دیزل ژنراتور و مهم ترین ملاحظات خرید آن

دیزل ژنراتورها بر حسب کاربرد های مختلف تهیه می گردند پیش از هر چیز نیاز است که نسبت به خرید دیزل ژنراتور اطلاعات کافی در اختیار داشته باشید. بخشی از این اطلاعات مربوط به نوع مصرف و شرایط و نحوه استفاده شما از دستگاه می باشد، شرکت بینش ابتکار خاورمیانه در این مقاله به بررسی این موارد می پردازد.

جانمایی مناسب دیزل ژنراتور

مولد و ژنراتور های دیزلی با توجه به نوع و قدرت آنها در ابعاد و اندازه‌های مختلفی تولید می شوند که در ابتدا محل جانمایی دستگاه باید تعیین شود به طور مثال در بالای پشت بام، زیر زمین، محیط باز و ... را مورد بررسی قرار داده و سپس اقدام به تهیه دستگاه نمایید. همچنین اطلاع از اندازه دستگاه دیزل ژنراتور و نحوه فونداسیون به شما این امکان را می دهد که خرید مطمئن تری انجام دهید.

دیزل ژنراتور دائم کار یا اضطراری

دیزل ژنراتور ها دارای عملکرد های متفاوتی هستند و شما برحسب نیاز می توانید هر مورد را انتخاب نمایید. به عنوان مثال در دیزل ژنراتور دائم کار استفاده شما به طور میانگین روزانه 6 الی 8 ساعت می باشد؛ اگر شما نیاز به دستگاهی دارید که فقط در زمان های نبود برق مورد استفاده شما قرار گیرد، میتوانید از دیزل ژنراتورهایی با توان اضطراری استفاده نمایید که انتخاب مقرون به صرفه تری خواهد بود.

ارزانترین و بهترین برند دیزل ژنراتور

ارزانترین و بهترین برند دیزل ژنراتور

دیزل‌ ژنراتورها از نظر نوع مصرف و کاربرد و اندازه با هم تفاوت دارند اما با برخی از برندهای معتبر که می‌توان با خیال راحت و قیمت مناسب و خدمات پس از فروش در دسترس نسبت به خرید آنها اقدام کرد؛ از جمله  دیزل ژنراتور بادوین، ولوو پنتا، پرکینز، لوول، بنز و برندهای ژنراتور لوری سومر، استمفورد چینی و مکالته می باشند.

دیزل ژنراتور دست دوم یا نو

تفاوت ژنراتورهای نو در مقایسه با ژنراتورهای دسته دوم و یا کار کرده به طور کل قابل پیشبینی می باشد. بدیهی است که با خرید یک مولد و یا ژنراتور دیزلی دست دوم  تعمیر شده می توانید در ابتدا مسیر پول کمتری را در جهت تامین آن هزینه نمایید اما عدم اطمینان از سالم بودن دستگاه و کم بودن قطعات یدکی دیزل ژنراتور ممکن است در آینده برای شما هزینه های سنگینی را به همراه داشته باشد که گاها" به اندازه یک دستگاه نو باید نسبت به تعمیرات آن هزینه پرداخت گردد.

انتخاب قدرت مناسب دیزل ژنراتور

دانستن اینکه برای اجرای کار به چه مقدار نیرو نیاز دارید مهم می باشد به این ترتیب می توانید خریدی گاها به صرفه تر و دقیق تر داشته باشید، ممکن است با اشتباه کردن در محاسبات قدرت مورد نیاز، دستگاهی با قدرت بالا و صرفا گرانتر تهیه نمایید به طور کل هنگام محاسبه توان بایستی آمپر مورد نیاز برای استارت اولیه را مد نظر قرار دهید و سپس وسایل  دیگر را اضافه نمایید؛ انتخاب قدرت مناسب در تهیه دیزل ژنراتور از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. 

تعمیر و نگهداری دیزل ژنراتور

تعمیر و نگهداری منظم دیزل ژنراتور ها اهمیت زیادی دارد زیرا باعث میشود دستگاه عملکرد و کارایی مناسبی در سال های بعد داشته باشد و با رسیدگی منظم و دقیق، دستگاه برق اضطراری طول عمر بیشتری خواهند داشت.همچنین خرید دستگاه از یک مرکز معتبر بسیار مهم می باشد؛ دیزل ژنراتور های مجموعه بینش ابتکار خاورمیانه دارای گارانتی یک ساله، خدمات پس از فروش و پشتیبانی آنلاین می باشند.

میزان صدای دیزل ژنراتور

میزان صدای دیزل ژنراتور

دیزل ژنراتور ها در هر قدرت یا اندازه ای به طور کلی حدود 85 تا 90  دسی بل صدا تولید می کنند و معمولا این سر و صدا موجب مزاحمت می شود در برخی از مناطق صنعتی و عمرانی  میزان صدای دستگاه مشکلی ایجاد نمی کند اما برای جلوگیری از آلودگی صوتی در بیمارستان ها و مناطق مسکونی می توانید از کانوپی های سوپرسایلنت استفاده نمایید که صدای دیزل ژنراتور را  در فاصله 7 متری تا 75 دسی بل کاهش میدهد از دیگر مزایای کانوپی های سوپر سایلنت جلو گیری از ورود گرد وغبار، رطوبت، حفاظت بالا و ... می باشد.

تفاوت کوپله فابریک دیزل ژنراتور و کوپله ایران

کوپله دیزل ژنراتور شامل فرایند اتصال موتور به ژنراتور، ساخت شاسی متناسب با آن، ساخت تابلو کنترل موتور و ژنراتور و ارتباط آن با قسمت های مختلف دیزل ژنراتور می باشد. اکثر دیزل ژنراتور های موجود در ایران در کارگاه های داخلی کوپلینگ می گردند.

یکی از مزایای کوپله داخلی، گارانتی آن توسط شرکت های ارائه کننده است و همچنین  امکان تنوع در شاسی و ساخت  دستگاه می باشد. ( به عنوان مثال: قابلیت لیفتراک کردن شاسی، ساخت کانوپی های مخصوص و سفارشی سازی آن را خواهید داشت)؛ قابل توجه است دستگاه های کوپله فابریک به طور کلی تفاوتی با کوپله داخلی نخواهند داشت تنها با توجه به پرداخت تعرفه بیشتر گمرکی مبالغ بالاتری را در جهت خرید آن باید پرداخت نماییم. از همین جهت برای خرید  دیزل ژنراتور از توان 25 الی 770 کاوا در جهت صرفه جویی و کنترل هزینه کوپله داخلی پیشنهاد می گردد.

مخزن سوخت دیزل ژنراتور

مخزن دیزل ژنراتور با هر قدرت یا برندی برای 8 ساعت تعبیه شده است به طور کلی با افزایش قدرت موتور دیزل میزان مصرف سوخت آن افزایش و در نتیجه مخزن آن بزرگتر میشود، در صورتیکه  بیش از 8 ساعت از دستگاه استفاده می کنید یک  مخزن ذخیره سوخت در کنار دستگاه تهیه تا مشکلی در روند سوخت رسانی دستگاه پیش نیاید .

انتخاب دیزل ژنراتور مناسب

انتخاب دیزل ژنراتور مناسب

یافتن دیزل ژنراتور مناسب برای خرید و نصب آن برای پروژه مورد نظرتان به شما کمک می کند تا با خیالی راحت، در صورت قطع برق، به کارتان صدمه ای وارد نشود. از این رو شرکت بینش ابتکار خاورمیانه با بیش از ۱۰ سال سابقه و انجام پروژه های متفاوت در سراسر ایران با کادر حرفه ای و مجرب ، آماده ی ارائه هرگونه  خدمات فروش ، نصب و راه اندازی و خدمات پس از فروش به تمامی عزیزان می باشد.

شرکت بینش ابتکار خاورمیانه | ۰۹۰۱۴۱۰۰۲۱۵ | ۰۲۱۸۸۲۶۱۷۶۰ | ۰۲۱۸۸۲۸۸۳۷۴  |bineshebtekar

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.