اتوبوس‌ های VIP در ایران

 این نوع اتوبوس‌ها با ارائه امکانات و خدمات بهتر، سفرهای طولانی را برای مسافران راحت‌تر می‌کنند. برای خرید اینترنتی بلیط اتوبوس کلیک کنید.

آشنایی با اتوبوس‌های VIP

تا سال‌های سال اتوبوس‌های مرسدس بنز 302 سلطان سفرهای جاده‌ای ایران محسوب می‌شدند. تمام کسانی که در سال‌های نه‌چندان دور با اتوبوس سفر کرده‌اند، این اتوبوس‌ها را به خاطر دارند. پس از حدود 30 سلطه اتوبوس‌های بنز، پای اتوبوس‌های ولوو به جاده‌های کشور باز شد.

مدل‌های B12 و B7 از این برند سوئدی در ایران حضور پیدا کرده‌اند و مسافران زیادی را به مقصد رساندند. سفر با این اتوبوس‌ها بسیار راحت‌تر و باکیفیت‌تر از انواع قدیمی بود. رفته‌رفته مسافران با انواع اتوبوس‌های VIP آشنا شدند. با خرید بلیط اتوبوس رشت تهران از اسنپ تریپ می‌توانید به انواع اتوبوس‌های وی آی پی و معمولی دسترسی داشته باشید.

امکانات و مشخصات اتوبوس VIP

اصطلاح وی آی پی مخفف عبارت Very Important Person (فرد بسیار مهم) است. اتوبوس‌های وی آی پی با اضافه کردن برخی امکانات، سطح خدمات خود به مسافران را بالاتر برده‌اند. آن‌ها امکانات رفاهی بیشتری را به مسافران ارائه می‌دهند تا سفر راحت‌تری داشته باشند. البته به همان میزان که سطح امکانات بالاتر می‌رود، قیمت بلیط نیز افزایش می‌یابد. به همین دلیل، هزینه بلیط های VIP بیشتر از بلیط اتوبوس‌های معمولی است.  

اتوبوس‌های VIP در ۲ مدل در بازار وجود دارند. یک نوع از آن‌ها دارای صندلی‌های تخت خوابشو است و نوع دیگر، صندلی‌های نیمه تخت خوابشو دارد. این نوع اتوبوس‌ها عموما سه ردیف صندلی دارند و تعداد کل صندلی‌هایشان نیز 25 عدد است. صندلی‌ها فوق‌العاده راحت و باکیفیت هستند و زیر آن‌ها نیز فضای مناسبی برای قرار گرفتن پاهای مسافران در نظر گرفته شده است.

تفاوت اتوبوس معمولی با اتوبوس VIP

بد نیست درباره تفاوت‌های اتوبوس‌های معمولی و VIP نیز کمی صحبت کنیم. اگر بخواهیم منصفانه بررسی و ارزیابی کنیم، بین اتوبوس‌های وی آی پی با صندلی‌های نیمه تخت خوابشو و اتوبوس‌های عادی تفاوت چندانی دیده نمی‌شود. تعداد صندلی‌های آن‌ها بین 26 تا 36 عدد است و برای انجام سفرهای چند ساعته مناسب‌ هستند.

با دیدن صندلی‌های یک اتوبوس می‌توان به کلاس آن پی برد. هر اندازه صندلی‌ها جادارتر باشند، نشان‌دهنده VIP بودن اتوبوس است. تعداد کمتر صندلی‌ها و وجود فضای بیشتر برای هر مسافر، سفر را راحت‌تر می‌کند. برای سفرهای طولانی، بهترین انتخاب، اتوبوس‌های VIP با صندلی‌های تخت خوابشو هستند.     

فراموش نکنید که تفاوت اتوبوس‌های وی آی پی با عادی، تنها در امکانات آن‌ها خلاصه نمی‌شود. این نوع اتوبوس‌ها از سرعت بیشتری نیز برخوردار هستند. به همین دلیل، با انتخاب آن‌ها زودتر به مقصد خواهید رسید. برای خرید اینترنتی بلیط اتوبوس کلیک کنید.

بهترین اتوبوس‌های VIP در کشور

بهترین اتوبوس‌های VIP در کشور

در ناوگان اتوبوس‌های بین‌شهری ایران، گزینه‌های باکیفیت و مناسبی وجود دارند. اغلب اتوبوس‌های وی آی پی امکانات و خدمات خوبی را به مسافران ارائه می‌کنند. فراموش نکنید که قیمت، حرف اول را می‌زند.

انواع اتوبوس VIP در ایران

3 برند معتبر، برترین اتوبوس‌های VIP ایران را تشکیل می‌دهند. این اتوبوس‌ها از نظر امکانات، تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند. البته می‌توان تفاوت‌های جزئی را در آن‌ها مشاهده کرد. در اینجا نگاهی به این 3 برند مطرح می‌اندازیم.   

اتوبوس‌های مان

هر جا صحبت از بهترین اتوبوس‌های VIP در کشور مطرح شود، نام اتوبوس‌های مان نیز شنیده می‌شود. برند مان که در زمینه تولید ماشین‌های سنگین فعالیت می‌کند، یک برند مطرح آلمانی در جهان است و یکی از زیرمجموعه‌های فولکس واگن محسوب می‌شود.

مدل‌های متنوعی از اتوبوس‌های وی آی پی مان در کشور فعالیت می‌کنند. معروف‌ترین مدل، Lions City 12 است. این اتوبوس‌ها صندلی‌های جادار و راحتی دارند و بسیاری از مسافران بین‌شهری با آن‌ها آشنا هستند. از امکانات رفاهی این مدل می‌توان به آب‌سردکن، یخچال، تهویه مطبوع، کولر، جعبه کمک‌های اولیه و کپسول آتش‌نشانی اشاره کرد.

تهیه انواع بلیط اتوبوس مانند خرید بلیط اتوبوس رشت تهران از اسنپ تریپ در مدت بسیار کوتاهی قابل انجام است. با استفاده مستمر از این سامانه می‌توانید کد تخفیف نیز دریافت کنید.

اتوبوس‌های ولوو

برند ولوو را همه می‌شناسند. این شرکت سوئدی به ساخت محصولات باکیفیت و مقاوم در جهان شهرت دارد. ماشین‌های سنگین ولوو نیز مانند مدل‌های سواری از محبوبیت بالایی برخوردار هستند. اتوبوس‌های ولوو یکی از بهترین انواع اتوبوس VIP در ایران به‌حساب می‌آیند. از این اتوبوس‌ها بیشتر در مسیرهای طولانی مانند اهواز، تبریز، مشهد و ... استفاده می‌شود.

برترین مدل‌های اتوبوس‌های ولوو در ایران شامل B۷R، MK۲ و MK۳ می‌شوند. با انتخاب هرکدام از این مدل‌ها می‌توانید سفری راحت و بی‌دردسر را تجربه کنید.

اتوبوس‌های اسکانیا

اتوبوس‌های اسکانیا

اسکانیا یکی از معروف‌ترین برندها در زمینه ساخت خودروهای سنگین است که نزدیک به 100 سال سابقه دارد.  در جاده‌های ایران، انواع محصولات این برند را می‌توان مشاهده کرد. یکی از برترین مدل‌های اتوبوس‌های وی آی پی در کشور نیز به برند اسکانیا اختصاص دارد.

اتوبوس‌های VIP اسکانیا از امکانات مناسبی برخوردار هستند و سفر با آن‌ها، امن و راحت است. مدل‌های متنوعی از این برند را می‌توان مشاهده کرد.

مارال ۴۲۱۲، جزء رده‌های معمولی اتوبوس‌های اسکانیا در کشور محسوب می‌شود. از ویژگی‌های این مدل می‌توان به ترمز ضدقفل، مکانیزم کنترل لغزشی، ترمز خودکار و ... اشاره کرد. دیگر مدل، LX4214 نام دارد. این اتوبوس که طویل‌تر از دیگر انواع است، پیشرانه‌ای سه‌محوره دارد.

اغلب راننده‌ها اتوبوس‌های مارال اسکانیا را بهترین نوع اتوبوس وی آی پی در کشور می‌دانند. دلیل این امر، راحتی رانندگی با این اتوبوس است. در این اتوبوس‌ها، راننده علاوه بر داشتن دید کامل به جاده، از کابین مخصوص استراحت نیز برخوردار است. برای خرید بلیط به مقاصد مختلف مانند خرید بلیط اتوبوس رشت تهران از اسنپ تریپ استفاده کنید. در این سامانه به تمامی شرکت‌های مسافربری دسترسی خواهید داشت. 

جمع‌بندی

سفر جاده‌ای با اتوبوس‌های VIP باعث می‌شود خستگی سفر در تن مسافر نماند. در حال حاضر، در کشور انواع مختلفی از این اتوبوس‌ها فعالیت می‌کنند که بلیط‌های آن‌ها را می‌توان از اسنپ تریپ تهیه کرد. برای خرید اینترنتی بلیط اتوبوس کلیک کنید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.