چرا و چطور از فایل لایه باز استفاده کنیم؟

کافی است تنها این طرحهای لایه باز را تهیه کنیم و با انجام تغییرات کوچک در آن طرح های جذاب گرافیکی داشته باشیم. در این مقاله قصد داریم به این موضوع بپردازیم که فایل لایه باز چیست؟ کجا استفاده می شود و از کجا می توانیم آن را دانلود کنیم؟

فایل لایه باز چیست؟

طرح لایه باز در واقع همان فایل گرافیکی است که می توانیم با انجام تغییراتی در المان های آن طرح مورد نظر خود را ویرایش کنیم. فایل لایه باز به این صورت است که شما می توانید آن را در نرم افزار فتوشاپ باز کرده و تصاویر، المان ها و حتی متن موجود در آن را ویرایش کنید و همچنین می توانید طرح مورد نظر خود را به آن اضافه کنید.

فرمت فایل لایه باز به اکثرا صورت psd است که کاربردهای گرافیکی زیادی دارند. طرح لایه باز را با توجه به سلیقه ونیاز خود تغییر می دهید و دستتان برای انجام هر گونه تغییرات در آن باز است.

به این صورت که تک تک لایه های آن را می بینید و براساس طرح خود رنگ بندی و نوشته ها و تصاویر آن را ویرایش می کنید. در واقع هر تغییری که فکر می کنید طرح را برای شما قابل قبول میکند روی فایل لایه باز انجام می شود.  

چطور از فایل لایه باز در فتوشاپ استفاده کنیم؟

چطور از فایل لایه باز در فتوشاپ استفاده کنیم؟

یکی از روش هایی که به کمک آن می توان طرح های گرافیکی را ویرایش و تصاویر و طرح های زیبا ایجاد کرد استفاده از طرح لایه باز است. ابتدا فایل لایه باز را در فتوشاپ باز کنید برای این کار از منوی file روی گزینه open کلیک کنید و فایل مورد نظر را انتخاب و در نرم افزار فتوشاپ باز کنید. حالا طرح لایه باز آماده ویرایش و اعمال تغییرات می باشد. 

در مرحله دوم، از بخش لایه ها لایه ی تصویر اصلی را انتخاب کنید، این لایه به صورت smartobject می باشد که می توانید تصویر خود را با آن جایگزین کنید. بعد از قرار دادن تصویر مورد نظر ، از منوی file گزینه save را بزنید تا تغییرات ذخیره شوند.

نکته:در استفاده از طرح های لایه باز علاوه بر قرار دادن تصویر دلخواه می توانید متن موردخود را هم اضافه یا رنگبندی آن را ویرایش کنید. برای این کار هم کافی است ابتدا روی لایه مورد نظر دابل کلیک کنید و در صفحه تنظیمان تغییرات مربوط به رنگ را اعمال کنید.  

انواع فایل لایه باز

انواع فایل لایه باز

  • موکاپ

موکاپ فایل پیش نمایش آماده ای است که با فرمت psd قابل دانلود است. با استفاده از فایل موکاپ می توانید طراحی های خود را به بهترین شکل ارائه دهید یا از آن به عنوان پروژه های طراحی خود به کار بگیرید.

با این روش خلاقانه می توانید طرح ها و کارهای گرافیکی خود را به کارفرما و مشتریان در قالب یک طرح شیک و جذاب نمایش دهید.

  • قالب اینستاگرام

قالب های اینستاگرام در زمینه های مختلف فروشگاهی، توریستی، غذا و آشپری، هنری، مد ، فرهنگی، دکوراسیون منزل و ... که کاربردهای زیادی دارند طراحی و ارائه می شود.

شما نیز می توانید با دانلود این قالب های آماده در وقت خود صرفه جویی و محصولات خود را تبلیغ کنید.

قالب های پست و استوری آماده به صورت طرح لایه باز به شما کمک می کند که پیج اینستاگرام جذاب و پرفروشی داشته باشید. به پست های شما هویت بصری می بخشد و تا همیشه در ذهن مخاطبان خود ماندگار خواهید بود.

فایل های لایه باز قالب اینستاگرام را می توانید به راحتی در نرم افزار فتوشاپ باز کنید و بدون داشتن تخصص در زمینه طراحی تصاویر خود را در آن قرار داده و تغییرات مد نظر را در آن اعمال کنید.

اگر پیج اینستاگرام دارید و می خواهید با توسعه آن فروش بیشتری داشته باشید از قالب های اینستاگرام به صورت فایل لایه باز تهیه و استفاده کنید تا پیج اینستاگرام مخاطب پسند و پرفروش تری داشته باشید.

قالب سایت

  • قالب سایت

قالب سایت هم یکی دیگر از انواع فایل لایه بازمحسوب می شود که همان ظاهر سایت شما را نشان می دهد. در این قالب رنگ آمیزی و طرح کلی سایت تعیین می شود.

  • تراکت

تراکت از مواردی است که اغلب برای تبلیغات آفلاین به صورت تبلیغات محلی کاربرد زیادی دارد. طراحی یک تراکت جذاب و حرفه ای زمان زیادی از شما می گیرد و به جای این کار می توانید از طرح لایه باز تراکت استفاده کنید.

کاربرد فایل لایه باز

از آنجایی که در تهیه طرح های گرافیکی برای چاپ کیفیت اهمیت زیادی دارد بهتر است از فایل لایه باز استفاده شود.

استفاده از طرح لایه باز در طراحی گرافیکی و چاپ آن در جهت بهتر بودن نتیجه کار به کار می رود.  فایل های لایه باز برای طراحی عکس، پوستر، کارت ویزیت، و ... استفاده زیادی دارد و می تواند سرعت کار را بالا ببرد و همینطور در هزینه های جانبی آن هم صرفه جویی می شود.

فایل لایه باز به طراح گرافیک کمک زیادی می کند که در طول روز تعداد بالایی از سفارشات طراحی و چاپ را انجام دهید چون اگر بخواهید برای هر سفارش مدت زمان زیادی را صرف کنید به سود شما نیست. در نتیجه با استفاده از طرح لایه باز در زمان کمتر طراحی با کیفیت و حرفه ای تری را به مشتریان تحویل می دهید.

طرح لایه باز فرمت های مختلفی از جمله psd دارد که امکان تغییر و ویرایش را فراهم آورده است. امروزه اکثر سفارشاتی برای طراحی وجود دارد شامل کارت ویزیت، بنر، پوستر، استوری، پست اینستاگرام و ... است که همه در نرم افزار فتوشاپ طراحی و تولید می شوند. برای همه این موارد نیاز دارم که فایل لایه باز باشد تا تغییرات در آن قابل اجرا و اعمال باشد. 

مزایای استفاده از فایل لایه باز

مزایای استفاده از فایل لایه باز

  • افزایش سرعت عمل در کار

  • امکان ویرایش، انجام تغییرات مد نظر در همه لایه ها از جمله متن، تصاویر و المان ها

  • استفاده آسان بدون داشتن تخصص در زمینه طراحی

  • استفاده از طرح های متنوع و به روز به صورت لایه باز

  • مناسبت برای تبلیغ انواع کسب و کار به روش های مختلف

  • طراحی شده در مد رنگی قابل چاپ

  • استفاده از تصاویر با کیفیت وکتور، تصاویر استوک و ...

فایل لایه باز را از کجا دانلود کنیم؟

یک نمونه سایت دانلود طرح لایه باز وب سایت اچ دی گرافیک است که در آن انواع طرح آماده موکاپ، تصاویر استوک، آیکون، طرح لایه باز با تنوع بالا برای دانلود موجود است.

اگر شما هم برای ویرایش طراح های خود به عکس های زیاد نیاز دارید یا برای ارائه محصول به کارفرما از موکاپ استفاده می کنید می توانید همه این فایل ها و طرح های لایه باز را از وب سایت اچ دی گرافیک با قیمتی مناسب دانلود و در زمان کم طرحی فوق العاده ارائه دهید.

سخن پایانی

در این مقاله به این موضوع پرداختیم که طرح لایه باز چیست و چه کاربردهایی دارد. با سایت های عرضه کننده این فایل ها و تصاویر استوک آشنا شدیم. توجه به کیفیت در طراحی و چاپ باعث پیشرفت و افزایش درآمد شما می شود، پس اگر توانایی و یا زمان کافی برای انجام طراحی های دقیق و حرفه ای را ندارید پیشنهاد ما به شما تهیه فایل لایه باز از سایت اچ دی گرافیک می باشد.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.