اما بهتر است بدانید که تمامی کانکس‌ها به طور پیش فرض، دارای امکاناتی چون لوله کشی آب، تاسیسات برق، در و پنجره، کف سازی (سرامیک، PVC، تخته و …)، سیستم های گرمایشی و سرمایشی، سیستم تهویه هوا، و مخزن آب می باشد که کاربران می توانند از آنها استفاده کنند.

انواع کانکس و کاربرد های آن

ساختار کانکس

کانکس، سازه پیش ساخته ای است که با استفاده از متریال هایی چون ورق های سایدینگ، ساندویچ پانل، چوب ترموود، آلومینیوم و … در ساختار بدنه و کف سازی هایی چون سرامیک، تخته نئوپان، فایبر سرامیک قابل طراحی و تولید است که از آن می توان در کاربری های چون کاربری مسکونی و سکونت افراد، دفتر کار، انبار پروژه ها، گلخانه، توالت های پیش ساخته، بیمارستان های صحرایی  و … استفاده نمود. علت استفاده از این نوع سازه های پیش ساخته اغلب به خاطر دارا بودن وزنی سبک، جابجایی آسان، نصب و اجرا سریع، مقاومت بالا در برابر زلزله و آتش سوزی و همچنین قیمت مقرون به صرفه بودن است.

انواع کانکس

همانطور که اشاره کردیم کانکس‌ اغلب در کاربری های مختلفی قابل طراحی است که خریداران براساس نیاز خود و مشاوره با کارشناسان خبره این حوزه می‌تواند، کانکس مدنظر خود را خریداری کنند.

۱- ویلایی

پرطرفدار ترین و لوکس ترین نوع از انواع کانکس ها با امکاناتی چون اتاق خواب، کمد، آشپزخانه، سرویس بهداشتی و حمام و در ابعاد بزرگتر بالکن، پارکینگ و راه پله (دوبلکس)، کانکس‌های ویلا پیش ساخته هستند.

این نوع از سازه های کانکسی با دارا بودن امکانات و ظاهری شیک و ایده آل بهترین انتخاب برای افرادی است که نیازمند دارا بودن یک خانه ویلایی منحصر بفرد با قیمت مقرون به صرفه است.

این نوع سازه ها در ابعاد های مختلفی چون 40 متر مربع، 60 متر مربع، 100 متر مربع و … به صورت تک طبقه، دوبلکس و در متراژ های بزرگتر تریپلکس قابل تولید هستند.

از کانکس های ویلایی می توان در مناطق تفریحی و گردشگری، پارک ها، اقامتگاه ها، مناطق کوهستانی، ساحلی، بیابانی و … به منظور سکونت استفاده نمود.

۲- اداری

کانکس اداری نوع مدیریتی و سازمانی از انواع کانکس ها است که غالبا در مدل های کانکس اداری با سرویس بهداشتی، بدون سرویس بهداشتی، با آبدارخانه، با آبدارخانه و سرویس بهداشتی و لوکس قابل طراحی است.

امکانات داخلی کانکس های اداری و مدیریتی به لحاظ طراحی داخلی شامل مواردی اتاق مدیرعامل، پارتیشن بندی بخش ها، اتاق بایگانی و حسابداری و مواردی که به انتخاب خریداران و ابعاد سازه قابل سفارشی سازی است، می باشد.

کاربرد کانکس های اداری اغلب به منظور اختصاص بخش های مختلفی از یک سازمان و توسعه تیم است.

۳- سرویس بهداشتی

کانکس های سرویس بهداشتی را می توان یکی از پرفروش ترین سازه های پیش ساخته برشمرد که با ساخت و طراحی آن، امروزه دسترسی به موارد بهداشتی در مجامع عمومی بسیار راحت تر و سریع‌تر شده است. این نوع کانکس ها با توجه به نوع نیاز کاربر در قالب توالت پیش ساخته تک چشمه تا دوازده چشمه با راهرو یا بدون راهرو (به هر واحد سرویس بهداشتی، چشمه می گویند) و ویژه معلولین قابل طراحی است.

از امکانات این نوع سازه های بهداشتی می توان به وجود روشویی، فن های تهویه، سنگ توالت، شیرآلات درجه یک، آینه و … اشاره کرد.

از کانکس های سرویس بهداشتی می توان در اماکن عمومی نظیر نمایشگاه ها، اماکن زیارتی و سیاحتی، پارک ها و شهربازی ها، مناطق نظامی و پادگان ها و … می توان استفاده نمود.

کانکس چیست و انواع آن کدامند؟

۴- نگهبانی

سازه های کانکسی نگهبانی، نوع سازه های پیش ساخته حفاظت و حراست می باشد که در ابعاد کوچک نظیر 2*2 و 2.4*2 تا ابعاد های بزرگتر نظیر 6*4، 6*3 در طرح های دیپلمات، سایدینگ، ساندویچی پانلی، شیشه ای و لوکس قابل تولید است.

کانکس نگهبانی دارای امکاناتی چون دیواره های شیشه ای 360، در های فلزی یا PVC، دوربین مداربسته، مانیتور های حفاظتی و سیستم گرمایش و سرمایش و در موارد حساس تر سیستم های X-RAY و بازرسی است.

۵- فروشگاهی

کانکس های فروشگاهی و تجاری به سبب کاربری های مختلفی چون کافی شاپ، رستوران، آبمیوه فروشی، کیوسک روزنامه، سوپرمارکت، نانوایی، کتاب فروشی، گل فروشی در ابعاد و قالب های مختلف سیار یا ثابت قابل طراحی و تولید است.

امکانات داخلی این نوع از کانکس های فروشگاهی با توجه به کاربری فروشگاه شامل مواردی چون یخچال های فروشگاهی یا نگهداری، شلف و قفسه، سینک ظرفشویی در مدل های فروشگاه مواد غذایی و همچنین در مدل های فروشگاه های تجاری البسه، کتاب فروشی دارای امکانات داخلی چون قفسه، رگال لباس، اتاق پرو و … است.

از کانکس های فروشگاهی می توان به عنوان کانکس های بازار میوه و تره بار، فروشگاه های زنجیره ای، استریت فود ها، مناطق ساحلی و توریستی و در سطح شهر استفاده نمود.

۶- کارگاهی

نوع ساده ای از انواع کانکس ها که به جهت موارد کارگاهی، اتاق استراحت کارگران، اتاق نقشه کشی و جلسات و .. در پروژه های ساختمانی قابل بهره برداری است. این نوع کانکس ها در ابعاد و اندازه های 2*2، 2*2.4، 4*2.4، 6*3، 8*2.4 با امکاناتی نظیر تاسیسات برق و لوله کشی، سیستم عایق بندی مناسب، سیستم تهویه هوا، کف PVC، در و پنجره و در مواردی آبدارخانه قابل طراحی و تولید است.

کانکس های کارگاهی اغلب در کارگاه های ساختمانی و عمرانی با توجه به ظرفیت آن ها استفاده می شود.

۷- آموزشی

کانکس های آموزشی نوع سازه های پیش ساخته آماده ای هستند که از آن ها می توان به عنوان سالن های آموزشی، کلاس درس و آموزشی، اتاق کلاس های مجازی و آنلاین استفاده نمود. از امکانات داخلی این نوع سازه های پیش ساخته آموزشی می توان به وجود تخته های آموزشی، میز و نیمکت، پروژکتور های آموزشی، استند و ساختمان بدن انسان، شلف ها و قفسه های کتاب و در موارد بزرگتر وجود اتاقک های مختلف تا سه اتاق، آبدارخانه و سرویس بهداشتی اشاره کرد.

این نوع سازه ها اغلب در عرضی بین 2 الی 3 متر و طولی 3 تا 12 متر قابل طراحی و تولید است.

از کانکس های آموزشی و مدرسه ای، می توان در مناطق محروم، کارخانه های نوآوری، مدارس سطح شهر و مناطقی که نیاز به محیط آموزشی دارند استفاده نمود.

۸ - درمانگاهی (اورژانسی)

نوع حساسی از انواع کانکس های تولیدی در کارخانه ها که با توجه به استاندارد های بهداشت جهانی تولید می شود، کانکس های اورژانسی و درمانگاهی است. این نوع کانکس ها غالبا با دیواره هایی از ساندویچ پانل تولید می شوند و با قابلیت چرخدار یا ثابت در مناطق مختلفی چون محوطه انواع بیمارستان های سطح شهر و بیرون از شهر، مناطق توریستی و گردشگری، مناطق صعب العبور و بیابانی و … قابل جایگذاری و احداث است. از کانکس های اورژانسی و درمانگاهی می توان علاوه بر مصارف درمانی و بیمارستانی، به عنوان انبار دارو، داروخانه، دندانپزشکی، فیزیوتراپی، آزمایشگاه و … استفاده نمود.

امکانات داخلی این نوع کانکس ها شامل مخزن آب، سیستم سرمایشی و گرمایشی، قفسه ها و کمد های دارویی و ابزار و تجهیزات بیمارستانی، تخته بیمار، یونیت دندانپزشکی، سینک شستشو و … اشاره کرد.

۹ - مسافرتی (کاروان)

نوعی از کانکس های سیار که با توجه به نیاز کاربر قابل سفارشی سازی است. این نوع کانکس ها در ابعادی چون 2*2، 3*4، 2.4*2.4، 8*2، 8*2.4، 6*2 و 6*2.4 قابل طراحی است. امکانات موجود در کانکس مسافرتی (کاروان) تقریبا شامل تمامی امکانات زندگی روزمره انسان ها شامل تختخواب تاشو یا ثابت، میز غذاخوری، سرویس و حمام با قابلیت تاشوندگی یا جابجایی، سیستم روشنایی، سیستم های سرمایشی و گرمایشی و … است که شما عزیزان می توانید با اتصال این کانکس سیار به وسیله نقلیه خود یا اتصال آن بر روی ماشین آلات سنگین حمل بار، تجربه زندگی در محیطی مشابه خانه خود را در طول سفر داشته باشید.

۱۰ - نمازخانه

کانکس های مسجد یا نمازخانه به منظور مهیا سازی شرایط عبادت و زیارت در مکان های مختلف قابل طراحی و تولید است. این نوع کانکس ها در ابعاد 3 متر مربع تا 100 متر مربع قابل تولید است و از امکانات داخلی آن می توان به سیستم های روشنایی، سرمایشی و گرمایشی، محراب نماز، فرش نمازخانه، قفسه کتاب و قرآن، در و پنجره UPVC، بلندگو، پارتیشن های جدا کننده بخش آقایان و خانم ها و … همچنین در ابعاد بزرگ می تواند دارای اتاقک های انباری، آبدارخانه باشد.

از کانکس های نمازخانه می توان در اماکن عمومی مانند پارک ها، نمایشگاه ها، پادگان، مناطق تجاری و اداری استفاده نمود.

همچنین کانکس های متنوع دیگری نظیر کانکس عابر بانک، باغی، خدماتی، آتش‌نشانی، مدیریت بحرانی، مسکونی و… که با استفاده از بهترین متریال و کیفیت بالا طراحی و تولید می شوند.

مشخصات فنی انواع کانکس

انواع کانکس ها غالبا از شاسی کف با تیرآهن 14، 16، 18 ساخته شده اند و در اسکلت بندی آن ها بسته به متراژ و ابعاد و نوع کاربری سازه از پروفیل هایی با مقاطع 40*40، 40*60، 40*80 استفاده شده است.

مشخصات فنی انواع کانکس

 همچنین قابل ذکر است که قیمت انواع کانکس با توجه به همین نوع کاربری، ابعاد و اندازه، امکانات سفارشی و ... قابل تعیین است که در این باره می توانید به صورت کاملا رایگان با مشاوران ما به شماره 36228814-051 در ارتباط باشید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.