کینوا؛ پایه ثابت سفره‌های شما

همچنین محتوای کربوهیدرات کینوا، از کربوهیدرات مفید بوده که روند هضم دیرتری دارند در نتیجه آزادسازی انرژی کینوا در بدن به صورت تدریجی اتفاق افتاده پس مناسب برای افراد دیابتی خواهد بود.

کینوا، منبع خوبی از پروتئین

خبر خوب درباره کینوا این است که می‌تواند به شما کمک کند نیاز روزانه خود به پروتئین را تأمین کنید. کینوا منبع خوبی از پروتئین است و ۸ گرم پروتئین در هر فنجان پخته شده (۱۸۵ گرم) را فراهم می‌کند. کینوا اغلب به عنوان یک پروتئین کامل شناخته می‌شود. به این دلیل که حاوی تمام ۹ اسید آمینه ضروری است که بدن شما به تنهایی قادر به ساخت آن‌ها نیست.

با این حال، کارشناسان استدلال می‌کنند که کینوا نباید یک پروتئین کامل در نظر گرفته شود زیرا حاوی مقادیر کمی از اسیدهای آمینه خاص مانند لایزین است. به همین دلیل، کارشناسان پیشنهاد کرده‌اند که کینوا یک پروتئین «تقریباً کامل» در نظر گرفته شود.

در هر صورت، کینوا منبع خوبی از پروتئین است و گنجاندن کینوا در رژیم غذایی می‌تواند به شما کمک کند نیازهای پروتئین روزانه خود را برآورده کنید. این امر به ویژه برای کسانی که از رژیم‌های گیاهی پیروی می‌کنند، مانند وگان‌ها، خوشحال‌کننده است. می‌توانید با ترکیب کینوا با لوبیا و سبزیجات مخلوط، یک وعده غذایی گیاهی و غنی از پروتئین در کمترین زمان ممکن درست کنید.

کینوا

کینوا، سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی

می‌دانیم که بسیاری از مردم برخی از مواد مغذی مهم را به اندازه کافی دریافت نمی‌کنند. به عنوان مثال، مطالعات نشان می‌دهد که بسیاری از کودکان و بزرگسالان ویتامین‌ها و مواد معدنی کافی از جمله پتاسیم، آهن و منیزیم را دریافت نمی‌کنند.

به علاوه، مطالعات تخمین می‌زند که 95 درصد از بزرگسالان و کودکان مقدار توصیه شده فیبر را مصرف نمی‌کنند. دریافت نکردن فیبر کافی می‌تواند از طرق مختلف بر سلامت شما تأثیر بگذارد و این معضل به علت رژیم غذایی نامناسب است! کینوا سرشار از فیبر، به علاوه چندین ویتامین و مواد معدنی است که در رژیم غذایی بسیاری از افراد کم است.

خوردن منظم کینوا می‌تواند به شما کمک کند نیازهای خود به منیزیم، پتاسیم، آهن، فیبر و زینک را برآورده کنید، مواد معدنی که نقش آن ها در رشد و تکامل جنین هنگام بارداری بسیار مهم هستند.

توجه کنید که کینوا شامل ساپونین و اسید فیتیک (عامل های مزه تلخ کینوا) است که با شستشو و خیساندن، مقدار زیادی از آن‌ها کاهش می‌یابد و آماده مصرف می‌شود.

کینوا1

اثرات مفید کینوا بر سلامت متابولیکی بدن

برخی از مطالعات نشان می‌دهد که خوردن کینوا می‌تواند جنبه‌های خاصی از سلامتی را به همراه داشته باشد. یک مطالعه در سال 2020 بر روی 40 فرد مسن نشان داد که شرکت کنندگان روزانه 15 گرم بیسکویت کینوا را به مدت 28 روز مصرف کردند.

در پایان مطالعه، شرکت‌کنندگانی که بیسکویت‌ کینوا مصرف کردند، کاهش قابل ‌توجهی در کلسترول LDL (مضر)، نسبت به کسانی که بیسکویت‌ حاوی گندم مصرف کردند، داشتند. علاوه بر این، مطالعات نشان داده‌اند که خوردن کینوا و محصولات بر پایه کینوا ممکن است مفید باشد:

  • تنظیم قند خون

  • تناسب اندام

  • کنترل سطح تری گلیسیرید

اگرچه این نتایج نشان می‌دهد که کینوا تأثیر مثبتی بر سلامت متابولیک دارد، اما این رژیم غذایی و شیوه زندگی شما به عنوان یک الگو بیشترین اهمیت را در کاهش خطر ابتلا به بیماری دارد.

یک مطالعه در سال 2017 شامل 50 فرد دارای اضافه وزن صورت گرفت که در این تحقیق گسترده، شرکت‌کنندگان را به مدت 12 هفته ملزم به مصرف روزانه 50 گرم کینوا کردند. افرادی که کینوا مصرف کردند در مقایسه با گروه کنترل و گروهی که روزانه 25 گرم کینوا مصرف می‌کردند، کاهش قابل توجهی در سطح تری‌گلیسیرید داشتند.

پیروی از یک الگوی غذایی سرشار از غذاهای مغذی مانند کینوا، سبزیجات، میوه‌ها، ماهی و لوبیا یک راه هوشمندانه برای محافظت از سلامت شما و کاهش عوامل خطر بیماری مانند سطح بالای چربی خون و سطح بالای قند خون است.

کینوا، بهترین انتخاب در روتین غذایی

این واقعیت که کینوا به راحتی در رژیم غذایی شما گنجانده می‌شود، یک مزیت به شمار می‌آید. به عنوان مثال، می‌توانید سالاد کینوا و سبزیجات را با پنیر فتا و مرغ کبابی درست کنید یا یک فرنی با کینوا پخته شده، شیر نارگیل، میوه تازه، گردو، دارچین و کمی هویج درست کنید.

نگهداری از کینوا، دردسر ندارد!

در هر زمانی از روز می‌توانید از کینوا لذت ببرید. می‌توانید آن را در یخچال نگهداری کنید تا به راحتی آماده برای طبخ و استفاده شود. کینوا گزینه خوبی برای پذیرایی در مهمانی‌های شما خواهد بود. این دانه‌های طلایی را فراموش نکنید!

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.