اصلی‌ترین کاربرد این محصول در ساختمان‌سازی، گچ‌کاری، پوشش‌دهی بتن سیمان، تیر‌آهن و آرماتور، ساخت سقف‌های کاذب، بازسازی سازه، دکوراسیون و... است. با استفاده از رابیتس دیوار‌ه‌های سازه استحکام و دوام بالایی داشته و از ترک‌خوردگی و آوار شدن دیوار جلوگیری می‌کند. در این مقاله شما کاربران گرامی را نحوه خرید رابیتس و عوامل تاثیر‌گذار بر قیمت این محصول آشنا می‌کنیم.

چه عواملی بر قیمت رابیتس اثر می‌گذارند؟

نخستین عوامل موثر بر قیمت رابیتس، مواد اولیه یا قیمت ورق گالوانیزه گرم است. در ساخت رابیتس تنها از ورق فولادی بهره می‌برند. بنابراین قیمت آن نقش مهمی در قیمت‌گذاری محصول دارد. در این بخش به عوامل تاثیر‌گذار بر قیمت رابیتس می‌پردازیم.

قیمت رابیتس

1.    تعداد ستون

به طور کلی هر ورق رابیتس، از تعدادی ستون تشکیل شده است. در این ستون‌ها چشمه‌هایی وجود دارد که به طور منظم در یک ردیف پشت سر هم قرار گرفته‌اند. رابطه معکوسی که میان تعداد ستون و چشمی ‌ها وجود دارد این‌گونه است که هر چه تعداد ستون‌ها افزایش یابد ابعاد چشمی کوچک‌تر می‌شود‌. 

سوالی که ذهن بسیاری از مشتریان را برای خرید رابیتس درگیر می‌کند این است که رابیتس ۹ ستون قیمت بالایی دارد یا ۱۳ ستون؟ همان‌طور که مشخص است رابیتس ۱۳ ستون نسبت به ۹ ستون قسمت بالاتری دارد. هر چه تعداد ستون‌ها بالا برود متریال مورد استفاده نیز افزایش پیدا و قیمت آن هم نزولی می‌شود. نکته بسیار مهم، ستون‌هایی با تعداد بالا قطعا دوام سازه شما را بیش‌تر خواهد کرد و در عین‌ حال نیاز به مصالح ساختمانی تا حد امکان کاهش می‌یابد.

۲.    وزن رابیتس

از دیگر عوامل تاثیر‌گذار در قیمت رابیتس را راویز، وزن محصول است. وزن هر برگ رابیتس به ضخامت ورق فولادی بستگی دارد. به طور کلی هر چه تعداد ستون‌های در رابیتس بیش‌تر باشد وزن آن نیز بالا می‌رود پس در نتیجه، رابیتس‌هایی با وزن بیش‌تر قیمت بالا‌تری هم دارند. برای نمونه، راویز ۱۳ وزن بیش‌تری داشته و همین امر باعث افزایش قیمت آن شده است. رابیتس‌ها در سه نوع سبک، متوسط و سنگین تولید و عرضه می‌شوند و نحوه قیمت‌گذاری بر همین اساس صورت می‌گیرد.

۳.    تعداد چشمه‌ها

تعداد چشمه‌ها یکی دیگر از فاکتور‌های مهم در تعیین قیمت رابیتس است. اگر دقت کنید هر برگ رابیتس دارای ۲الی ۴ ردیف چشمه دارد که هر یک در اشکال مختلف ار جمله لوزی، موازی و شش ضلعی تولید می‌شوند. اگر فاصله بین چشمه‌ها و ستون کم باشد کیفیت محصول بالا می‌رود. در پاسخ به این سوال که رابیتس ۲ چشمه، گران است یا چهار چشمه؟ طبیعا هر چه میزان چشمی‌ افزایش پیدا کند قیمت بالا می‌رود.

۴.    مواد به کار رفته

بخش قابل توجهی از قیمت رابیتس به مواد به کار رفته در فرآیند تولید محصول بستگی دارد. این مواد یک نوع آلیاژ فولاد ضد زنگ است که نسبت به برنج و مس آلیاژ بالا‌تری دارد. پس هنگام خرید به مواد استفاده شده در تولید رابیتس دقت کنید.

۵.    نوسانات بازار

نزولی و صعودی بودن قیمت مواد اولیه رابیتس در بازار جهانی از دیگر عوامل متاثر در قیمت رابیتس است. علاوه بر این رابیتس‌ها با توجه به نوع مواد اولیه به کار رفته تعیین قیمت می‌شوند.

عوامل موثر بر قیمت رابیتس

6.    مقاومت و دوام

میزان مقاومت و دوام رابیتس را از جنبه‌های فیزیکی و شیمیایی بررسی می‌کنند که آیا این محصول قادر به تحمل ظرفیت، استحکام کششی و... دارد. بنابراین رابیتس که تعداد ستون آن بیش‌‌تر باشد قطعا مقاومت و دوام بالایی در ساختمان‌سازی خواهد داشت.

7.    اندازه و ابعاد رابیتس

اندازه و ابعاد رابیتس، از دیگر موارد تعیین‌کننده قیمت است. برای مثال اگر در پروژه‌های ساختمانی گسترده به متراژ بیش‌تری رابیتس نیاز داشته باشید قطعا باید هزینه زیادی بابت خرید پرداخت کنید. پس در نتیجه هر چه متراژ رابیتس بیش‌تر شود قیمت آن هم بالا می‌رود.

8.    برند تولید‌کننده

در حاضر قیمت انواع رابیتس در بازار تفاوت زیادی با یکدیگر دارند که سهم بسیاری از این تفاوت‌ها به دلیل شهرت برند تولید‌کننده است. به طور کلی اگر برند‌ تولید‌کننده در میان مردم به ویژه مشتریان شناخته شده باشد و کیفیت محصول، نحوه عملکرد، میزان تقاضا باعث افزایشی شدن قیمت رابیتس می‌شود.

9.    ضخامت رابیتس

ضخامت رابیتس یکی از عوامل تاثیر‌گذار بر قیمت رابیتس می‌باشد. راویز‌هایی که ضخامت زیادی داشته باشند قیمت آن‌ها افزایش می‌یابد.

10.    هزینه‌های تولید

هزینه‌های تولید و توزیع نیز در قیمت‌گذاری رابیتس تاثیر بسیاری دارد. منظور از هزینه‌های تولید، مواد اولیه، تجهیزات لازم، نیروی انسانی، بسته‌بندی و نگهداری به نحوه صحیح است.

رابیتس

11.    مصارف و کاربرد‌ها

موارد استفاده و نوع مصارف رابیتس به عنوان عوامل تاثیرگذار بر قیمت شناخته می‌شود. هر کدام از رابیتس‌ها کاربرد بخصوصی داشته و قیمت ‌آن‌ها نیز با یکدیگر متفاوت است. عوامل متعددی در تعیین قیمت رابیتس دخیل هستند که باعث بالا و پایین شدن قیمت محصول در بازار می‌شود.

12.    وضعیت بورس

سهم اغلب شرکت‌های تولید ورق‌های فولادی در کشور از طریق بازار بورس عرضه می‌شود. از دیگر عواملی که به طور لحظه‌ای بر قیمت رابیتس فولادی و فلزی تغییر و تحول ایجاد می‌کند، وضعیت شاخص بورس است.

نتیجه‌گیری از قیمت رابیتس

با تلاش‌های بی وقفه توانستیم عوامل تاثیر‌گذار بر قیمت رابیتس را مورد بررسی قرار دهیم. رابیتس یا راویز از جمله مصالح ساختمانی پرکاربرد در صنعت ساخت و ساز است که انواع مخالفی دارد. این محصول از لحاظ تعداد ستون، وزن، چشمه‌ها، اندازه و... با یکدیگر متفاوت بوده و قیمت‌ آن‌‌ها هم یکسان نمی‌باشد.

هر چه تعداد ستون‌ها در رابیتس بیش‌تر باشد وزن آن بالا می‌رود و این عامل در قیمت رابیتس موثر خواهد بود. کاربران عزیز جهت اطلاع از قیمت بروز رابیتس کافیست با مجموعه ما تماس حاصل فرمایید تا راهنمایی لازم توسط کارشناسان ما صورت بگیرد.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.