علاوه بر آثار تاریخی که مورد توجه گردشگران است، پارک‌های ساحلی و تفریحی مانند پارک برفی پنگوئن، تم پارک آبی اوشن، پارک هنر، سواحل ماسه‌ای-مرجانی، باغ وحش، آکواریوم، باغ پرندگان کیش، دلفیناریوم، شهر زیر زمینی کاریز و ... از جمله تفریحاتی است که جزیره کیش را به مقصدی جذاب برای کسانی که اهل خوش گذرانی و تفریح هستند تبدیل کرده است و معمولا مسافرانی که حتی قبل از رزرو تور کیش، به دنبال برنامه تفریحی هستند، کمی سردرگم می شوند. چرا که تنوع تفریحات آن زیاد است . هر کسی از ما بپرسد که بهترین شهر برای گذراندن یک تعطیلات رویایی کدام است؟ قطعا می گوییم کیش! و هر کسی هم که بپرسد، کیش کجا برویم که خوش بگذرد؟ لیست زیر را به عنوان الویت های مهیج پیشنهاد می کنیم.

کیش کجا بریم خوش بگذره

غواصی؛ سفر به دنیای زیر آب

یکی از تفریحاتی که در جزیره زیبای کیش می توانید تجربه کنید، غواصی است. این تفریح جذاب نیازی به این ندارد که شما حتما شنا بلد باشید. در ساحل هایی که امکان غواصی وجود دارد و مجاز است، مربیان حرفه ای و باسابقه ای برای آموزش به شما حضور دارند. همچنین شما برای غواصی در کیش نیازی به لباس مخصوص ندارید و در ساحل در اختیارتان قرار می گیرد. صرفا یک حوله و لباس شناو ضد آفتاب و دمپایی کافی است. این تفریح برای افراد بالای 10 سال مجاز است و در آب های با عمق بالاتر از 6 متر انجام می شود.

اسنورکلینگ؛ غواصی در عمق کم

اسنورکلینگ نیز نوعی از غواصی است که درآب های کم عمق انجام می شود. ساحل سیمرغ از جمله سواحلی است که می توانید اسنورکلینگ را در آنجا تجربه کنید. غواصی از جمله تفریحاتی است که در پاسخ به سوال " کیش کجا بریم خوش بگذره داده می شود. در واقع این تفریح جالب و مهیج ، در کمتر شهری قابل تجربه شدن است. اسنورکلینگ نیز برای افراد بالاتر از 6 سال مجاز است.

فلای‌بورد؛ چالشی ترین تفریح کیش

فلای بورد از جمله تفریحاتی است که طرفداران خاصی در کیش دارد و معمولا برای افرادی مناسب است که چالاکی و فرزی زیادی دارند، چرا که این ورزش انرژی زیادی می برد و باید تسلط نسبی به آن داشته باشید. عکس‌العمل سریع، مهم‌ترین ویژگی برای اجرای تمام‌وکمال فلای‌بورد است.. اگر میخواهید دقایقی را بر روی آب های خلیج فارس پرواز کنید، یکی از چندین راه های آن فلای بورد است. بلیط این تفریح مهیج را می توانید از ساحل سیمرغ و یا اسکله کیش تهیه کنید.

تفریحات کیش

شاتل و بنانا در کیش؛ تفریحی جذاب

شاتل سواری و بنانا سواری نیز جزو تفریحات آبی کیش است که به اکثر مسافران در این تفریح بسیار خوش می گذرد. شاتل کیش به این صورت است که شما سوار یک قایق بادی می شوید که به یک قایق دیگر وصل است و با سرعت بالا در دریا حرکت می کند. بنانا سواری هم شبیه به شاتل سواری است با این تفاوت که شکل قایق به شکل موز است و در حین حرکت قایق، پاهای شما درون آب قرار می گیرد. زمان شاتل سواری حدود 20 دقیقه است.

اسکی روی آب؛ ترکیب دوپامین و آدرنالین

اسکی روی آب از جمله تفریحات کیش است که دوست داران زیادی دارد. اسکی روی آب هم با قایق و هم با کابل برقی امکان پذیر است. بدین صورت که شما روی بورد قرار می گیرید و قایق، یا کابل برقی طنابی که گرفته اید را می کشد. معمولا سرعت آن بسته به وزن شما تعیین می شود و بین 30 تا 65 کیلومتر است. قیمت اسکی روی آب با کابل برقی پایین تر است.

چتر پاراسل؛ پرواز بر فرار خلیج فارس

چتر پاراسل از دیگر تفریحات مهیج کیش است که در آن می توانید دقایقی را بر فراز آب های نیلگون خلیج فارس پرواز کنید. زمان این تفریح معمولا به این صورت است که می توانید 45 دقیقه قایق سواری کنید و 6 دقیقه با چتر پاراسل پرواز کنید. جلیقه ای که می پوشید به چتری شبیه به بالن وصل است و شما را به سمت بالا می کشد. این تفریح را می توانید در ساحل مرجان، سمیرغ، اسکله کیش و ساحل دامون تجربه کنید. این تفریح نیز برای افراد بالای 10 سال مجاز نیست.

جت‌اسکی تفریح مهیج در کیش

جت اسکی یکی از تفریحاتی است که معمولا مردم در تجربه ی آن دو دسته اند. برخی این تفریح را هیجان انگیز می دانند و هر وقت به یاد تفریحات آبی می افتند، قطعا آن را یکی از گزینه های محبوب خود می دانند. برخی هم به علت هیجان بالای جت اسکی و سرعت آن، از این تفریح می ترسند. اگر جزو دسته اول هستید که حتما جت اسکی را در جزیره کیش نیز تجربه کنید، و اگر جزو دسته دوم هستید، نگران نباشید، چرا که مربیان حرفه ای در مجموعه های تفریحی کیش حضور دارند و همراه شما هستند.

فلای فیش؛ مهیج تر از شاتل کیش

فلای فیش شباهت زیادی به شاتل سواری دارد و مشابه آن شما سوار یک تیوپ بادی با جنس متفاوت تر می شوید، با این تفاوت که در فلای فیش قایق با سرعت بالا شروع به حرکت می کند و با کم شدن سرعت، تیوپ فلای فیش با قایق موتوری برخورد می کند و مسافران هیجان بیشتری را تجربه می کنند. این تفریح نیز برای افراد بالاتر از 10 سال می باشد.

اسکوتر زیردریایی؛ رانندگی در آب

اسکوتر زیردریایی نوعی از غواصی است که تا حدی مدرن تر است و شما سوار نوعی اسکوتر شده و تا عمق 10 متری می روید. این تفریح برای افراد پایین تر از 10 سال و افرادی که مشکل افت فشار و بیماری قلبی دارند مناسب نیست و بهتر است به جای این تفریح، تفریحات دیگری را تجربه کنند که به همه همراهان خوش بگذرد و در کنار هم لحاظ خوشی را رقم بزنید.

بادی مارینا کیش؛ پارک آبی روی آب

یکی دیگر از تفریحاتی که می توانم به شما قول دهم که هم به خودتان و هم همراهانتان بسیار خوش می گذرد، بادی مارینا کیش است. پارک آبی مارینا کیش، تنها پارک آبی شناور روی آب در ایران محسوب می شود. بلیط های آن یک ساعته است و متاسفانه فقط آقایان می توانند از آن استفاده کنند. این پرک در نزدیکی هتل مارینا کیش قرار دارد.

بادی مارینا کیش؛ پارک آبی روی آب

پارک دلفین؛ تجربه ای به یاد ماندنی

پارک دلفین در واقع معروفتربن تفریح در کیش محسوب می شود و جزو تفریحات کیش است که میتوانید در کنار خانواده از آن لذت ببرید. در این پارک زیبا شما می توانید ابتدا با اتوبوس به پارک پرندگان کیش بروید و سپس وارد تونل آکواریوم می شوید و بعد از آن می توانید از دلفیناروم دیدن کنید و دلفیناروم تماشاگر نمایش دلفین های آموزش دیده شوید و در برنامه ها شاد و مسابقات این مجموعه شرکت کنید.

بانجی جامپینگ؛ ترس یا هیجان؟

بانجبی جامپینگ کیش، جایی برای تجربه بیشترین میزان هیجان و ترشح آدرنالین در بدن است. اگر فکر می کنید برای پریدن از چنین ارتفاعی آماده اید و تفریحات و تجربیات دیگر، لذت چندانی برای شما ندارد، ما به شما این تفریح را پیشنهاد می کنیم. فقط افرادی می‌توانند بانجی جامپینگ را تجربه کنند که مشکلات قلبی، فشار خون، دیسک و آرتروز نداشته باشند. مصرف قرص‌های اعصاب و آرام‌بخش در ۲۴ ساعت پیش از انجام بانجی جامپینگ ممنوع است. همچنین این تفریح برای بانوان باردار ممنوع است. افراد بالای ۱۴ سال و وزن بین ۳۵ تا ۱۳۵ کیلوگرم مجاز به بانجی جامپینگ هستند.

بیگ‌بال؛ چالش تعادل

اگر برای یک چالش از جنس حفظ تعادل آماده اید، بیگ بال منتظر شماست. این تفریح به این صورت است که درون یک توپ بادی قرار می گیرید و این توپ روی آب است و شما باید بدون زمین خوردن تا انتهای مسیر داخل توپ بایستید. این تفریح برای همه سنین مناسب است و همه همسفرانتان می توانند آن را تجربه کنند.

جایروکوپتر؛ پرواز در جزیره کیش

جایروکوپتر از تفریحات کیش است که قیمت زیادی دارند. در این تفریح شما سوار هلیکوپتر تفریحی می‌شوید که برای ۲ نفر ظرفیت دارد؛ شما و خلبان برای ۱۰ دقیقه روی جزیره پرواز می‌کنید. تنها محدودیتی که این تفریح دارد، به وزن افراد مربوط است. گردشگرانی که می‌خواهند سوار جایروکوپتر شوند، باید در بیشترین حالت ۱۰۰ کیلوگرم وزن داشته باشند. این تفریح را می توانید در ساحل میرمهنا تجربه کنید.

سخن پایانی

کیش از جمله جزیره هایی است که تنوع تفریحات و خوش گذرانی در آن بسیار بالاست و شما با یک بار سفر با تور کیش نمی توانید تمام آنها را تجربه کنید. این لیست تنها تعدادی از تفریجات کیش بود و شما برای اطلاع از لیست کامل تفریحات کیش و همچنین بهترین و ناشناخته ترین جاهای دیدنی کیش، می توانید عبارت " بهترین تفریحات کیش لحظه آخر" و " جاهای دیدنی کیش لحظه آخر" را در اینترنت جستجو کنید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.