آنها کمک می‌کند عبارتند از:

  • در وقت شما صرفه جویی می‌کند

  • سرعت کار را افزایش می‌دهد

  • کمال در کار

  • گزارش‌های تجاری ایجاد می‌کند

  • محاسبه مالیات و بررسی آن

  • مقرون به صرفه بودن

  • داده‌های شما را ایمن می‌کند

در زمینه نرم افزارهای حسابداری، شرکت‌های ایرانی موفق بسیار زیادی وجود دارند که نرم افزارهای تحت پلتفرم هایی همچون ویندوز، وب و اندروید ارائه کرده اند و در واقع باید خرید نرم افزار حسابداری ارزان قیمت را نیز بین آن ها جستجو کرد. این نرم افزارها به خوبی نمونه‌های خارجی وارد بازار شده‌اند و پیشرفت کرده‌اند و درست مطابق قوانین و اصول حسابداری کشور برنامه ریزی شده‌ و به روز رسانی می‌شوند.

قبل از مطالعه این مقاله لازم است در خصوص چندین کلمه به توافق لازم برسیم:

منظور از نرم افزار حسابداری تحت وب یا آنلاین، در واقع نرم افزاری می باشد که امکان دسترسی به آن از طریق مرورگر امکان پذیر باشد و همچنین کد نویسی آن بر مبنای این مرورگرها باشد، یعنی اینطور نباشد که تصویر نرم افزار از طریق افزونه ها یا پلاگین هایی از طریق همین مرورگرها منتقل شود، همچون نرم افزارهایی مانند RemoteApp یا Citrix که لازم بذکر است این افزونه ها از امنیت و سرعت پایینی برای این راه حل برخوردارند.

حال نرم افزارهای تحت وب امکان ارائه بصورت اشتراک ماهانه یا سالانه بر روی سرور سرویس دهنده (شرکت فروشنده) را دارند که بایستی شما حتما اینترنت داشته باشید که بعضا با اصطلاح ابری یا آنلاین نیز عنوان می شود و یا امکان خرید لایسنس این نرم افزارها توسط مشتریان وجود دارد و آن ها می توانند این نرم افزار تحت وب را بر روی سرورهای خود نصب نمایند و در شبکه محلی خود نیاز به اینترنت ندارند.

نکته ی دیگری که باید مورد توجه قرار گیرد، در صورتی که شما لایسنس نرم افزار حسابداری تحت وب را خریداری نمایید و آن را بر روی سروری که در شبکه محلی شما (شرکت) نصب کنید، امکان استفاده کامل حتی بدون اینترنت نیز مقدور می باشد.

نرم افزارهای تحت ویندوز هم معمولا با فروش لایسنس آن قابل ارائه می باشد. البته لازم است مجدد اشاره کنیم که نرم افزارهای تحت ویندوز توسط شرکت های نرم افزاری با عنوان تحت وب معرفی و فروخته می شود که البته از راهکارهای انتقال تصویر استفاده می شود که امنیت و سرعت بسیار پایینی دارند و باید حتما به این نکته توجه ویژه نمود.

نرم افزار حسابداری

در دسته بندی زیر تعدادی از نرم افزارهای حسابداری و فروشگاهی تحت وب و آنلاین را مورد دسته بندی قرار میدهیم.

1.نرم افزار حسابداری قیاس

یکی از نرم افزارهای قدیمی، با تجربه و البته موفق ایرانی، نرم افزار قیاس می‌باشد. این نرم افزار برای کارهای متوسط و کوچک مناسب بوده و در سال 94 بهترین نرم افزار از نظر ظاهر و طراحی و زیبایی شد. این نرم افزار حسابداری به دلیل سادگی در استفاده به یکی از بهترین نرم افزارهای حسابداری تبدیل شده و مورد توجه گروه حسابداران حرفه‌ای بوده است.

لازم بذکر است که قبل از خرید نرم افزار حسابداری آنلاین قیاس می توانید آن را مورد بررسی قرار داده و دمو آن را مشاهده نمایید. این نرم افزار تحت وب هم امکان ارائه بصورت اشتراکی(ابری یا آنلاین)  را دارد و همچنین شما می توانید لیسانس نرم افزار تحت وب و آنلاین را خریداری نمایید.

همچنین این نرم افزار قابلیت ارائه بصورت تحت ویندوز نیز دارد که با قیمت بسیار مناسب و با راهکارهای انتقال تصویر و IpStatic در دسترس مشتریان قرار می گیرد. امکان استفاده از نسخه تحت اندروید نیز یکی دیگر از مزایای این نرم افزار به شمار می رود که با قابلیت تعریف گروه کالا و کالا، گروه اشخاص و اشخاص، تنظیمات، گرفتن گزارشات، ثبت انواع اسناد خرید و فروش، ثبت دریافت و پرداخت ارائه شده است.

2.نرم افزار حسابداری تحت وب هوفر

نرم افزار حسابداری ابری هوفر هم برای شرکت ها و سازمان های متوسط و هم برای کسب و کارهای نوپا طراحی شده است. این نرم افزار پیشرفته قابلیت اتصال به CRM، فروشگاه اینترنتی، حساب های بانکی و دیگر زیرساخت های دیجیتال را داراست. نسل جدید نرم افزارهای حسابداری ابری است که از اولین نرم افزارهای حسابداری است که در ایران توسعه یافته است. که هم به صورت اشتراک آنلاین و هم به صورت لیسانس تحت وب ( قابل نصب روی سرورهای داخلی ) در دسترس می باشد.

3.نرم افزار حسابداری تحت وب چرتکه

چرتکه یکی دیگر از نرم‌افزارهای جامع حسابداری آنلاین است که با استفاده از هر دستگاهی که به اینترنت متصل باشد، می‌توانید به اطلاعات مالی خود دسترسی داشته باشید. با چرتکه به ‌راحتی و به ‌صورت آنلاین می‌توانید حساب‌های خود را مدیریت کنید.

4.نرم افزار آرین سیستم

نرم افزار حسابداری منعطف آرین سیستم برای شرکت های بزرگ توصیه می شود که قاعدتا باید هزینه های بالایی را برای تهیه این نرم افزار پرداخت نمایند. گزارش گیری در نرم افزار آرین سیستم می‌تواند به دو زبان فارسی و لاتین باشد و به شدت برای شرکت‌های بزرگ توصیه می‌شود.

" علاوه بر نرم افزار حسابداری آنلاین قیاس، هوفر و چرتکه، آرین، نرم افزارهای ابرستان، حسابفا، ایلیا، ابرآیرون، مهر، لاندا، لیام، کلیک، فراپیام نیز از جمله نرم افزارهای تحت وب و آنلاین به شمار می روند. "

سایر نرم افزارهای زیر نیز جزو نرم افزارهای ویندوزی هستند که درصورتی که با عنوان تحت وب به فروش برسند احتمالا بصورت ریموت اپ RemoteApp و سیتریکس Citrix بصورت وب ارائه خواهند شد.

۱. نرم افزار حسابداری سپیدار

از ویژگی‌هایی که این نرم افزار را به شدت مورد توجه قرار داده است دارا بودن نمایندگی های متعدد در سطح کشور می باشد همچنین کارشناسان حسابداری متعددی که با این نرم افزار کارکرده و مسلط هستند

۲. نرم افزار حسابداری هلو

شناخته شده‌ترین نرم افزار موجود نرم افزار حسابداری هلو می‌باشد که در انواع کسب و کار نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نرم افزار جدا از سیستم ساده و بسیار کار آمد خود از نظر هزینه بسیار مناسب می‌باشد. نرم افزار هلو در 4 سطح با قیمت‌های متفاوت ارائه می‌شود.

۳. نرم افزار حسابداری پارسیان

یک نرم افزار فروشگاهی کامل و با تجربه است. این نرم افزار حسابداری در 4 نسخه متفاوت با درجه

  • ساده

  • ویژه

  • پیشرفته

  • جامع

ارائه شده و به کاربران اجازه می‌دهد اسناد را به دو صورت اتوماتیک و غیر اتوماتیک صادر کنند.

۴. نرم افزار حسابداری فرداد

تا اینجا به معرفی نرم افزارهای موفق قدیمی پرداخته‌ایم، نرم افزار فرداد یکی از نمونه‌های جدیدی است که بسیار بهتر از آنچه باید وارد بازار شده و مورد توجه قرار گرفته است. این نرم افزار در سال 96 به پشتوانه نرم افزار آرین سیستم راه اندازی شد. علاوه بر نرم افزارهای بالا تعداد بسیار زیادی نیز نرم افزار حسابداری تحت ویندوز در بازار وجود دارد که با جستجوی "لیست نرم افزارهای حسابداری" می توانید لیست آن ها را مشاهده کنید.

در صورت تمایل برای دریافت راهنمایی بیشتر در خصوص انتخاب نرم افزار می توانید با شماره تماس 02161952 تماس حاصل نمایید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.