در حالی که روزانه افراد زیادی ما را به خاطر ظاهر چهره مان قضاوت میکنند، افراد زیاد دیگری وجود دارند که دلایل قانع کننده زیادی برای استفاده از درمان های جایگزین مثل ارتودنسی دندان یا ایمپلنت دندان را به ما معرفی میکنند.

سلامت دهان و دندان تاثیر مستقیمی روی سلامت کلی بدن شما و آرامش روانی شما دارد. در واقع احساس رضایت شما نسبت به ظاهرتان، به خصوص ظاهر دندان ها، روی کیفیت زندگیتان تاثیر به سزایی میگذارد. زمانی که شما به دلیل وجود دندان های شکسته، پوسیده یا کج، احساس جذاب نبودن می کنید، اعتماد به نفس شما کاهش یافته و دچار مشکلات زیادی در ارتباطات روزمره تان می شوید. ممکن است هنگام صحبت کردن دهانتان را بپوشانید. از لبخند زدن امتناع کنید، یا به صورت کلی از حضور در جمع خودداری کنید.

بیمارانی که تحت درمان ارتودنسی دندان هستند، اغلب حتی قبل از پایان درمان نیز، احساس بهتری نسبت به چهره شان دارند. همچنین اقرار میکنند که اعتماد به نفس بسیار بالاتری نسبت به قبل از درمان پیدا کرده اند.

در ادامه با ما همراه باشید تا با مزایای ارتودنسی دندان آشنا شویم. همچنین گزینه ی ایمپلنت دندان را به عنوان درمان جایگزین برای دندان های کشیده شده، شکسته یا از دست رفته را بررسی خواهیم کرد.

یک احساس عالی، در هر سنی

شاید با شنیدن اسم ارتودنسی دندان، اولین چیزی که به ذهنتان برسد، نوجوانان باشند. اما انجام ارتودنسی دندان برای همه افراد فارغ از سن، مفید واقع میشود. اگرچه که ممکن است طول مدت درمان در سن نوجوانان کمتر از افراد بالغ باشد. امروزه افراد بزرگسال زیادی را با سیم هایی روی دندان هایشان می بینیم که در تلاش برای ساختن لبخندی زیبا هستند.

ارتودنسی دندان به روش های مدرن با استفاده از سیم هایی انجام می شوند که کمتر روی دندان ها دیده می شوند. این روش مدرن امروزه در تهران هم توسط کلینیک دندانپزشکی مبین به مراجعه کنندگان معرفی میشود. همین موضوع باعث شده که این درمان بیشتر مورد توجه افراد بزرگسال قرار گیرد.

در عین حال برای کودکان و نوجوانان به دلیل تشخیص زودتر مشکلات در هنگام جویدن، صحبت کردن یا ظاهر دندان ها، زودتر هم تحت درمان ارتودنسی دندان قرار می گیرند. همین امر باعث بهبودی زودتر و اصلاح بهتر فرم فک و دهان و دندان های ردیف و در نهایت هم سلامت دهان و دندان در بزرگسالی می شود.

درمان به موقع ارتودنسی دندان برای کودکان، با اصلاح فرم فک و دهان آنها، از مشکلات پیچیده که در بزرگسالی ممکن است با آن مواجه شوند جلوگیری می کند. به همین دلیل انجمن ارتودنسی دندان امریکا، پیشنهاد می کند که کودکان در سن 7 سالگی تحت معاینه و در صورت نیاز تحت درمان قرار بگیرند.

ارتباط بین ارتودنسی و ایمپلنت دندان

در واقع هر دو این درمان ها برای سلامت دهان و دندان شخص استفاده می شود. همچنین جزو درمان های اصلاحی و زیبایی و در کیس هایی نوعی درمان پزشکی به حساب می آیند.

همانطور که بالاتر به آن اشاره کردیم، مزایای انجام ارتودنسی در سنین کمتر می تواند بیشتر باشد. اما ایمپلنت دندان معمولا در سنین بالاتر و بزرگسالان مورد استفاده قرار می گیرد.

ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان نوعی درمان جایگزین برای یک دندان از دست رفته می باشد.

ممکن است به دلایل مختلفی شما مجبور به کشیدن یک دندان به صورت کلی باشید. مثل شکستگی، پوسیدگی، لق شدن یا افتادن و ...

دندانپزشک شما توسط کاشت پایه ها در فک، قالبگیری جای دندان و با استفاده از متریال برای روکش کردن پایه ها اقدام میکند.

در ادامه با ما همراه باشید تا با چگونگی انجام این درمان ها توسط خدمات دهندگان آشنا شویم.

برای انجام ارتودنسی یا ایمپلنت دندان کجا برم؟

حال که با مزایای درمان ارتودنسی و همچنین ایمپلنت به عنوان یک درمان جایگزین آشنا شدیم، برای انجام این کار به کجا مراجعه کنیم بهتر است؟

در مرحله اول شما باید به دندانپزشک برای معاینه و تشخیص نوع درمان مراجعه کنید. دندانپزشک با توجه به شرایط دهان و فک شما نوع درمان را به شما پیشنهاد میدهد. ممکن است نیاز به عکس رادیولوژی برای تشخیص هم باشد.

اگر شما هم جز افرادی هستید که میخواهید خدماتی همچون ایمپلنت دندان، لمینت دندان، ارتودنسی دندان و ... را انجام دهید، کلینیک دندانپزشکی مبین به عنوان یکی از مراکزی که خدمات دندانپزشکی در تهرانسر و غرب تهران را انجام میدهد، از تشخیص تا پایان درمان همراه شماست. متخصصان در این مجموعه ابتدا با تشخیص مشکل دندان ها درمان جایگزین را به شما پیشنهاد میدهند. سپس طی جلساتی اقدامات درمانی برای مراجعه کنندگان در این کلینیک انجام میشود.

ارتودنسی دندان

یک لبخند سالم، یک چشم انداز سالم

در کلام پایانی باید بگوییم که، ارتودنسی دندان به همان اندازه که سلامت دهان و دندان شما را بهبود میبخشد، ظاهر شما را هم بهبود می بخشد. تمیز کردن و رسیدگی به دندان هایی صاف و منظم بسیار آسان تر است. اصلاح مشکلات ارتودنسی دندان، می تواند از پوسیدگی دندان ها جلوگیری کند. دندان های کج و روی هم افتاده بیشتر مستعد پوسیدگی و خرابی هستند. همین امر باعث کاهش بیماری های دهان و حتی از دست دادن دندان ها میشود.

البته نباید فراموش کرد که حتی اگر به هر دلیلی دندانی را از دست داده اید، با استفاده از خدمات ایمپلنت دندان همچنان می توانید لبخند زیبای خود را حفظ کنید. با لبخندی که واقعا سالم و زیبا است، شما احساس بهتری نسبت به خود و ارتباط با دیگران خواهید داشت.  

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.