در صنعت انیمیشن سازی، ما از سالیان بسیاز زیاد شاهد داستان‌هایی مثل سیندرلا و یا سفیدبرفی بودیم که شخصیت اول آنها دختران جوانی بودند که توانستند با داستان‌های خود، صنعت سرگرمی را به لرزه دربی‌آورند و محبوبیت انیمیشن‌ها را روز به روز افزایش دهند. در دنیای مدرن نیز انیمیشن‌هایی با تمرکز بر شخصیت‌های اصلی زن نیز ساخته می‌شوند که داستان آنها با توجه به مشکلات و چالش‌های مدرن تغییر کرده و آنها را به زندگی واقعی نزدیک‌تر کرده. این مطلب لیستی از بهترین انیمیشن‌ها با شخصیت اصلی زن را معرفی کرده که شما می‌توانید از تماشای آنها لذت ببرید!

انیمیشن شگفت‌انگیزان ۲

انیمیشن شگفت‌انگیزان

انیمیشن شگفت‌انگیزان در قسمت اول قدرت خود را کامل به ما نشان نداد! منظور این جمله الاستی‌گرل یا خانوم شگفت‌انگیز است که در این قسمت ما قدرت واقعی او را می‌بینیم. دنیا پیشرفت کرده و ابرقهرمانان مرد قدیمی دیگر محبوب نیستند. همگی خواستار بازگشت خانوم شگفت‌انگیز به دنیای قهرمانان هستند و آقای شگفت‌انگیز مجبور به خانه ماندن، بچه‌داری و خانه‌داری می‌شود! پیام این انیمیشن این است که مادران ابرقهرمانان واقعی هستند و می‌توانند در کنار خانواده خود، دنیا را نیز نجات دهند.

سری انیمیشن‌های باربی

انیمیشن باربی برای همیشه بین دختران و کودکان محبوب بودند و موفق به محبوب شدن در دل کودکان و حتی بزرگسالان شدند که این سری انیمیشن‌ها را در لیست بهترین‌های جای میدهد. سری انیمیشن‌های باربی درمورد دختران جوان است که برای چالش‌های خود به عنوان یک دختران جوان به دنبال راه‌حل می‌گردند. در برخی از این سری انیمیشن‌ها، ما شاهد درس‌های زندگی مهمی هستیم که این انیمیشن سعی به انتقال آن به کودکان را دارد که این پیام‌ها شجاعت، تسلیم نشدن در برابر سختی‌ها و تلاش کردن برای هدف‌ها است.

انیمیشن فروزن

این لیست بدون پرفروش‌ترین اثر دیزنی کامل نخواهد شد. فروزن در اولین قسمت از این انیمیشن نشان می‌دهد که شجاعت یک دختر بی‌حد و مرز است و این دختر جوان می‌تواند با تکیه بر قدرت و شجاعت خود، خواهر خود را نجات دهد. این انیمیشن نشان‌دهنده پیوند خواهری بین دو شخصیت آنا و السا است که قوی‌تر از هر قدرتی در جهان است! انیمیشن‌های فروزن یکی از بهترین انیمیشن‌ها برای دختران جوان است که به آنها قدرت پیوندها را نشان می‌دهد و به آنها می‌آموزد که می‌توانند با تکیه بر قدرت خود از پس تمامی پالش‌ها برآیند.

انیمیشن مولان

این انیمیشن زیبا ثابت می‌کند که دختران و زن‌ها می‌توانند همانند یک مرد قدرتمند باشند. انیمیشن مولان مرزهای بین جنسیت‌ها را می‌شکند و ثابت می‌‌کند که یک زن برای نجات خانواده‌اش هرکار می‌کند و هر سختی را به جان خود می‌خرد. در این انیمیشن ما شاهد دختری جوان به نام مولان هستیم که برای نجات پدر خود، با تغییر قیافه دادن به ارتش می‌پیوندد و جای پدر مریض خودرا در ارتش می‌گیرد. این انیمیشن اولین انیمیشن متمرکز بر روی اکشن است که شخصیت اول آن یک دختر جوان است که همانند یک مرد سعی به محافظت از خانه و خانواده خود دارد.

انیمیشن سیندرلا

انیمیشن سیندرلا

انیمیشن سیندرلا یکی از اثرات کلاسیک این لیست است که شخصیت سیندرلا در آن جزو شناخته‌شده‌ترین و محبوب‌ترین شخصیت‌های دیزنی است، و محبوبیت آن باعث شده است تا محصولات متنوع با طرح سیندرلا در فروشگاه‌ها برای کودکان و نوجوانان به چشم بخورد. داستان سیندرلا درمورد دختری جوان است که با نامادری بدجنس و دو خواهرناتنی حسود خود زندگی می‌کند که توسط آنها مدام در حال اذیت است. نامادری سیندرلا او را مجبور به پوشیدن لباس‌های کهنه و انجام فعالیت‌های سخت می‌کند. اما هر داستانی روی دیگری نیز دارد! سیندرلا با تحمل سختی‌ها و نشان دادن صبر خود، میتواند درس بزرگی به همگان بدهد که آن شجاعت و تکیه بر قدرت‌های خود است.

انیمیشن شجاع

انیمیشن شجاع از اسم آن مشخص است که درمورد چه داستانی است! داستان مریدا از آنجایی شروع می‌شود که خانواده او به فکر ازدواج مریدا می‌افتند اما مریدا اصلا از این تصمیم راضی نیست. مریدا همیشه روحیه قوی داشته و مثل رئیس برای خود بوده. مریدا سعی در پس گرفتن سرنوشت خود از دست دیگران دارد و دوست ندارد که بقیه برای او تصمیم بگیرند. همانطور که اسم این انیمیشن مشخص است، این داستان درمورد شجاعت مریدا است که به همه دختران یاد می‌دهد که در همه مراحل زندگی خود قوی باشند و سرنوشت خود ار بسازند.

انیمیشن گیسو کمند

داستان گیسو کمند داستان قدیمی راپونزل است که در انیمیشن‌های قدیمی دیده بودیم. دختری که توسط مادرخوانده شیطانی خود در قلعه‌ای ترسناک و مخوف زندانی شده و منتظر نجات خود توسط پرنس خوش‌قیافه سوار بر اسب سفید است. داستان انیمیشن گیسو کمند با تلاش زیاد سعی کرده که بر اساس همان داستان قدیمی باشد اما با تغییرات بسیار زیادی در خط داستانی و شخصیت راپونزل. ما در انیمیشن گیسو کمند شاهد پرنس خوش‌قیافه و شجاع نیستیم و به جای آن، یک شخصیت دزد جایگزین نقش پرنس شده و موهای راپونزل نیز دارای قدرت‌های خاص می‌باشد. این انیمیشن زیبا داستان یک دختر جوان است که دارای روحیه شجاع و آزادی طلب است که سعی در کشف رازها و زیبایی‌های محیط اطراف خود دارد. این شخصیت الگویی مناسب برای کودکان است و به آنها مهربانی، شجاعت و روجیه ماجراجویی می‌آموزد.

کلام آخر

همگی انیمیشن‌ها زیبا هستند و بدن توجه به جنسیت و سن، آنها یکی از بهترین و کم خطرترین سرگرمی برای همگان هستند. ما در این مطلب سعی بر معرفی لیستی از بهترین انیمیشن‌ها برای دختران و کودکان داشتیم و آنها را با توجه به داستان و شخصیت‌ها سنجیدیم. انیمیشن‌ها و کارتون‌های کلاسیک همگی سعی بر پررنگ کردن نقش شخصیت‌های مونث کرده‌اند و هردوی آنها برای تماشای دختران جوان و کودکان پیشنهاد می‌شود. از همراهی شما سپاس گذاریم!

نویسنده: امیرحسین نظری

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.