موتور پمپ آب کشاورزی

معرفی موتور پمپ آب کشاورزی

امروزه استفاده از موتور پمپ آب، در مناطقی که مشکل کمبور آب وجود دارد، بسیار مرسوم است. وجود موتور پر قدرت و بدنه ی مقاوم در برابر آب، انتقال حجم بالای آب و سایر سیالات، در زمین های کشاورزی و یا صنعتی را امکان پذیر می سازد. این دستگاه الکترومکانیکی طوری طراحی و ساخته شده است که امکان استفاده از آن در فواصل زمانی طولانی ممکن می باشد. موتور پممپ ها دارای انواع مختلفی می باشند که بنا به نیاز محیط و سوخت تامین شده، می توان موتور پمپ مناسب را خریداری نمود.

همچنین برند های مختلفی اقدام به تولید این دستگاه نموده اند که هر کدام از تکنولوژی و طراحی خاصی بهره گرفته اند. برند روبین و کاما نمونه ی معروف این دستگاه می باشند. در تعیین قیمت فروش موتور پمپ آب روبین و کاما نو و دست دوم ، فاکتورهایی مانند قدرت موتور، دبی، قطر دهانه و ... تاثیر گذار است. در ادامه به نکات مهم خرید موتور پمپ آب و عملکرد این دستگاه می پردازیم.

نحوه عملکرد موتور پمپ آب

طریقه عملکرد موتور پمپ آب به وسیله نیروی گریز از مرکز می باشد. ابتدا سیال به درون دهانه ورودی یا قسمت مرکزی وارد و با دوران پروانه ها به بخش بیرون هدایت می شود به علت شتاب زیاد سیال در لبه بیرونی پروانه سرعت حرکت سیال بسیار بالا است. در واقع این پمپ ها به این طریق عمل می کنند که انرژی دریافتی را به سیال وارد می کنند که این امر سبب بالا رفتن فشار سیال خروجی از پمپ می شود. در این جا وظیفه موتور تامین انرژی مورد نیاز برای پمپ آب است.

قیمت موتور پمپ آب کشاورزی به چه عواملی بستگی دارد؟

از جمله عوامل تاثیر گذار در قیمت موتور پمپ آب کشاورزی می توان به ارتفاع هد، دبی، قدرت موتور و سوخت مصرفی اشاره کرد. ارتفاع هد و دبی و قدرت موتور هر چقدر بیشتر باشد، نشان دهنده توان بالای موتور پمپ می باشد. از این رو قیمت بالاتری نیز دارند. اما سوخت مصرفی نیز یکی از عوامل تعیین قیمت می باشد.

 موتور پمپ آب گازوئیلی دیزلی

در مناطقی که بنزین در دسترس تر است از موتور پمپ های بنزینی و در مکان هایی که گازوئیل به راحتی یافت می شود، از موتور پمپ های گازوئیلی استفاده می شود. در صورتی که قصد استفاده طولانی مدت از پمپ را دارید، خرید موتور اب گازوئیلی یا دیزلی می تواند کاملا به صرفه باشد. یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار در قیمت موتور پمپ، برند آن است. به طور معمول برند های شناخته شده مانند کاما، روبین و هوندا از قیمت بالاتری برخوردار هستند. به طور خلاصه قیمت موتور آب کشاورزی به عوامل زیر بستگی دارد :

  • نوع سوخت

  • قدرت‌ موتور

  • مدت زمان کار کرد

  • جنس بدنه و شیلنگ دهانه وردی

  • سلامت عملکرد محصول

  • برند موتور پمپ

  • دبی ورودی و خروجی

 معرفی برند های معروف موتور آب کشاورزی

موتور پمپ های کشاورزی دارای تنوع بسیار زیادی از نظر برند می باشد که این نوع بسیار زیاد و گستردگی برند در این محصول بر روی قیمت آن نیز تاثیر بسیار زیادی دارد. از برند های معروف این محصول می توان موارد زیر را نام برد:

  • هوندا (HUNDA): موتور پمپ های این برند دارای طول عمر و بهره وری بسیار بالایی است. موتور پمپ های هوندا دارای ویژگی هایی مانند ضد خوردگی، قدرت بالا و طول عمر زیاد می باشد که مناسب کارهای سنگین است.

  • روبین (Robin): این‌ برند دارای قدمت بالایی است و اکثر کشاورزان و باغداران از آن استفاده می کنند. این‌محصول به دلیل کیفیت بسیار بالا، موتور قدرتمند و فناوری ساختی که دارد توانسته است رضایت مصرف کنندگان را جلب نماید.

  • کاما (KAMA) : یکی دیگر از برند های مطرح بازار برند کاما می باشد. پمپ آب های کاما دارای تنوع زیادی در دبی و قدرت موتور می باشد. از این رو انتخاب های زیادی را برای کاربران فراهم نموده است.

  • لانسین: از ویژگی های بسیار خوب این برند می توان استارت راحت، دوام بالا،خروجی یکنواخت، مصرف سوخت کم و بهینه و آلایندگی کم را نام برد. بدنه محصول از برنده لانسین از جنس آلومینیوم می باشد که هم مقاومت و استحکام بسیار بالایی دارد و هم سبک است.

  • کوپ: موتور پمپ های این کمپانی همچنین این برند دارای بازدهی بسیار خوبی نیز می باشد. موتور های این برند دارای وزن کمی است که این امر به جا به جایی را آسان و راحت می کند. همچنین این برند مصرف سوخت بهینه و کمی دارد.

موتور پمپ آب روبین و کاما

راهنمایی خرید موتور آب کشاورزی

با توجه به اهمیت این دستگاه و  قیمت بالایی که دارد، در هنگام خرید این دستگاه می بایست به نکات مهمی توجه نمود. در این قسمت چند مورد را نام میبریم.

  • مساحت مورد نظر جهت آبیاری : هر چقدر مساحت زمین کشاورزی و یا باغداری بزرگتر باشد، می بایست از موتورهای پر قدرت تری استفاده نمایید. گاهی ممکن است از چند موتور برای زمین های کشاورزی بزرگ استفاده شود.

  • ارتفاع هد و دبی : این دو مورد از عوامل مهمی است که با توجه به اقلیم جغرافیایی انتخاب می شود. در مکان هایی که عمق چاه ها زیاد است می بایست از موتور پمپ های ارتفاع بالا که حجم آب مورد قبولی را جابه جا می نماید، استفاده شود. تا علاوه بر صرفه جویی در زمان، از هدر رفت انرژی جلوگیری شود.

  • اصل یا تقلبی بودن ‌محصول : بعضی برند ها دارای نمونه های تقلبی بسیاری هستن پس باید به این نکته توجه بسیاری شود و بهتر است با یک‌ فرد متخصص در این حوزه مشورت کنید. برای این منظور می توانید جهت خرید موتور پمپ اصل به بازرگانی ضرغامی مراجعه نمایید.

  • موتور پمپ بنزینی یا دیزلی : با توجه به میزان دسترسی به این سوخت ها و قیمت هر کدام، موتور پمپ مناسب انتخاب و استفاده می شود.

  • برند موتور پمپ : یکی دیگر از موارد این است که سعی کنید محصولی را از برند های خوب مانند هوندا، روبین و کاما خریداری کنید. همچنین محصول خریداری شده شما دارای خدمات پس از فروش باشد تا خیال شما از بابت محصول راحت باشد.

نتیجه گیری

موتورهای آب کشاورزی دارای انواع بسیار زیادی هستند که هر کدام کارایی متفاوتی دارند. همچنین این موتور آب ها از نظر برند دارای تنوع زیادی می باشند و هر برند با توجه به ویژگی ها و مزیت های مختلفی دارد. البته هنگام خرید این‌ محصول باید به نکات مهمی توجه کنید تا یک محصول خوب خریداری کنید. پس بهتر است درباره این موضوع از افراد متخصص مشورت بگیرید.

 بازرگانی ضرغامی (پرشیا دیزل) دارای انواع موتور پمپ های دیزلی و بنزینی از برند های مختلف می باشد. برای دریافت مشاوره می توانید با این شرکت تماس گرفته تا انتخاب مناسبی داشته باشید. همچنین می توانید با مراجعه به سایت این شرکت، اطلاعات کافی از هر موتور پمپ آب و قیمت آن بدست بیاورید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.