معرفی جاده هایی با چشم انداز بی نهایت از زیبایی

اگر اهل کمپ زدن در طبیعت هستید، می‌توانید یک شب به یادماندنی را در زیر آسمان این دریاچه تجربه کنید. محل‌هایی برای برپایی چادر مهیا شده است که می‌توانید به جای اجاره ویلا برای اقامت آنجا را انتخاب کنید. انعکاس عکس ماه در دریاچه، سکوت آرام‌بخش شب، تماشای ستارگان و... لذت‌هایی هستند که در هیچ کجای دیگر نمی‌توانید آنها را تجربه کنید.

زیبایی‌های مسیر رسیدن به این دریاچه، شما را غرق در لذت می‌کند. البته باید بگوییم که مسیر رسیدن به این دریاچه کمی سخت است. اما زیبایی‌های مسیر سختی‌های آن را برای شما هموار می‌کند. این دریاچه به دلیل قرارگیری در میان کوه‌ها، یک تصویر خاص و چشم‌اندازی زیبا را خلق کرده است. این دریاچه دیدنی فرصت تجربه تفریحات هیجان‌انگیزی مانند ماهیگیری، قایق‌سواری، سه چرخ آبی، جت اسکی و... را برای شما فراهم می‌کند.

غرق در ابرها در میان کوه های سرسبز ماسال

اجاره ویلا ماسال

سفر به اقیانوس ابرها، تعریفی است که اغلب گردشگران از سفر به ماسال دارند. ماسال یکی از شهرهای بهشتی غرب گیلان است که در دامنه‌های تالش واقع شده است. این شهر همیشه مه‌آلود و رویایی، روستاهای ییلاقی بسیار زیادی در دل خود پنهان داشته است که معروف‌ترین آنها روستای اولسبلنگاه، روستای شالما، روستای چسلی و روستای اسبه ریسه هستند.

فرقی نمی‌کند که چه فصلی از سال را برای سفر به ماسال انتخاب می‌کنید. چرا که هوای این شهر بهشتی در اغلب روزهای سال خنک و مطبوع است. اما دیدنی‌های ماسال در هر فصلی، رنگ و بویی خاص دارند. سرسبزترین حالت ماسال مربوط به بهار و تابستان است. پاییز هزار رنگ ماسال شما را غرق در لذت خواهد کرد. زمستان ماسال با برف گره خورده است و حس سرزندگی و شادابی را برای شما به ارمغان می‌آورد.

ماسال لیست بلند بالایی از مکان‌های دیدنی دارد که برای بازدید از همه‌ی آنها باید چند روزی با اجاره ویلا در ماسال اقامت داشته باشید. با اجاره ویلا ماسال رویای زندگی در یک خانه روستایی برای شما محقق خواهد شد.

در گوشه و کنار ماسال، رستوران‌های بسیار خوبی وجود دارند که می‌توانید لذت خوردن غذاهای شمالی را در آنجا تجربه کنید. غذاهای گیلانی به قدری خوشمزه هستند که مزه‌ی آنها تا سال‌ها زیر زبان شما خواهد ماند. از جمله غذاهای سنتی ماسال می‌توان به شوید قرمه، انار مسما، فسنجان ماهی، کته کتاب، ماهی مالاتا، کوئی بورانی، لونگی و... اشاره کرد.

بازارهای سنتی ماسال، بسیار دیدنی هستند و توجه هر گردشگری را به خود جلب می‌کنند. شما می‌توانید در این بازارها، صنایع دستی مردمان روستایی این شهر را ببینید و برای عزیزان خود سوغاتی ببرید. گشت و گذار در بازارهای سنتی ماسال می‌تواند روح و روان شما را تازه کند.

تابلویی از طبیعت بکر در حومه تهران

اجاره روزانه خانه در تهران

اگر پایتخت‌نشین باشید، مطمئنا اسم سد لتیان به گوش شما خورده است. این سد علاوه بر جنبه آبرسانی به شهر تهران، به عنوان مکانی برای گذراندن اوقات فراغت تهرانی‌ها نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. نزدیکی این سد به تهران از یک طرف و آب و هوای مطبوع و طبیعت دلنشین آن از طرفی دیگر باعث شده است تا سد لتیان به یکی از بهترین جاذبه‌های گردشگری تهران تبدیل شود.

امکانات رفاهی در این سد بسیار عالی است و آن را به یک مکان عالی برای پیکنیک خانواده‌ها و گردشگران تبدیل کرده است. دوچرخه‌سواری در هوای دل‌انگیز، ماهیگیری در سد لتیان، کوه‌پیمایی در دامنه‌های کوه‌های این منطقه، عکاسی از طبیعت بکر و زیبای پشت سد، قایق‌سواری و اسکی روی آب و... از جمله تفریحات هیجان‌انگیز سد لتیان به شمار می‌آیند.

اگر عاشق خوابیدن در طبیعت هستید، می‌توانید در اطراف این سد، چادر خود را برپا کنید. سکوت آرامش‌بخش این منطقه در شب، تماشای ستارگان، مشاهده طلوع خورشید در روز و... خاطره‌ای ماندگار برای شما به ارمغان می‌آورند. همچنین می‌توانید با اقامت در خانه‌های روستایی این منطقه یک شب تکرار نشدنی را برای خود و عزیزانتان رقم بزنید. در صورت اجاره روزانه خانه در تهران می‌توانید شب را برای استراحت به تهران بازگردید.

جاذبه‌های گردشگری این سد، تنها به تفریحات آن ختم نمی‌شود. بلکه در اطراف این سد مکان‌های تفریحی دیگری نیز وجود دارد که بازدید از آنها خالی از لطف نیست. کاخ شاه سد لتیان، پارک جنگلی سد لتیان، پارک جنگلی تلو، رودخانه جاجرود، آبشار و روستای کمرد، از نقاط دیدنی نزدیک این سد به شمار می‌آیند.

سد لتیان در شمال شرق تهران و در ۱۰ کیلومتری آن واقع شده است. برای بازدید از این سد دیدنی می‌توانید یکی از دو مسیر جاجرود و لواسان را انتخاب کنید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.