بهترین نهال گلابی برای مناطق سردسیر_راهنمایی+ پیش فروش

سخت ترین لحظه برای هر کشاورزی روبرو شدن با تلفات و آسیب در باغ و میوه ها میباشد، در گذشته به دلیل عدم اگاهی کامل گاهی نهال هایی در مناطقی کاشته میشد که هیچ مناسبتی با آن منطقه از نظر شرایط و آب و هوایی نداشت و همین موضوع باعث ایجاد تلفات در محصولات نهایی میشد. بعنوان مثال کاشت نهال گلابی گرمسیر در مناطق سردسیر یا بالعکس فقط باعث ضرر و زیان خواهد شد.

خصوصیات نهال مناسب برای مناطق سردسیر

تصور کنید کشاورزی در مناطق سردسیر و کوهستانی، نهالی زودگل کاشته و این نهال در اوایل فروردین جوانه میزند و گل میدهد. با اولین سرمای بهاره تمامی زحمات هدر خواهد رفت و تمام شکوفه خواهد سوخت و نتیجه ای حاصل نخواهد شد. پس باید برای این منظور از نهال هایی جهت کاشت استفاده گردد که دیرگل باشند.

یکی دیگر از بارزترین نکات یک نهال برای مناطق سردسیر به تحمل و مقاومت بالای آن در برابر سرما بستگی دارد. یک نهال سردسیر باید تحمل سرمای شدید و کوهستانی را داشته باشد تا در صورت بروز سرمای زمستانی نهال و درخت از بین نرود.

بهترین نهال گلابی برای مناطق سردسیر

بهترین نهال گلابی برای مناطق سردسیر

اگر به فکر خرید بهترین نهال گلابی برای مناطق سردسیر هستید باید به نکاتی که گفته شد دقت کنید، ابتدا به این نکته توجه کنید که آیا واقعا از نظر شرایط جوی منطقه شما جزء مناطق سردسیر میباشد یا نه. در صورتی که شامل مناطق سردسیر بودید باید به انتخاب یک نهال گلابی مناسب برای مناطق سردسیر روی اورید.

برای انتخاب یک نهال گلابی مناسب اولین مورد این است که از نهال گلابی دیرگل استفاده کنید، مورد دیگر این است به سرمای شدید مقاوم باشد تا در زمستان های سرد تحمل هوای مناطق را داشته باشد. در بین انواع نهال های گلابی تعدادی هستند که نسبت به این شرایط مقاوم هستند و مناسب کاشت در مناطق سردسیر میباشند.

انواع نهال گلابی برای مناطق سردسیر

نهال گلابی درگزی:

به عنوان بهترین نهال گلابی برای مناطق سردسیر میتوان نهال گلابی درگزی را نام برد. این گلابی از بهترین انواع در جهان می باشد که دارای طعم و عطر خاصی است. میوه این درخت به رنگ زرد و سبز است که گاهی یک هاله قرمز رنگ زیبایی آن را بیشتر میکند.میوه آن وزنی حدود 400 گرم دارد و درشت محسوب میشود. این گلابی قابلیت ماندگاری بالایی دارد که خود از بارزترین نکات این محصول است. ماندگاری آن در انبار تا 7 ماه میباشد.

به دلیل نیاز سرمایی 600 الی 1500 ساعت این نهال در سرمای زمستانه، نیاز است تا در مناطق سردسیر کاشته شود تا نیاز سرمایی آن حاصل گردد. این گلابی دیررس میباشد و در هر هکتار 50 تن بار میدهد و از همین رو جزء درختان پربار به حساب می آید. این نهال در مقابل آفات و بیماری بسیار مقاومت بالایی دارد.

نهال گلابی بیروتی:

یک نهال بومی کشور لبنان که به دلیل مقاومت بالای آن در مقابل سرما یک گزینه عالی برای مناطق سردسیر باشد. رنگ زرد متمایل به سبز با شکلی مخروطی و اندازه درشت که وزنی تقریبا 200 الی 300 گرمی دارد از مشخصات این محصول است. دلیل محبوبیت و پرفروش بودن این محصول آبدار و شیرین بودن آن است.

عمر باردهی این درخت حدود 35 سال است، باردهی این درخت تقریبا 50 تن در هر هکتار میباشد. این درخت جزء پربارترین ها میباشد و در اواسط تابستان زمان برداشت آن است.

نهال گلابی سیبری:

میوه گلابی سیبری به شکل گرد و سایز کوچکتر و وزن تقریبی 150 گرم میباشد،این میوه با رنگ سبز مایل به زرد و طعم عالی یک گزینه عالی میباشد. یکی از بهترین موارد ماندگاری بالای این محصول است که تا 6 ماه نیز قابلیت نگهداری دارد.

درخت این میوه تا ارتفاع 5 متر رشد میکند ولی با تراک بسیار زیاد، این نهال مقاومت بالایی در برابر کم آبی دارد. درخت گلابی سیبری به 600 الی 1500 ساعت سرما با درجه منفی 7 نیاز دارد و مناطق سردسیر میتواند این نیاز را تامین کند.

این درخت بازدهی بالایی دارد که در هر هکتار تقریبا 60 تن میباشد، مهر ماه زمان برداشت محصول میباشد. عمر مفید 40 ساله نیز میتواند یکی از گزینه های انتخاب این نهال برای کاشت در مناطق سردسیر باشد.

بهترین نهال گلابی برای کاشت در مناطق کوهستانی

نکات مهم خرید نهال برای مناطق سردسیر

اگر تصمیم به خرید نهال گرفته اید و در مناطق سردسیر هستید حتما در انتخاب نوع نهال و محل خرید بسیار دقت کنید. اگر به اشتباه نهالی انختاب کنید که ناسب منطقه شما نباشد در آخر چیزی بجز ضرر و زیان به دست نخواهید آورد. فرض کنید نهالی کاشته اید و سرما شدید زمستان در سال اول باعث از بین رفتن آن شود.

مورد دوم و مهم تر خرید از نهالستان های معتبر میباشد، بسیار پیش آمده که حتی نهالستان به اشتباه ارقام گرمسیری را به باغدار فروخته، یا با پیوند اشتباه در زمان باردهی با میوه دیگری روبرو میشوید، راه چاره چیست؟ خرید نهال از نهالستان های دارای باغ مادر.

نهالستان دارای باغ مادر چیست

امروزه تجارت نهال متاسفانه توسط واسطه ها بسیار پر دغدغه شده است، شخصی که حتی یک نهال پیوند نزده فروشنده نهال میباشد. ولی در این بین نهالستان هایی هستند که دارای باغ مادر میباشند. این مراکز حتی پایه پیوندها، پیوندک ها را خود کاشت و تکثیر میکنند.

در این حالت چون خود نهالستان از همه ارقام مطلع است اقدام به پیوند و فروش میکند، اما افراد و مراکز فاقد باغ مادر اقدام به خرید این پیوندها و نهال ها از اشخاص و نهالستان های دیگر میکنند که باعث ایجاد اشتباه میشود.

بهترین نهال برای مناطق سردسیر

شرایط خرید نهال از نهالستان اکین نهال

برای خرید نهال از اکین نهال راه های متفاوتی دارید، ابتدا میتوانید از طریق راه های ارتباطی بطور کامل مشاوره و راهنمایی بگیرید. کارشناسان این نهالستان بطور کامل شما را راهنمایی خواهند کرد. در مرحله بعد بهترین نوع نهال و همچنین بهترین نوع مکمل و ترکیبی معرفی خواهد شد.

مرحله آخر خرید با صدور فاکتور رسمی میباشد که امکان مرجوعی نهال در صورت هرگونه مغایرت و یا آسیب میباشد تا با اطمینان کامل اقدام به خرید کنید. از مزایای خرید نهال از نهالستان اکین نهال میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مشاوره کامل قبل از خرید

  • آزمایش و آنالیز رایگان خاک برای خرید عمده

  • خرید با فاکتور رسمی و امکان مرجوعی در صورت مغایرت و آسیب

  • تحویل سریع و مشاوره حین کاشت

  • مشاوره تا زمان باردهی و برداشت محصول

راه های ارتباطی با نهالستان اکین نهال:

شماره تماس: ۰۹۱۴۱۸۳۴۰۰۵

شماره تماس: ۰۹۳۵۹۲۳۰۹۷۶

شماره شبکه های اجتماعی: ۰۹۳۰۷۸۷۵۸۱۵

ادرس سایت: akinnahal

برچسب ها : نهال گلابی سردسیر,خرید نهال گلابی,بهترین نهال گلابی

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.