اولین تجربه سفر خارجی زیارتی!

رپرتاژ آگهی: بلیط نجف تهران یا دیگر شهرهای مذهبی از بلیط‌هایی هستند که مسافران و زائران زیادی دوست دارند آن‌ها را خریده و سفری ایده‌ئال همراه دوستان یا اعضای خانواده خود داشته باشند. تورهای مختلفی هم از شهرهای مختلف ایران به مقصد انواع شهرهای خارجی مذهبی برگزار می‌شوند که با استقبال خوب مسافران مواجه شده‌اند. شما هم می‌توانید برای سفر بعدی خود بلیط تهران نجف خریده و به برخی از شهرهای مذهبی عراق سفر کنید. در این‌مقاله می‌خواهیم درباره سفر به شهرها و کشورهای خارجی برای اهداف مذهبی توضیح داده و تجربه اولین سفر خارجی زیارتی شما را با منظم‌تر و دقیق‌تر کنیم.

برنامه‌ریزی برای سفر همیشه یکی از مهم‌ترین قدم‌ها برای شروع است و فرقی نمی‌کند که چرا سفر می‌کنید. شما باید برای همه روزها و لحظات سفر خود فکر کرده باشید تا از همه آن‌ها بهترین بهره را ببرید. این‌مقاله را با دوستان و همراهان خود نیز به اشتراک بگذارید تا آن‌ها هم بدانند قرار است برای سفر خود چه کرده و تجربه سفر ایده‌ئالی را به شهرهای مذهبی مختلف داشته باشند. موضوع را با توضیح سفر به یکی از شهرهای معروف و محبوب عراق یعنی نجف آغاز می‌کنیم. در ادامه تجربه جذابی از سفر به عراق را می‌خوانید.

سفر به نجف

شروع سفر به نجف با خرید بلیط تهران نجف بود. همه چیز مهیا شده بود تا ما سفر ایده‌ئالی داشته باشیم. شاید چند روز قبل برای این‌سفر برنامه‌ای نداشتیم. لطف ائمه و نگاه آقا امام حسین ما را راهی سفر کرد. همیشه می‌گویند هزینه سفرهای مذهبی جور می‌شود و منی که شاید هنوز ته دلم به این‌موضوع اعتقاد سفت و سختی نداشتم برای این‌سفر از این‌قضیه مطمئن شدم. سفر زیارت و آن هم با هواپیما یکی از آرزوهای من بود. حال همه چیز آماده بود. حتی بلیط نجف تهران را هم برای برگشت خریده بودیم. از فرودگاه امام به نجف رفتیم.

برنامه سفر هفت‌روزه ما در عراق این‌طور بود که سه روز را در نجف باشیم. اگر قصد سفر به عراق برای زیارت و تفریح را دارید معمولا بهتر است پنج تا هفت روز را برای سفر درنظر بگیرید. بسیاری از تورهایی که مسافران را از ایران به عراق می‌برند نیز تورهای پنج یا هفت‌روزه را به آن‌ها ارائه می‌دهند. استفاده از تورهای خیال مسافران را برای سفر راحت می‌کند. شما دیگر نیازی به نگرانی درباره رزرو هتل یا موارد مشابه ندارید.

برنامه سفر به عراق

سفر هوایی به عراق را برای هفت روز اقامت درنظر گرفته بودیم. همان‌طور که در قسمت قبلی هم بیان شد، بسیاری از تورهای هوایی سفر به عراق یا کربلا هم سفری حدود پنج تا هفت روز را برای مسافران درنظر می‌گیرند. حالت‌های مختلفی مانند تورهای پنج، شش یا هفت‌روزه وجود دارند که معمولا روال آن‌ها به‌صورت زیر است:

  • تور کربلا هوایی هفت شب و هشت روز (سه شب نجف، سه شب کربلا، یک شب کاظمین)

  • تور کربلا شش شب و هفت روز (دو شب نجف، سه شب کربلا، یک شب کاظمین)

  • تور کربلا پنج شب و شش روز (دو شب نجف، دو شب کربلا، یک شب کاظمین)

شما می‌توانید برای خرید بلیط تهران نجف کار را به تورهای سپرده و از سفر خود لذت ببرید. اگر دوست داشته باشید خودتان برای سفر هم برنامه‌ریزی کنید، کافی است به یکی از سایت‌های معتبر برای خرید بلیط هواپیما مانند علی بابا مراجعه کرده و انواع بلیط‌ها را با هم مقایسه کنید. بعد از بررسی از همان سایت امکان رزرو و خرید بلیط وجود دارد.

سفر به کربلا

سفر به کربلا

از ایران به کربلا بلیط هوایی مستقیم وجود ندارد. برای سفر هوایی از بلیط نجف تهران و مسیر عکس آن استفاده می‌شود. البته نجف می‌تواند منزل خوبی برای چند روز باشد و بعد از دل‌کندنی سخت، عازم زیارتی دیگر شد. تورها و راه‌های زمینی مختلفی هم برای سفر به شهرهای مختلف مذهبی عراق وجود دارد که مسافران امکان استفاده از آن‌ها را دارند. با جستجویی ساده در برخی از سایت‌های گردشگری و ارائه خدمات برای آن‌ها مانند علی بابا می‌توانید راه‌های مختلف سفر از شهر خودتان یا شهرهای نزدیک به کربلا و نجف را پیدا کنید.

دقت داشته باشید برخی از روزهای سال سفر به عراق و شهرهای مذهبی آن به علت شلوغی و تعداد بالای مسافران ممکن است شرایط را سخت‌تر کند که با برنامه‌ریزی می‌توان روزهای خوبی را برای سفر تجربه کرد. روزهایی مانند ایام ماه‌های محرم و صفر، برخی از روزهای خاص مانند اعیاد یا روزهای شهادت و روزهایی که در شهرهای مذهبی عراق مراسم‌های خاصی برگزار می‌شوند ازجمله روزهایی هستند که تقاضا برای سفر به این‌شهرهای بیشتر است.

بهتر است از سفر خود به عراق و شهرهای آن بهترین برنامه‌ریزی را داشته باشید. برای این‌موضوع حتما با افرادی که قبلا سفر کرده‌اند مشورت کنید. البته نگران نباشید قرار نیست اولین سفر شما زمان زیادی را برای جست‌و‌جو داشته باشد. عراق و شهرهای آن، ‌طوری هستند که خیلی زود می‌توانید با آن‌ها ارتباط برقرار کرده و راحت خود را پیدا کنید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.