احداث باغ بادام در زمین های کم آب و شور

از انجایی که شوری خاک و آب مشکل اصلی بسیاری از باغداران است، بهتر است خرید نهال بادام مقاوم به کم ابی و شوری برای احداث باغ بادام استفاده نمایید. از جمله مقاوم ترین نهال ها به شوری و کم ابی می توان به نهال بادام اشاره نمود که علاوه بر مقاومت آنها در برابر شوری مقاوم به کم ابی نیز هستند.

در این مقاله به بیان ویژگی های 2 نوع از بهترین ارقام بادام شاره می کنیم :

نهال بادام فرانیس کلون 432:

 بادام فرانیس کلون دارای منشا فرانسوی است، باردهی آن به حالت خوشه ای است،  مهم ترین ویزگی نهال دیرگل بودن و مقاومت آن در برابر سرما است این نهال بادام در برابر سرمای بهاره مقاومت فوق العاده دارد و حدود ۱۰ تا ۲۰ روز دیرتر از سایر ارقام گلدهی را آغاز می کند لذا این رقم برای کاشت در مناطق کوهستانی با سرمای شدید و سطح ارتفاع  از دریای آزاد ۰تا۲۸۰۰مناسب است.

نهال بادام فرانیس کلون مقاومت خوبی در برابر خاک و آب شور دارد که این ویژگی نهال بادام به دلیل پایه تلخ بودن آن است علاوه بر شوری در برابر کمبود آب و حتی بی آبی  نیز مقاوم است و حتی در مناطقی که میزان بارش باران از ۵۵۰ میلی متر بیشتر باشد امکان کاشت نهال بادام فرانیس کلون به حالت دیم نیز وجود دارد یعنی شما با کمترین میزان امکانات و با سخت ترین شرایط شوری خاک و آب و حتی کمبود آب می توانید احداث باغ بادام انجام داده و بیشترین میزان سود را نیز داشته باشید . از جمله دیگر ویژگی های نهال بادام فرانیس کلون به پوست کاغذی بودن محصول آن می توان اشاره نمود ، بادام پوست کاغذی بسیار بازار پسند است و فروش بالایی در بازار دارد.

از جمله دیگر مهم ترین ویژگی های این نهال پر فروش می توان به زود بازده بودن آن اشاره نمود نهال بادام فرانیس کلون از سال دوم کاشت باردهی را شروع می کند و در بهترین حالت بین ۲۵ تا ۳۵ کیلو هر درخت باردهی خواهد داشت.

 بهترین زمان کاشت نهال بادام فرانیس کلون فصل پاییز است چرا که هر ساله با کشت پاییزه نهال یکسال جلو افتاده و زودتر بازدهی خواهد داشت بهترین زمان کشت نهال ریشه لخت در فصل پاییز می باشد زیرا نهال در حالت خواب وارد خاک می شود در این حالت سازگاری بهتری با زمین جدید پیدا می کند و بعد از بیدار شدن رشد و بازدهی بهتری خواهد داشت درخت حاصل از نهال بادام فرانیس کلون پاکوتاه است و حدود ۵/۲ تا ۳ متر قد نهایی درخت است لذا با توجه به این ارتفاع فاصله استاندارد ندارد کاشت این نهال ۴*۴ بوده که در هکتار حدود ۶۲۵ نهال قابل کاشت است که تعداد قابل توجهی است .

عمر مفید درخت حاصل از نهال بادام فرلنیس کلون نسبت به سایر ارقام معمولی بیشتر است این رقم ۳۰ تا ۴۰ سال عمر می کند. نوجه داشته باشید که هر نهال بادامی در سن های پایین به آبیاری احتیاج دارد تا ریشه و تنه نهال به میزان بالایی رشد داشته باشد .

تا ریشه بتواند رشد کافی داشته باشد با افزایش سن نهال و در سالهایی که نهال از لحاظ ظاهری رشد کافی داشته است اگر مشکل آبیاری در منطقه خود داشته باشید که اگر نهال بادام را در مناطق پر باران که میزان بارش باران سالانه ان زیاد باشد بکارید به حالت دیم جواب خواهد داد.

خرید نهال بادام

نهال بادام تونو:

متاسفانه در برخی مناطق کشور پرندگان به مغز بادام کاغذی آسیب رسانده و کل باغ را نابود می کنند لذا اگر چنین مشکلی در منطقه خود دارید بهتر است روی رقم بادام تونو تمرکز کنید نهال بادام تونو دارای پوستی سنگی است که پرندگان توانایی آسیب رساندن بدان را ندارند در ادامه به بیان ویژگی های این بادام پرطرفدار خواهیم پرداخت نهال بادام تونو منشایی ایتالیایی دارد که بسیار دیرگل و مقاوم به سرما است نهال بادام تونو مختص کاشت در مناطق سردسیر و کوهستانی است این ویژگی به دلیل مقاومت فوق العاده آن در برابر سرما است، ضمن اینکه نهال دیرگل است و سرمای بهاره نمی تواند بدان آسیب برساند تا دما 20- نیز می تواند

مقاومت کند این نهال قابلیت رشد در مناطق نیمه سردسیر و حتی نیمه گرمسیر را نیز دارد چراکه تا دمای 43+ را نیز تحمل می کند و بازدهی فوق العاده ای دارد. پوست میوه بادام تونو سنگی است و کیفیت مغز آن بالاست مغز بادام کمی کشیده است حدود 40 تا 45 درصد میوه بادام را مغز تشکیل می دهد این رقم از قدرت و سرعت باردهی بالایی برخوردار است.

از آنجایی که بادام تونو پاکوتاه است کل ارتفاع نهایی درخت حدود 5/2 تا 3 متر است بنابراین اگر قصد احداث باغ بادام را در یک داشته باشید حدود 625  نهال می توانید زیر کشت ببرید. بیشترین میزان باردهی این رقم 40تا45 کیلوگرم می باشد. به علاوه این رقم زودبازده است و از همان سال های اولیه کاشت باردهی را شروع می کند لذا بازگشت سرمایه در همان سال های اولیه اتفاق می افتد.

از انجایی که نهال بادام تونو روی بادام تلخ پیوند خورده، به نگهداری خاصی احتیاج ندارد و حتی کود و سم خاصی نیز نیاز ندارد. بنابراین هزینه های نگهداری و خرید اولیه ان پایین بوده و کاشت و احداث باغ ان فوق العاده سودده خواهد بود. نهال بادام تونو بسیار نور دوست است و بایستی در مناطقی کاشت شود که نور کافی بدان برسد.

احداث باغ بادام

ویژگی های نهال بادام تونو و فرانیس به ختصار:

هر دو دیرگل و مقاوم به سرما هستند، مقاومت فوق العاده نسبت به دماهای مختلف از +48 تا -20، زود بازده با تناژدهی بالا، مقاوم به آفات و بیماری ها، مقاوم به شوری خاک و آب، قابل کشت در خاک های قلیایی و آهکی، پایه کوتاه، باردهی بصورت خوشه ای، نیاز آبی نهال بادام تونو و فرانیس کم بوده و به حالت دیم نیز جواب می‌دهد، عمر اقتصادی بالا.

قبل از اقدام به احداث باغ بادام توجه نمایید که نهال را از نهالستان معتبر و دارای مجوز خرید نمایید تا از سلامت و اصالت نهال خریداری شده اطمینان داشته باشید. شما نهال با اصالت بادام فرانیس و تونو که دارای گواهی سلامت باشند را تنها از رویال نهال با مدیریت مهندس آرمین قاسمی تهیه نمایید.

متاسفانه امروزه بازار دلالان نهال و کلاهبرداری داغ است و اقدام به فروش نهال غیر سالم و بدون اصالت حتی به اسم رویال نهال می نمایند. لذا توجه نمایید شرکت رویال نهال تحت نظارت مستقیم جهاد کشاورزی است و تمام فعالیت های این مجموعه تحت نظارت مستقیم جهاد کشاورزی است  لذا تمامی نهال های مجموعه رویال نهال دارای کیفیت و اصالتی تضمینی هستند و فاکتور ثبتی توسط این شرکت به مشتریان گرامی ارائه می شود که تضمین کار شرکت است.

با رویال نهال خریدی مطمئن را تجربه نمایید.برای ثبت سفارش نهال بادام با شماره های زیر با ما در ارتباط باشید.ارسال به سراسر کشور در کم ترین زمان.(حداقل ارسال 30اصله)

09141811520

09301811520

09201811520

09011811520

09021811520

برای خرید نهال، مشاوره و اطلاعات بیشتر به سایت نهالستان به آدرس ROYALNAHAL.COM مراجعه نمایید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.