باما، بازار خودرو در سال 1401 را بررسی کرد

نوسانات شدید  قیمت،  عرضه در بورس کالا و سامانه یکپارچه، در کنار بازگشت شورای رقابت به عرصه قیمت‌گذاری و رفت و برگشت‌های آیین‌نامه واردات، سال ۱۴۰۱ را برای بازار خودرو متفاوت رقم زد. تاثیر این رویدادها  بر بازار خودرو وقتی جالب می‌شود، که باما به عنوان مرجع و پلتفرم آنلاین خرید و فروش خودرو در گزارشی به آن بپردازد.

این گزارش حاوی داده‌های ارزشمندی از رویدادهای مهم بازار و تاثیر آن‌ها بر رفتار مخاطبین صنعت خودرو در سال گذشته است، که به خوانندگان آن دید جامع‌تری نسبت به وضعیت بازار و علایق و گرایش مردم ایران ارائه خواهد داد.

اطلاعات این گزارش را به ۳ بخش کلی بازار  خودرو، رفتار  کاربران در بازار  و در  پلتفرم باما می‌توان دسته‌بندی کرد.

در بخش بازار اطلاعاتی همچون بررسی نوسانات قیمت ، آمار عرضه در بورس و مقایسه تیراژ خودروسازان دولتی و خصوصی قابل توجه است. در بخش رفتاران کاربران در بازار اطلاعاتی در مورد افزایش محبوبیت‌های خودروهای چینی میان مشتریان خواهیم خواند.

جذاب‌ترین بخش‌های این گزارش مربوط به رفتار کاربران در باماست، که در آن مواردی نظیر  تاثیر باما بر بازار از منظر فعالین حوزه خرید و فروش خودرو،  تاثیر وضعیت اقتصادی بر تمایل به خرید خودروهای اقساطی و آمار  آگهی‌های ثبت شده، جستجوها و حضور کاربران در روزهای مختلف سال کذشته به چشم می‌خورند.

این گزارش با پیامی  از طرف باما به پایان رسیده است، که خواندن آن خالی از لطف نیست:

پلتفرم باما، همواره بر بازار تخصصی وسایل نقلیه مخصوصا خودرو متمرکز بوده است؛ بازاری که به واسطه کاهش هر ساله ارزش پول ملی کشورمان، شرایط خاصی را پشت سر می‌گذارد. خودروهایی گران‌تر از ارزش مصرفی‌شان و مشتریانی که نه برای لذت از یک خودروی روز، بلکه برای حفظ ارزش پول به سمت این خودروها می‌روند.

امیدواریم بزودی شاهد این باشیم که این بازار آن چنان رشد کند که از حمایت‌های مخرب رها شود و خودش مستقل، سربلند و پویا به حیاتش ادامه دهد. جهان امروز نشان داده رقابت آزاد رمز رضایت مشتری است و وجود پلتفرم باما یکی از ابزار این رقابت.

برای دانلود این گزارش کلیک کنید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.