مبلغ این وام هر ساله با توجه به شرایط تورم در کشور تغییر می‌کند و افراد با شرایط مختلف می‌توانند میزان کمتر یا بیشتری از این تسهیلات بهره ببرند. به همین دلیل یکی از سوالات پر تکرار پیرامون این موضوع این است که وام ازدواج چقدر است؟ ما در این خبر به طور مشروح به این موضوع می پردازیم.

در چند سال اخیر برای تشویق جوانان به ازدواج، میزان این وام دستخوش تغییر شده است. به طوری که افرادی که واجد شرایط هستند، در خانم‌ها زیر ۲۳ سال و در آقایان زیر ۲۵ سال سن دارند؛ می‌توانند از وام ۲۲۰ میلیونی برای هر یک از زوجین بهره‌مند شوند. در صورتی که اگر هر کدام از طرفین بالای ۲۳ یا ۲۵ سال، سن داشته باشند، وام ازدواج به مبلغ ۱۸۰ میلیونی به آنها تعلق می‌گیرد.

برای ثبت نام فوری وام ازدواج با شماره 02191090049 تماس حاصل فرمایید

وام ازدواج ۳۶۰ میلیونی

سرانجام پس از کشمکش‌های زیاد بر سر مبلغ وام ازدواج، در سال ۱۴۰۲ شاهد افزایش این وام بودیم که البته با مخالفت‌های بسیاری از جانب وزارت‌های کشور روبه‌رو شد؛ چرا که میزان افزایش این وام نه تنها تورم را به همراه دارد، بلکه ممکن است جوانان را بدهکارتر کند.

بااین‌حال طبق تصمیم‌گیری‌های انجام شده، تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج برای زوجینی که تاریخ ازدواج آنها بعد از ۰۱/۰۱/۱۳۹۸ به ثبت رسیده است. واج ازدواج ۱۸۰ میلیونی به هر یک از طرفین تعلق خواهد گرفت. در نهایت افرادی که از این تاریخ به بعد ازدواج کرده‌اند می‌توانند با ارائه مدارک مورد نیاز به بانک‌های منتخب، جمعا ۳۶۰ میلیون وام ازدواج را دریافت کنند.

وام ازدواج ۴۴۰ میلیونی

با توجه به افزایش سن ازدواج در کشور، دولت تصمیم گرفت برای تشویق ازدواج جوانان در سنین پایین‌تر، مبلغ وام ازدواج آنها را افزایش دهد. بدین ترتیب به هر یک از دخترانی‌ که تا قبل از ۲۳ سالگی و پسرانی که تا قبل از ۲۵ سالگی ازدواج کنند، مبلغ وام ازدواج ۲۲۰ میلیونی تعلق می‌گیرد.

این بدین معنی است اگر که تاریخ عقد شما تا زمانی که ۲۲ سال و ۱۲ ماه و ۳۰ روز یا ۲۴ سال و ۱۲ ماه و ۳۰ روز داشته باشید، به ثبت رسیده باشد؛ می‌توانید از این تسهیلات با مبلغ بیشتر بهره‌ ببرید. همچنین اگر یکی از زوجین واجد شرایط سنی بود و دیگری سن بالاتری داشت، می‌توانند مجموعا ۴۰۰ میلیون وام ازدواج دریافت کنند.

وام ازدواج برای فرزندان ایثارگران چقدر است؟

طبق مصوبه‌ی رسمی دولت برای جبران فداکاری ایثارگران، به شخص یا فرزندان آنها، تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواجی که به آنها تعلق می‌گیرد؛ دو برابر افراد عادی خواهد بود. بدین صورت که هر فرد ایثارگر می‌تواند ۳۶۰ یا ۴۴۰ میلیون وام ازدواج دریافت کند. بااین‌حال این افراد همچون دیگر افراد عادی بایستی برای دریافت وام ازدواج ابتدا در سامانه‌های مربوطه ثبت‌نام کنند. همچنین علاوه بر داشتن تابعیت ایرانی، مشخصات آنها باید در مرکز بنیاد شهید و امور ایثارگران به ثبت رسیده باشد.

در نظر داشته باشید که وام ازدواج دوبرابر تنها به فرزندان اول ایثارگران تعلق می‌گیرد و این تسهیلات بدون در نظر گرفتن درصد جانبازی یا مدت اسارت به ایشان و فرزندان او پرداخت خواهد شد.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.