مزایای میلگرد بستر در صنعت ساخت‌وساز

در این مطلب، می‌خواهیم نگاهی به مزایای میلگرد بستر و استفاده از آن داشته باشیم. خواهیم دید که استفاده از آن چه نتایجی را به همراه خواهند داشت و چه تغییری در ساختار ساختمان ایجاد خواهد کرد. اما قبل از آن، به طور مختصر بررسی می‌کنیم که میلگرد بستر چیست و چه کاربردهایی دارد. برای اطلاعات بیشتر درباره‌ی میلگرد بستر می‌توانید مقاله میلگرد بستر چیست را مطالعه کنید.

میلگرد بستر چیست؟

میلگرد مخصوص بستر، نوع خاصی از انواع میلگرد است که در بین دیوارها قرار می‌گیرد. این میلگردها معمولاً  به‌ صورت موازی ساخته می‌شوند و بین آن‌ها نیز مفتول دیگری وجود دارد که به‌ صورت زیگزاگی، دو مفتول موازی را به هم متصل کرده است. ابعاد و اشکال متفاوتی از این نوع میلگرد وجود دارد که هر کدام کاربرد خاص خود را دارند و در مواقع متفاوتی مورداستفاده قرار می‌گیرند.

مزایای میلگرد بستر باعث شده است که استفاده از آن بسیار متداول باشد. میلگرد بستر را به‌صورت افقی و گاهی هم به‌صورت عمودی در بین دیوارها قرار می‌دهند. هدف از این کار، افزایش استقامت و استحکام دیوار در مواقع بروز حادثه است. چنان که در مقدمه نیز به آن اشاره کردیم، آمار نشان می‌دهد که استفاده از میلگرد بستر، می‌تواند مقاومت دیوار را در برابر خرابی، چند برابر کند.

مزایای میلگرد بستر چیست؟

مهم‌ترین مزیتی که استفاده از میلگرد بستر می‌تواند به همراه داشته باشد، افزایش مقاومت دیوارها در ساختمان‌سازی است. زمانی که ما از میلگرد بستر استفاده می‌کنیم، می‌توانیم مطمئن باشیم که احتمال خرابی و ریزش دیوارها، به حداقل میزان ممکن خواهد رسید. در کنار این، می‌توانیم موارد زیر را نیز به‌عنوان مزایای میلگرد بستر مطرح کنیم:

  • میلگرد بستر مقاومت بسیار بالایی دارد و می‌تواند به مقاومت کلی ساختمان نیز بیفزاید.

  • میلگرد بستر، مقاومت دیوارها را نه ‌تنها در برابر ریزش و زلزله، بلکه در برابر آتش‌سوزی نیز زیاد می‌کند.

  • استفاده از میلگرد بستر می‌تواند به کمک کند که دیوارهای داخلی و خارجی را باکیفیت‌تر بسازیم، به‌عبارت‌دیگر، اجرای دیوارها بهینه‌تر و باکیفیت‌تر خواهد شد.

  • نصب آسان و عدم نیاز به ملات و دوغاب، از دیگر مزایای میلگرد بستر است؛ به همین دلیل بسیاری از سازندگان ترجیح می‌دهند از میلگرد بستر استفاده کنند.

  • هزینه نصب میلگرد بستر بسیار اندک است؛ به‌طوری‌که تغییر چندانی در هزینه تمام ‌شده ساختمان‌سازی ایجاد نخواهد کرد. به همین دلیل سازندگان به‌وفور از آن استفاده می‌کنند.

نصب میلگرد بستر به چه شکل است؟

نصب میلگرد بستر به چه شکل است؟

چنان که قبل‌تر هم به آن اشاره کردیم، نصب میلگرد بستر به دو صورت ممکن است؛ روش اول به‌صورت افقی است و روش دیگر به‌صورت عمودی. در روش افقی، معمولاً بعد از حدوداً هر 50 سانتی‌متر از دیوار، از یک ردیف میلگرد بستر استفاده می‌کنیم. در روش عمودی، میلگرد بستر به‌صورت عمودی و از کف زمین تا سقف کار گذاشته می‌شود.

برای نصب و به‌کارگیری مزایای میلگرد بستر، معمولاً باید آن را به تیرآهن یا بست‌های خاص متصل کنیم. از جمله مهم‌ترین راه‌های اتصال و کارگذاری میلگرد بستر در دیوار، می‌توانیم به روش‌های زیر اشاره کنیم:

  • استفاده از گیره و قلاب که در این روش، از گیره میلگرد بستر استفاده می‌شود و در دو سر به قلاب‌هایی که با جوشکاری تعبیه شده‌اند، متصل می‌شود.

  • روش دوم، جوشکاری است که در آن، میلگرد بستر را به محل اتصال مربوطه جوش می‌دهند. گفته می‌شود که این روش، نسبت به روش‌های دیگر مقاومت بیشتری دارد.

  • روش سوم، استفاده از تفنگ و میخ فلز است. این روش نیاز به دستگاه‌های ویژه دارد و حتماً باید توسط متخصص انجام شود.

معایب میلگرد بستر چیست؟

هرچند که مزایای میلگرد بستر بسیار زیاد است و استفاده از آن بسیار توصیه می‌شود؛ اما برای آن می‌توان معایبی نیز مطرح کرد. از جمله معایب استفاده از میلگرد بستر، می‌توانیم به این موارد اشاره کنیم:

  • اجرای میلگرد بستر برای‌آنکه به ساختمان آسیبی وارد نکند، نیاز به محاسبات مخصوص دارد؛ این محاسبات باید توسط متخصص انجام شود.

  • انتخاب ضخامت و نوع میلگرد بستر نیز بسیار مهم است و در شیوه محاسبات، تأثیر مستقیم خواهد داشت.

  • در نهایت، اگر نحوه اجرای میلگرد بستر اصولی نباشد و هرگونه خطایی در آن رخ دهد، در زمان وقوع حادثه خسارت چند برابر خواهد شد.

خرید میلگرد بستر از دکتر تامین

خرید میلگرد بستر از دکتر تامین

اگر قصد خرید میلگرد بستر و اجرای آن در ساختمان خود را دارید، پیشنهاد ما به دکتر تامین است. مزایای میلگرد بستر بسیار است و برای بهره‌مندی حداکثری از این مزایا، باید میلگرد بستر باکیفیت خریداری کرد. برای خرید محصول با دوام و کیفیت بالا نیز باید به دنبال مراجع مطمئن و معتبر بود.

 دکتر تامین  به عنوان فروشگاه آنلاین مصالح ساختمان، تمام تجهیزات و لوازم مورد نیاز برای بازسازی و ساخت‌وساز را به مشتریان خود ارائه می‌دهد. شما در این مرجع اینترنتی، می‌توانید محصولات باکیفیت ایرانی و خارجی را با  قیمت مناسب و همراه با گارانتی، خریداری نمایید. برای خرید میلگرد بستر، مشاهده قیمت محصولات و دریافت مشاوره می‌توانید به آدرس اینترنتی «drtamin» مراجعه فرمایید و با کارشناسان این مجموعه تماس بگیرید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.