ویدئو مپینگ در جشن های ملی و محلی

در دوران پیش از پیروزی انقلاب این برج با نام برج شهیاد شناخته می شد که توسط معماری به نام حسین امانت در سال ۱۳۴۹ طراحی شد و توسط مهندس محمد پورفتحی ساخته شد. این برج به عنوان نماد ایران مدرن به مناسبت جشن های ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی بنا شده بود.

برج شهیاد که نمادی از بردگی و اسارت بود که خاندان پهلوی آن را احداث کرده بود بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی نامش به برج آزادی تغییر کرد و نماد آزادی مردم ایران از بند شاه و اربابان غربی فاسدش شد.

این برج در سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران میزبان بعضی برنامه ها مثل ویدئو مپینگ می باشد که شهرداری تهران ترتیب می دهد. شهرداری تهران با انجام این برنامه ها سعی می کند یاد و خاطره انقلاب اسلامی را به این شیوه گرامی بدارد.

معمولا هر ساله شهرداری تهران سوای از اجرای ویدئو بر روی برج که توسط بعضی از گروه های رسانه ای دیجیتال عملی می کند. تعداد ۲۲۰ هزار گل برای بعضی مسیرها و گلزار شهدای انقلاب در ایام پیروزی انقلاب اختصاص می دهد تا با گل باران شدن به یاد و خاطراتشان احترام گذاشته شود.

انجام چنین برنامه هایی از این جهت اهمیت دارد که با اجرا شدنشان به مردم یادآوری می کند که روزگاری در این کشور کسانی حاکم بودند که برای خوردن یک لیوان آب باید از اربابان غربی خود کسب تکلیف می کردند.

امروزه اگر چه سال ها زیر تحریم های ناجوانمردانه غرب هستیم ولی به لطف خدا و انقلاب اسلامی که با نام خمینی کبیر و شهدای دفاع مقدس گره خورده است توانسته ایم تمامیت ارضی خود را حفظ نماییم و یک وجب خاک را تقدیم هیچ دشمن غربی و شرقی نکنیم.

ویدئو مپینگ

ویدئو مپینگ چیست؟

شیوه ای از اجرای ویدئو در فضای باز است که بر روی سطوح نامنظم اجرا می شود. در این شیوه به کمک پروژکتورهای مختلف تصاویر پرچم ایران را بر روی همان برج آزادی می اندازند و به نمایش در می آورند به گونه ای که هر کس از دور آن را نگاه کند فکر می کند پرچم بر روی برج نقاشی شده است و جزوی از رنگ و لعاب خودش است.

در واقع این شیوه ترکیب پروژکتورهای مختلف است که نور را بر روی اجسام بازتاب می دهند تا فضایی زیبا و سرشار از آرامش را برای بینندگان پدید بیاورد. در این شیوه می توان هر فضایی چه مسطح یا نامنظم را با ترکیب رنگ ها و صدای موزیک به خوبی برای بینندگان آراست.

چرا هر سال 22 بهمن ویدئو مپینگ بر روی برج آزادی اجرا می شود؟

اجرای برنامه هایی از این دست معمولا برای بزرگداشت یک واقعه اجرا می شود تا همگان به یادشان بیاید که در فلان سال چه اتفاقی افتاد. اجرای چنین برنامه هایی کمک می کند تا شهروندان یک کشور از حوادث تاریخی مهم خود غافل نمانند و آنها را به یاد بیاورند.

تاریخ 22 بهمن هر سال در واقع پیروزی بر نظامی است که به هیچ وجه برایشان مردم اهمیت نداشتند و فقط به فکر چپاول ثروت های این آب و خاک به کمک اربابان غربی خود بودند. اجرای برنامه هایی این چنینی در واقع گرامیداشت روزی است که دست آنها از منابع ملی ما کوتاه شد.

 کاربرد ویدئو مپینگ

جاهایی که ویدئو مپینگ کاربرد دارد:

اجرای برنامه هایی از این دست در واقع در جاهای زیادی کاربرد دارد. به خصوص که با آن می توان محیطی سرشار از زیبایی و آرامش را برای بینندگان پدید آورد. هر کجا که برنامه اجرا می شود اگر از چنین شیوه ای بهره برده شود تا مدت ها در ذهن شرکت کنندگان آن خاطره تداعی خواهد شد. در ادامه قصد داریم بعضی از این جاها که اجرای چنین کارها هایی می تواند به بالا بردن کیفیت برنامه کمک کند را نام برده و مختصری که در حوصله مقاله بگنجد توضیح دهیم.

یادواره ها:

هر ساله در گوشه و کنار این کشور یادواره های زیادی برای شهدا و افراد شاخص برگزار می شود تا یادشان به خاطر خدماتی که ارائه داده اند توسط جمعی از افراد گرامی داشته شود. معمولا یادواره هایی که از ترکیب نور و تصاویر شهدا یا اشخاص استفاده می کنند تا مدت ها در ذهن شرکت کنندگان تداعی می شوند و آن را به یاد می آورند. یک مراسم این چنینی زمانی خاطره انگیز می شود که در کنار برنامه ها به عنصر زیبایی نور و صدا بیش از پیش توجه شود.

کنسرت ها:

در گوشه و کنار این کشور سالانه هزاران کنسرت برگزار می شود و افراد زیادی برای دیدن اجرای خواننده مورد علاقه خود به سالن ها می روند. در سالیان اخیر اجرا کنندگان کنسرت برای این که نظر شرکت کنندگان را جلب کنند دست به صحنه آرایی می زنند.

صحنه آرایی که به وسیله نور به وجود می آید و خواننده در وسط آن قرار دارد و صدای اجرایش به گوش مخاطب می رسد آن کنسرت را بیش از پیش برای مخاطب خاطره انگیز می کند و یادش تا مدت ها در ذهن او می ماند چرا که ترکیب نور و موسیقی انرژی زیادی به مخاطب می دهد.

تالارها:

امروزه تالارها یکی از مکان هایی هستند که برای خود استیج دارند و مراسم هایی مثل عروسی را به کمک گروه های موسیقی همراه با رقص نور برگزار می کنند. تالارهایی که به ترکیب عناصر نور و صدا توجه می کنند بسیار بیشتر از رقبایشان می توانند رضایت خاطر شرکت کنندگان را به دست بیاورند و معمولا سرشان بسیار شلوغ تر از تالارهایی است که به این مورد اصلا توجه نمی کنند.

برج آزادی

نمایشگاه ها:

یکی از جاهایی است که شرکت های مختلف با حضور در آنجا سعی می کنند برای خود مشتری جدید پیدا کنند. بعضی از شرکت ها برای این که بیشتر از رقبای خود در نمایشگاه دیده شوند از شیوه تبلیغ ویدیویی استفاده می کنند و با تلفیق نور و صدا دست به تبلیغ خود می زنند که معمولا نتایج خوبی به همراه دارد.

آتلیه های عکاسی:

هر فرد در طول زندگی اش یک بار مراسم عروسی برگزار می کند و دوست دارد که از آن عکس های خاطره انگیز بگیرد. معمولا آتلیه هایی که به امر نورپردازی ویدئویی اهمیت می دهند امروزه بیشتر مورد توجه عروس و دامادها قرار می گیرند. زیرا مردم ترجیح می دهند عکس هایی که از بهترین روز زندگی شان می گیرند علاوه بر زیبا بودن خاطره انگیز باشد.

اجرای ویدئو مپینگ

همان طور که در مقاله بالا خواندید و دانستید برج آزادی در 22 بهمن هر سال میزبان رسانه های دیجیتال است که بعد از اخذ مجوز از شهرداری پرچم ایران را به صورت ویدئو مپینگ بر روی آن بازتاب می دهند تا به نحوی در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی مشارکت کرده باشند. البته باید این نکته را بدانید از چنین روشی در جاهای زیادی می شود استفاده کرد که در ادامه برای شما گفته شد.

در آخر لازم به یادآوری است که آژانس دیجیتال مارکتینگ رسانتو با سال ها تجربه در امر اجرای ویدئو پروژکشن آمادگی دارد تا خدمات خود را در اختیار شما شرکت های تجاری قرار دهد. برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر با واحد روابط عمومی ما تماس بگیرید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.