5 کتاب درباره یادگیری که ذهن شما را منفجر می کند

با مطالعه کتاب‌های مخصوص یادگیری، شما به درک بهتری از پروسه یادگیری و آموزش می‌رسید و می‌توانید استراتژی‌های یادگیری بیشتری را آموزش ببینید. با دستیابی به روش‌های بهتر برای یادگیری، شما وقت و هزینه خود را می‌توانید بیشتر حفظ کنید و یا صرف انجام فعالیت‌های دیگر کنید. این نوع کتاب‌ها ساخته شدند تا به شما یاد بدهند که چطور می‌توان با به کارگیری روش‌های مختلف، چیزهای بیشتری را در زمان کمتر حفظ کرد و به خاطر سپرد.

ما در این مطلب لیستی از بهترین کتاب‌ها درمورد یادگیری را به شما معرفی می‌کنیم که شما می‌توانید با استفاده از این کتاب‌ها و روش‌های ذکر شده در آنها، با تکنیک‌های بیشتر و سریع‌تر به یادگیری مطالب درسی و یا غیره بپردازید. با ما همراه باشید!

کتاب هنر یادگیری

جاش

این کتاب درمورد داستان زندگی شخصی به نام جاش است که موفق شد در سن نه سالگی اولین مسابقه جهانی شطرنج خود را برنده شود. او موفق شد در مدت زمان ده سال دنیای مسابقات جهانی شطرنج را به دست خود بگیرد و مقام‌های زیادی در عرصه شطرنج را به خود اختصاص دهد. او پس از فتح دنیای شطرنج، تصمیم به فتح قله‌های دیگری در زندگی خود می‌گیرد. جاش پا به دنیای هنرهای رزمی می‌گذارد و موق می‌شود که لقب قهرمان جهان را در عرصه تای چی چوان کسب کند.

او در کتاب خود نقل می‌کند "من پس از سال‌ها متوجه شدم که قدرت من در فتح دنیای شطرنج و یا کسب مقام قهرمان جهانی در تای‌چی نیست، قدرت من در یادگیری است". کتاب هنر یادگیری یکی از بهترین کتاب‌ها برای یادگیری مسائل‌های مختلف است که می‌توان از آن به عنوان یک کتاب درسی یا کمک درسی نیز استفاده کرد چراکه این کتاب پرشده از روش‌های آموزشی مختلف است.

کتاب آموزش چگونه آموختن

این کتاب یکی از محبوب‌ترین کتاب‌های آموزشی است که موفق شد دو میلیون نفر از مخاطبان خود را با روش‌های جدید آموزشی آشنا کند و مسائلی را که قبلاً آنها با مشکل حل می‌کردند را برای آنها آسان کند. این کتاب بیشتر بر روی یادگیری کودکان و نوجوانان تمرکز کرده که می‌تواند به علاوه یک کتاب آموزشی، یک کتاب زبان نیز باشد که با استفاده از کلمه‌ها و متن‌های ساده می‌تواند به قدرت زبان انگلیسی شما نیز کمک کند.

این کتاب به معرفی نکات مختلفی نیز می‌پردازد که برای یادگیری امر لازمی به حساب می‌آید:

  • بعضی اوقات ذهن خود را برای یافتن راه‌های جدید آزاد کنید

  • از فکر کردن با روش‌های از قبل آموخته دوری کنید

  • چگونه می‌توان از حافظه ضعیف بیشترین استفاده را کرد

  • چگونه می‌شود با روش‌های ساده قدرت یادگیری را بیشتر کرد

  • معرفی راه‌های ساده اما موثر برای دوری از به عقب انداختن کارها و فعالیت‌های روزانه

کتاب یه کاری کن که بچسبه: علم یادگیری موفق

کتاب یه کاری کن که بچسبه علم یادگیری موفق

این کتاب که دارای اسمی متفاوت و جذاب است شما را به سفری درمورد علم یادگیری می‌برد که دیدگاه شما را نسبت به مسائل مختلف تغییر می‌دهد. این کتاب مجموعه‌ای از داستان‌های جالب و جذاب از جراحان مختلف، خلبان‌ها، باغبان‌ها، و حتی دانشجوها است که تصویری واضح از اهمیت یادگیری درست مسائل و چیزهای جدید را برای ما می‌سازد.

علاوه بر آن، این کتاب با به کارگیری تجربه‌های مختلف از آدم‌های موفق مختلف، سعی به معرفی راه‌‌ها و روش‌های مختلف یادگیری می‌کند که این کتاب را به یکی از بهترین کتاب‌های آموزشی برای همگان تبدیل می‌کند.

کتاب ابریادگیری

ما در این کتاب می‌آموزیم که چرا خودیادگیری یکی از مهم‌ترین روش‌های یادگیری است و چرا این روش می‌تواند برای آینده و حتی شغل شما موثر باشد. نویسنده کتاب ابریادگیری سعی دارد که در کتاب خود به شما بیاموزد که چگونه مسائل سخت را با تکیه بر ذهن خود یاد بگیرید و بتوانید خود را متمرکز نگه دارید. در این کتاب شما یاد میگیرید که چگونه می‌توان از پس هر ماموریتی در محیط کاری برآیید و بتوانید با روش‌های آموزشی جدید خود را به فردی بهتر تبدیل کنید.

اسکات نویسنده این کتاب، نقل می‌کند که همه ما مطمئن هستیم که روش‌های یادگیری ما بهترین است که همین طرز فکر یکی از مهم‌ترین چالش‌ها برای ما به حساب می‌آید. نتیجه این نوع فکر کردن پیروی از راه‌های قدیمی است که در حل مسائل خیلی کارآمد نیست. این کتاب با شکست مرزهای تفکر شما، می‌‌تواند شما را وادار کند که از روش‌های جدید برای حل مشکل خود استفاده کنید.

کتاب سرآشپز چهار ساعته

شاید شما هم تعجب کرده باشید که چرا یک کتاب آشپزی در این لیست قرار دارد! مطمئن باشید که این کتاب بیشتر از آن چیزی که به نظر می‌آید است. نویسنده این کتاب یعنی تیم فریس سعی می‌کند که در کتاب خود از آشپزی به عنوان یک مثال برای توضیح دادن روش meta-learning استفاده می‌کند. با استفاده از این روش شما می‌تواند قادر به یادگیری هرچیزی شوید. مهم نیست که آن چی باشد! از سرخ کردن یک استیک تا یادگیری بازی کردن بسکتبال!

فریس به علاوه معرفی کردن روش‌های آموزشی مختلف، داستان‌هایی از موفق‌ترین افراد را در کتاب خود جای داده که رازها و روش‌های موفق شدن این آدم‌ها را برای شما فاش می‌کند. داستان‌های نقل شده در این کتاب، سعی می‌کند که به شما آموزش دهد که چگونه می‌توان با به کارگیری روش‌های جدید و فکر کردن با روش‌های جدید، انسانی جدید از خود ساخت.

کلام آخر

ما در سفر خود همیشه به عنوان یک دانشجو یاد می‌شویم که بدون توجه به سن و رتبه شغلی خود، برای همیشه به دنبال کشف راه‌ها و درس‌های جدید هستیم. ما در این مطلب سعی به معرفی بهترین اثرهای دنیای نویسندگی و ادبیات را داشتیم که به شما آموزش می‌دهند که چگونه با روش‌های ساده از پس چالش‌ها و مسائل برآیید. از همراهی شما با ما در این سفر متشکریم!

نویسنده: امیرحسین نظری

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.