پذیره نویسی صندوق سرمایه گذاری بخشی فلزات دایا با نماد متال آغاز شد!!!

رپرتاژ آگهی: خبر خوش گروه مالی کاریزما برای شما مخاطبین عزیز این است که برای پذیره نویسی صندوق فلزات دایا نیاز به پرداخت هیچ کارمزدی نیست. بدین معنی که، صندوق بخشی فلزات دایا با نماد متال با کارمزد صفر ( کارمزد به عهده مدیریت صندوق)  و قیمت ۱۰۰۰۰ ریال پذیره‌نویسی خواهد شد. برای شرکت در این پذیره نویسی اینجا کلیک کنید.

برای آشنایی هرچه بیشتر شما عزیزان با ماهیت صندوق بخشی و نحوه عملکرد و بازدهی آن، در ادامه توضیحات کاملی در مورد این صندوق ارائه می‌دهیم.

صندوق بخشی فلزات اساسی چیست و مناسب چه افرادی است؟

همانطور که همگان می‌دانید، گروه فلزات اساسی پس از پتروشیمی بزرگترین صنعت موجود در بازارسرمایه است. قسمت عظیمی از سهام گروه فلزات اساسی، صادرات محور و دلاری بود‌ه و رشد بالایی را در پی دارد. دلیل این امر هم رشد پیوستـه نرخ دلار در کشور ما است که با آن آشنا هستید. از آنجائیکه با رشد قیمت دلار قیمت فلزات اساسی و گرانبها نیز افزایش می‌یابند، لذا سرمایه‌گذاری در سهام فلزات اساسی جذابیت بالایی برای فعالین بازار سرمایه دارد. اگر جزء سرمایه‌گذاران حرفه‌ای باشید، قطعا به مرور شاهد این وضعیت در بازار سرمایه بوده‌اید.

البته لازم به ذکر است که در صورت عدم اشراف کامل به بورس و بازار سرمایه و انتخاب نادرست سهام‌ فلزات اساسی، با ضرر قابل توجهی روبرو خواهید بود. بنابراین خرید و فروش سهام گروه فلزات اساسی، کار چندان ساده‌ای هم نیست. حال سوال اکثر مخاطبان اینجاست که چگونه می‌توان در روند صعودی بازار سرمایه از رشد سهام فلزات اساسی سود کرد؟! ” 

تنها راه‌حل ایده‌آل برای بهره‌مندی از سود سهام فلزات اساسی، خرید صندوق بخشی فلزات است. با خرید واحدهای صندوق بخشی فلزات اساسی دایا (متال) دیگر نگران تضرر حاصل از روند نزولی شاخص در سرمایه خود نخواهید بود.

با خرید صندوق بخشی فلزات چه سودی عاید سرمایه‌گذاران می‌شود؟

مدیران کارآزموده صندوق فلزات دایا با دانش و تبحر بالای خود در زمینه بورس و بازار سرمایه، به‌راحتی سرمایه شما را در هر شرایطی حفظ خواهند کرد. آنها زمان زیادی را صرف تجزیه و تحلیل و جستجوی سهام با پتانسیل بالا می‌کنند تا سهم‌های جذاب و پرسودی را برای شما انتخاب کنند.

مدیران صندوق بخشی فلزات، بخش بزرگی از سرمایه صندوق‌ را در صنایع فلزات اساسی مانند آهن، فولاد، آلومینیوم، مس، سرب، نیکل و روی سرمایه‌گذاری می‌کنند. باقی‌مانده دارایی صندوق‌ها را هم باتوجه به محدودیت‌های آنها در موارد زیر سرمایه‌گذاری می‌کنند:

  •  سپرده بانکی

  • گواهی سپرده بانکی

  • اوراق با درآمد ثابت بدون ضامن و با رتبه اعتباری قابل قبول

  • اخذ موقعیت خرید در قرارداد اختیار معامله سهام (مربوط به دیگر صنایع به جز فلزات اساسی)

  • سهام و حق تقدم سهام پذیرفته‌شده در بورس و فرابورس (مربوط به دیگر صنایع به جز فلزات اساسی)

صندوق بخشی فلزات دایا متشکل از یک تیم تخصصی بود‌ه که با مدیریت حرفه‌ای خود، در شرایط مختلف بازار دارایی صندوق را در گروه‌های متفاوتی سرمایه‌گذاری می‌کنند. از دیگر مزایای خرید صندوق بخشی فلزات متال، قابلیت نقدشوندگی بالای صندوق و رکن بازارگردانی آن است. بدین معنی که برخلاف سهام بورسی، خریداران این صندوق حتی در شرایط منفی بازار نیز قابلیت خروج داشتـه و چیزی از ارزش دارایی آنها کاستـه نمی‌شود.

در ادامه لیست کامل‌تری از مزایای خرید صندوق بخشی فلزات دایا به شما مخاطبین عزیز شرح خواهیم داد.

photo_2023-09-26_11-19-56

مزایای صندوق بخشی فلزات

اغلب سرمایه‌گذاران، موارد زیر را به‌عنوان اصلی‌ترین مزایای صندوق بخشی فلزات دایا معرفی می‌کنند:

  • خرید سهام دلاری: از آنجائیکه صنعت فلزات اساسی عمدتا شرکت‌های صادرات محور هستند، وابستگی بالایی به نرخ دلار دارند. به همین جهت، اکثر سهامداران سهام این گروه را با نام سهام دلاری می‌شناسند.

  • کاهش ریسک غیرسیستماتیک: به موجب تشکیل صندوق از چند گروه فلزات اساسی، افت شاخص به‌تنهایی برروی کل صندوق تاثیر نمی‌گذارد.

  • عدم نیاز به تحلیل تمام سهام یک صنعت: به علت عدم ورود خود سرمایه‌گذار در انتخاب سهام صندوق، نیازی به صرف زمان و انرژی برای تحلیل و انتخاب سهام پرسود نیست. از این رو، خیال سرمایه‌گذار از بابت ریسک خرید نیز آسوده خواهد بود.

  • افزایش تنوع در پرتفوی: در راستای انتخاب سهم از جانب مدیران صندوق، نیازی به چینش سهم‌های مختلف در سبد سرمایه‌گذاری نیست. مدیران صندوق با دانش و تجربه بالایی که در بازار سرمایه دارند، تعداد سهام کمتری را با بازدهی بالا برای صندوق انتخاب خواهند کرد.

  • پیش‌بینی و کسب بازدهی متناسب با تحلیلعلی‌رغم سایر صندوق‌های سرمایه‌گذاری، نوع سهام فلزی صندوق بخشی مشخص بود‌ه و پیش‌بینی بازدهی آن برای سرمایه‌گذار راحت‌تر است.

چرا در باید در پذیره نویسی صندوق دایا شرکت کنیم

همانطور که در بخش های قبلی گفتیم گروه فلزات یکی از مهمترین گروه های بازار سرمایه است و همیشه بازدهی آن بالاتر از شاخص کل بازار سرمایه بوده است و به همین دلیل در روند های صعودی یکی از بهترین گروه های بازار است. حال فرض کنید صندوقی داریم که در بهترین های این گروه سرمایه گذاری کرده است و قطعا میتواند بازدهی بهتری هم داشته باشد.

در نتیجه صندوق سرمایه گذاری بخشی فلزات دایا با نماد متال میتواند یکی از گزینه های جذاب سرمایه گذاری باشد.

photo_2023-09-26_11-19-48

نحوه شرکت در پذیره نویسی صندوق سرمایه گذاری بخشی فلزات دایا (متال)

برای شرکت در پذیره‌نویسی واحدهای صندوق بخشی «متال» کاریزما ( گروه مالی کاریزما )، کافی‌ست از تاریخ 08/07/1402  لغایت 10/07/1402 از طریق سامانه معاملات آنلاین کلیه کارگزاری‌ها واحدهای سرمایه‌گذاری این صندوق را به شکل ETF (قابل معامله) ثبت خرید کنید. گفتنی است کارمزد این پذیره نویسی به عهده مدیر صندوق است و برای افراد شرکت کننده صفر میباشد. قیمت هر واحد این صندوق 10 هزار ریال میباشد

صندوق از دو واحد عادی و ممتاز تشکیل شده است و کل واحد های سرمایه گذاری 1 میلیارد واحد میباشد که 10 میلیون آن را موسسین متعد شده اند و 990 میلیون واحد دیگه آن برای پذیره نویسی عرضه میشود. نکته قابل توجه اینجا است که هیچ محدودیتی برای خرید هر کد حقیقی یا حقوقی وجود نداشتـه و مطابق با مبلغ مورد سرمایه‌گذاری خود می‌توانید تعداد مشخصی از واحدهای این صندوق را خریداری نمایید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.