قیمت بیمه شخص ثالث 206 تیپ 2 و 5 را چگونه با خرید اقساطی پایین بیاوریم؟

بیمه شخص ثالث ۲۰۶ یکی از مهم‌ترین انواع بیمه نامه‌ها است که باید برای جبران هزینه‌های ایجاد شده ناشی از حادثه‌های رانندگی آن را تهیه کرد. دقت کنید که در بیمه شخص ثالث نکات مهمی ‌وجود دارد که باید با شرایط استعلام و مقایسه برای خرید آن اقدام کرد. انتخاب پوشش‌ها و حتی سقف تعهدات نیاز به یک مرجع مشخص دارد تا نگرانی برای جبران هزینه‌های از سوی بیمه‌گزار وجود نداشته باشد.

افزایش قیمت‌ها، تاثیرش را بر هزینه‌های خرید بیمه نیز گذاشته است و این موضوع باعث شده برخی از مشتریان، از بیمه‌های غیر اجباری مانند بیمه بدنه خودرو صرف‌نظر کنند هر چند این بیمه در جلوگیری از ضرر و زیان هنگام حوادث و تصادفات اهمیت زیادی دارد. فروش اقساطی بیمه، برای افزایش توان مالی و کاهش فشار بر مشتریان، راهکاری است که خریداران بیمه از آن می‌توانند استفاده کنند و پلتفرم «بیمه دات کام» شرایط پرداخت اقساطی بیمه بدون نیاز به سفته را برای مشتریان فراهم کرده است.در این متن درباره اهمیت انتخاب سقف تعهدات و پوشش‌ها توضیحاتی خواهمیم ‌داد تا انتهای متن همراه ما باشید.

بیمه شخص ثالث ۲۰۶

پژو ۲۰۶ از پرفروش‌ترین ماشین شرکت ایران خودرو است که سال‌ها است این رتبه را حفظ کرده است. در نتیجه می‌توان گفت بیمه شخص ثالث پژو ۲۰۶ پرفروش‌ترین بیمه ثالث در بین محصولات این شرکت خودرو سازی است. پژو ۲۰۶ از یک موتور ۴ سیلندر با حجم ۱۳۶۰ سی سی بهره می‌برد که قدرت ۷۵ اسب بخار را تولید می‌کند. در کنار این مشخصات فنی، پژو ۲۰۶ به دلیل داشتن ظاهر اسپرت از جمله چراغ‌های باریک و کشیده، جلو پنجره کوچک و حالت منحنی ساخت سقف، نسل جوان را عاشق خودش کرده است.

همه می‌دانیم که حادثه هیچ‌وقت خبر نمی‌کند و به همین دلیل خرید بیمه شخص ثالث پژو 206 و سایر خودروها اجباری است. دلیل اجباری بودن این بیمه به خاطر هزینه بالای خسارات و نرخ دیه است. بر اساس تصمیم قوه قضاییه کشور، دیه مرد در ماه حرام برابر ۸۰۰ میلیون تومان و زن ۴۰۰ میلیون تومان است. متأسفانه هر سال شاهد تصادفات منجر به فوت هستیم که در صورت نبود این بیمه نامه، خیلی از مردم توان پرداخت دیه را نخواهند داشت.

پوشش‌های بیمه شخص ثالث ۲۰۶

همانطور که اشاره شد، بیمه شخص ثالث دو نوع پوشش مالی و جانی دارد که جبران کننده خسارت‌های وارد شده به اشخاص ثالث را بر عهده خواهد داشت. این پوشش‌ها به شرح زیر هستند:

  • خسارت مالی: در جبران خسارت مالی وارد شده به اشخاص ثالث، هرگونه تصادف و تصادم دو خودرو با یکدیگر تحت پوشش بیمه ثالث است و می‌توان خسارت‌های وارد شده به اموال منقول یا غیر منقول را جبران خسارت کرد.

  • خسارت بدنی یا جانی: در این پوشش میزان غرامت پرداختی به نوع صدمه بدنی وارد شده به شخص ثالث بستگی دارد. صدمه وارد شده در حادثه ناشی از تصادف شامل: شکستگی، نقص عضو، ازکارافتادگی موقت یا دائم، ازکارافتادگی جزئی و کلی، هزینه‌های معالجه و درمان یا دیه فوت است.

همچنین در بیمه ثالث، پوشش جبران خسارت‌های جانی برای راننده مقصر تحت عنوان بیمه حوادث ارائه خواهد شد.

بیمه شخص ثالث خسارات جانی و مالی را پوشش می دهد

بیمه شخص ثالث خسارات جانی و مالی را پوشش می دهد

سقف تعهدات در پوشش بیمه ثالث چقدر است؟

بیمه مرکزی برای اینکه میزان خسارت‌های وارد شده به اشخاص ثالث را بررسی کند و یک نرخ مشخص برای حق بیمه در نظر گیرد، به دیه اعلام شده در ابتدای هر سال توجه خواهد داشت. در حقیقت دیه مهم‌ترین عامل تعیین سقف تعهدات در بیمه شخص ثالث است. بنابراین قوه قضاییه در سال 1401 دو مبلغ را به عنوان دیه مشخص کرد که عبارتند از:

  • ماه‌های حرام (محرم، رجب، ذی حجه و ذی قعده): 800 میلیون تومان

  • ماه‌های عادی سال: 600 میلیون تومان

این مبالغ به عنوان بالاترین میزان خسارت مشخص شده‌اند که تمام شرکت‌های بیمه موظف به ارائه آن هستند. در حقیقت مشخص شدن نرخ پایه بیمه ثالث از طریق دیه اعلام شده فراهم می‌شود و به عوامل دیگری هم بستگی دارد.

دقت کنید که نقش اصلی بیمه‌گزار برای انتخاب سقف تعهدات پوشش‌ها بیشتر در خسارت مالی است. زیرا برای جبران هزینه‌های مالی که وارد می‌شود باید حداقل انتخاب بیمه‌گزار در بیمه نامه یک چهلم دیه اعلام شده باشد. در سال 1401 این مبلغ معادل 20 میلیون تومان است و با پرداخت حق بیمه بیشتر می‌توان میزان دریافت خسارت و پوشش را افزیش داد.

نحوه محاسبه قیمت بیمه شخص ثالث چگونه است؟

با توجه به توضیحاتی که در بخش سقف تعهدات بیمه ثالث گفته شد، مهم‌ترین عامل تاثیر گزار در قیمت بیمه شخص ثالث 206، دیه است، اما به طور کلی عوامل مختلفی نحوه محاسبه نرخ بیمه نامه را تحت تاثیر قرار خواهند داد. این عوامل عبارتند از:

  • درصد تخفیف بیمه نامه راننده

  • میزان جریمه دیرکرد تمدید بیمه نامه ثالث

  • تاریخ انقضای بیمه ثالث قبلی

  • میزان تعهدات مشخص شده در پوشش‌ها

  • تخفیف عدم خسارت در بیمه شخص ثالث

  • سال تولید و سال ساخت ماشین

  • تعداد سیلندر

  • کاربری خودرو

توجه کنید که حق بیمه شخص ثالث و میزان پوشش‌های این بیمه نامه با توجه به دیه یک انسان در ماه حرام محاسبه خواهد شد.

بیمه 206 به نوع خودرو بستگی دارد

بیمه ۲۰۶ به نوع خودرو بستگی دارد

اهمیت کاربری خودرو

کاربری خودرو به شرکت‌های بیمه نشان می‌دهد که ریسک احتمالی ماشین بیمه‌گزار برای بیمه‌گر چقدر است. خودروهایی نظیر تاکسی‌ها یا خودروهای آموزش رانندگی به‌دلیل نوع کاربری بیشتر در معرض حوادث رانندگی قرار دارند. ازاین‌ رو، بیمه‌گزاران این خودروها، باید حق بیمه شخص ثالث بیشتری بپردازند. کاربری‌هایی که باعث افزایش حق بیمه شخص ثالث می‌شوند:

  • آمبولانس

  • آتش‌نشانی

  • تاکسی درون شهری و برون شهری

  • بارکش

  • کاربری صنعتی

شما می‌توانید برای خرید ارزان ترین  بیمه شخص ثالث خودروهایی مختلف نظیر 206 در تیپ و کاربری های مختلف نظیر کاربری شخصی یا تاکسی و ... قبل از خرید به استعلام و مقایسه قیمت بیمه ها بپردازید. توصیه می‌کنیم برای اینکه بتوانید این موضوع را بهتر درک کنید، برای خرید بیمه شخص ثالث 206 از سامانه‌های آنلاین بیمه مانند: بیمه دات کام استفاده کنید.

این سامانه برای  رفاه بیشتر بیمه‌گزار‌ها شرایط استعلام و مقایسه انواع خدمات شرکت‌های بیمه را فراهم کرده تا بیمه‌گزار به راحتی بتواند برای  استعلام  بیمه شخص ثالث بیمه دات کام به    https://bimeh.com/thirdparty  مراجعه نماید. اقدامات لازم را بعد از مقایسه‌های خود انجام دهد. کافی است که برای صرفه جویی در زمان و انرژی خود به صفحه اصلی وب سایت های خرید آنلاین بیمه نظیر coverfox  در خارج از کشور یا بیمه دات کام  مراجعه کنید و بیمه نامه مورد نظر خود را از منوی محصولات مشخص کرده و در چند ثانیه بیمه نامه را صادر کنید.

مزیت استفاده از پلتفرم آنلاین خرید بیمه دات کام این است که بدون محدودیت زمانی و مکانی شرایط خرید بیمه فراهم است و به راحتی می‌توان برای خرید بیمه اقدام کرد. به طور کلی سامانه آنلاین بیمه دات کام به صورت 24 ساعته و در طول 7 روز هفته آمادگی پشتیبانی محصولات بیمه‌ای خود را دارد. کافی است که برای دریافت اطلاعات بیمه‌ای، بررسی و خرید بیمه نامه با   بیمه دات کام  در ارتباط باشید.

جریمه دیرکرد تمدید بیمه نامه شخص ثالث

جریمه دیرکرد بیمه‌‍ شخص ثالث

دیرکرد در تمدید بیمه شخص ثالث جریمه دیرکرد و افزایش قیمت بیمه شخص ثالث را در پی دارد. جریمه دیرکرد به صورت روزشمار محاسبه می‌شود. اگر مدت اعتبار بیمه نامه شخص ثالث منقضی شده‌ باشد و خسارت مالی یا جانی رخ دهد، بیمه‌گر تعهدی در قبال پرداخت خسارت ندارد. بنابراین، مالک خودرو یا وسیله نقلیه زمینی باید خسارت را پرداخت کند. جریمۀ دیرکرد بیمه شخص ثالث به صورت زیر محاسبه می‌شود:

مالک باید به ازای هر روز دیرکرد، معادل تقسیم حق بیمه کامل بدون تخفیف یک سال خودرو بر تعداد متعارف روزهای سال یعنی ۳۶۵ بپردازد.

نکته: در صورتی که جریمه دیرکرد بیمه نامه ثالث ماشین بیش از یک سال باشد، تمام تخفیف‌ها عدم خسارت از بیمه ثالث به حالت تعلیق درآمده و حق بیمه دوبرابر خواهد شد.

به طور کلی بیمه شخص ثالث یکی از طرح‌های متداول‌ بیمه‌ است که همه دارندگان وسایل نقلیه زمینی باید آن را به موقع تمدید کنند تا در صور بروز حادثه‌های رانندگی نگرانی برای جبران هزینه‌های وارد شده نداشته باشند.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.