درختی به نام تو

حدود ۴۰ سال است که در دنیا موضوع بازاریابی اجتماعی یا بازاریابی سبز یا مسئولیت اجتماعی (CSR) مطرح شده  است. این موضوع در دانش روز بازاریابی اثبات شده است. در شرکت‌های پیشرفته و فعال در کشورهای جهان اول، موضوع مسئولیت اجتماعی، جزو مزیت رقابتی یک سازمان محسوب نمی‌شود بلکه به عنوان یک الزام باید این موضوع اتفاق بیفتد و جز ارکان یک کسب و‌ کار است.

از این رو شرکت‌هایی ماندگارخواهند بود که  در کنار الزمات کارشان، موضوع مسئولیت اجتماعی را مدنظر قرار دهند. به عنوان مثال در صنعت چوب و سرویس خواب، فعالیت‌هایی جهت حفظ محیط زیست، جزو مسئولیت اجتماعی محسوب می‌شود.

مجموعه بالسا در زمینه تامین، تولید و عرضه اقلام اتاق خواب فعاالیت دارد و در طی مدت زمان بیست سال از یک فضای کوچک به فضای بزرگ با  ۸۰۰ نفر پرسنل تبدیل شده است. این مجموعه به عنوان یک بنگاه اقتصادی خود را  نسبت به جامعه، محیط زیست و فرهنگ مسئول می‌داند.

photo_2023-07-11_10-58-33

دکتر نوید ابولیان، مدیرعامل گروه صنعتی بالسا در همین زمینه معتقد است: مجموعه بالسا سعی دارد در چند نوع مختلف مسئولیت اجتماعی خود را انجام دهد. به علت اینکه این مجموعه تولید کننده محصولات چوبی است ممکن است تصور شود که چه تعداد تعداد درخت باید قطع شود که یک سرویس خواب تولید شود. قسمت عمده چوب موردنیاز این مجموعه از خارج و از کشورهای مختلفی شامل گرجستان، اروپا، آسیای جنوب شرقی وآمریکا جنوبی تامین می‌شود.

وی افزود: به تمام مشتریان اعلام کرده‌ایم که به ازای هر فاکتور فروش یک نهال به نام مشتری می‌کاریم.

ابولیان، درباره این کمپین گفت: پروژه‌ای را تحت عنوان «درختی به نام تو» آغاز کرده‌ایم؛ در این طرح، به ازای فروش هر سرویس خواب، یک درخت را به نام فرد خریدار می‌کاریم. پروژه «درختی به نام تو» را در کمربند سبز تهران و با مشورت کارشناسان محیط زیستی و شهرداری آغاز کرده و در آینده قصد داریم زمینی را تحت عنوان «جنگل بالسا» را زیر کشت ببریم.

وی درباره نوع  دیگر مسئولیت اجتماعی حائز در این مجموعه گفت: تجهیز خوابگاه مراکز خیریه و کودکان کمتر برخوردار از نعمات دنیوی از دیگر فعالیت های بالسا در راستای مسئولیت اجتماعی آن است.

photo_2023-07-11_10-58-38

ابولیان، افزود: نه تنها محیط زیست و حمایت‌های اجتماعی برایمان اهمیت دارد که کمک به ارتقا سطح فرهنگ جامعه‌ای که در آن بالسا رشد و نمو کرده است در دستور کار و در کمپین های گوناگون بازاریابی، تبلیغات،‌ روابط عمومی و سایر پروژه‌های سازمان مستقر است. یکی از اقدامات چند ماهه اخیر بالسا کمک به رواج و گسترش «فرهنگ سپاسگزاری» در میان جامعه ایران است.

موضوعی که از دیرباز در کشورمان دارای نقص و نقصان فراوانی بوده است. به سراغ ذی نفعان گوناگون سازمانی رفته ایم و از تک تک شان قدردانی کرده‌ایم. کارکنان پنج کارخانه،‌ همکاران دفتر مرکزی و شعب، گروهی از مشتریان و تامین کنندگان سازمان البته سهامداران و مالکان مجموعه از جمله گروه‌هایی بوده‌اند که به صورت رسمی از آنها قدردانی شده است.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.