شما برای رفع تشنگی خود یک آب معدنی بخرید اما بعد از باز کردن در بطری آب معدنی متوجه تلخ بودن آب معدنی شوید. این تلخی ممکن است حال شما را حسابی خراب می کند!  سپس با خود  بگویید چرا یک آب باید مزه بدی و تلخ داشته باشد علت تلخ بودن آب معدنی چیست آیا آب خراب و فاسده شده ؟ ما در این رپرتاژ برزین صنعت علت تلخی مزه آب معدنی در دهان را با هم بررسی می کنیم

آب سالم چه ویژگی‌ هایی دارد؟

آبی سالم است که عاری از بو و طعم و کاملا زلال باشد. هم چنین آبی سالم و تمیز است که فاقد هر گونه آلاینده های میکروبی و قارچی باشد تا سلامتی انسان را به خطر نیندازد. یک استاندارد جهانی وجود دارد و باید میزان ناخالصی های آب در حد این استانداردهای تعیین شده باشد.

مهم ترین دلیل تلخی آب معدنی چیست ؟

آب لوله کشی یک سری املاح و ناخالصی دارد که در زمان تولید آب معدنی طی چند فرایند استریلزاسیون و فیلتراسیون یک سری املاح و ناخالصی داخل آب فیلتر و حذف می شود. البته این املاح و ناخالصی ها هیچ سودی برای بدن ندارند. در ابتدای نوشیدن آب معدنی ممکن است مزه آن را با آب آشامیدنی که از شیر لوله کشی می آید، مقایسه کنید.

 در این صورت ممکن است حس کنید آب مزه ای گس و تلخ مزه دارد. دلیل تلخی آب معدنی هم به خاطر حذف این املاح و ناخالصی است. پس علت تلخ و بد آب معدنی به این دلیل شما به طعم آب لوله کشی عادت کرده اید. اما اگر بعد از 1 هفته استفاده از آب آشامیدنی سالم، دیگر آب معدنی طعم گس یا تلخ مزه نخواهد داشت.

دلیل تلخی آب معدنی

چرا آب لوله‌کشی تلخ نیست؟

آب لوله کشی معمولا از راه سد تامین شده و به خانه ها می رسد. چون مرتبا از این آب استفاده می کنید حتی اگر مزه آن تغییر کند چون به عادت کردید متوجه بو و مزه آب نمی شوید. لوله های که در دل زمین برای انتقال آب قرار داده شده، خیلی قدیمی است بنابراین طبیعی است که این لوله ها دچار زنگ زدگی و وارد آب شوند.

 البته اگر در شهری زندگی می کنید که آب آن شهر مزه ناخوشایند دارد، حتما تغییر طعم و تلخی در دهان تان احساس خواهید کرد. چنانچه اهل سرمایه گذاری هستید بهترین کار این است که یک کارخانه خط تولید آب معدنی راه‌اندازی کنید و آب معدنی تمیز را برای مردم شهر خود تامین کنید. شما می توانید  برای خرید دستگاه آب معدنی و خرید دستگاه پت برزین صنعت شرکت دانش بنیان را انتخاب کنید.

نوشیدن اب معدنی

کلام اخر

در این مقاله به اصلی ترین دلیل تلخی آب معدنی پرداخته شد. وقتی آب معدنی می نوشید، اول مزه آن را با آب لوله کشی یا شهری مقایسه می کنید. طعم آب لوله کشی به دلیل وجود املاح ناخالصی یا حتی زنگ زدگی دارد با این وجود شما به این طعم آب عادت کردید پس بعد از نوشیدن آب معدنی حس می کنید که آب طعمی گس مزه و تلخ مزه دارد به همین دلیل بعد از نوشیدن آب معدنی حس می کنید که آب مزه تلخی دارد در حالی که اصلا این طور نیست و فقط شما به این مزه عادت ندارید. بعد از یک هفته به این مزه عادت خواهید کرد.

اب معدنی

 

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.