فرمول محاسبه تحمل بار تیرآهن

رپرتاژ آگهی:  این موضوع درحفظ امنیت و استحکام ساختمان از اهمیت بالایی برخوردار است. یکی از پرکاربردترین مصالح در صنعت ساختمان، تیر آهن است و باید مقرراتی را جهت استحکام بیشتر هنگام استفاده از آن رعایت کنیم. یکی از مهمترین اصولی که باید در زمان استفاده از تیرآهن مد نظر داشته باشیم، میزان تحمل بار آن یا باربری تیرآهن است.

باربری تیرآهن و محاسبه آن

تیرآهن به منظور افزایش استحکام و استقامت انواع سازه استفاده می گردد. تیرآهن ها عموما از فولاد و درصد مشخصی کربن تولید می شوند. این قطعات فلزی، قابلیت تحمل بارهای محوری و جانبی و همچنین، مقاومت خمشی بالایی دارند. جذب ارتعاش مناسب تیرآهن در مقابل نیروهای خارجی وارد شده، باعث شده است که این محصول، جزء رایج ترین مصالح مورد استفاده در ساختمان سازی باشد. طبق استاندارد های موجود، تیرآهن ها را در ابعاد و سطح مقطع های مختلف می سازند. عمدتا طول هر شاخه تیرآهن معادل ۱۲ متر می باشد. مشخصات هر یک از تیرآهن ها در جدولی خاص به نام “جدول اشتال” آورده شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تیرآهن سایز 12 سنگین IPE ذوب آهن اصفهان، اینجا کلیک کنید.

تحمل بار تیرآهن

فاکتورهای موثر بر تحمل بار تیرآهن

جهت محاسبه دقیق تحمل بار تیرآهن‌ها، ابتدا باید شناخت کاملی را از علت‌های موثر بر این شاخص داشته‌ باشیم. دلایل زیادی می‌تواند در تحمل‌پذیری تیرآهن‌ها نقش داشته باشند. مهمترین آن‌ها عبارتند از:

  • محاسبه دقیق میزان بار

  • میزان رعایت اصول استاندارد و شرایط تولید

  • کیفیت مواد اولیه به‌کار رفته

استفاده صحیح از سایز، تعداد و نحوه قرارگیری تیرآهن

هرچه که سایز تیرآهن‌ها افزایش پیدا می‌کند، میزان تحمل بار آن‌ها بالاتر می‌رود. اندازه طول، ابعاد و ضخامت بال‌ها و جان، در تحمل بار می‌توانند تأثیر زیادی داشته باشند. همچنین رعایت تعداد، چینش مناسب و قرارگیری مناسب آهن بر روی تکیه‌گاه، می‌تواند از بروز آسیب و ضررهای احتمالی به سازه جلوگیری کرده و باعث افزایش قدرت تحمل بار تیرآهن گردد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تیرآهن سایز ۱۶ سنگین IPE ذوب آهن اصفهان و اطلاع درباره وزن آن، اینجا کلیک کنید.

نحوه محاسبه باربری تیرآهن

اگر کارخانه‌ای محصولات خود را طبق استانداردهای بین‌المللی  تولید کرده باشد، میزان تحمل بار هر نوعی از تیرآهن را می‌توان به راحتی توسط جدولی مشخص به‌دست آورد. یکی از بهترین روش‌ها جهت محاسبه وزن، سطح مقطع و… استفاده از جدول اشتال است. این جدول دارای اطلاعات جامعی از مشخصات انواع مقاطع فولادی است. در این جدول می‌توان با دانستن نوع محصول خریداری شده به اطلاعاتی از قبیل قطر، محیط، شعاع ژیراسیون، ارتفاع، وزن واحد طول، گشتاور و سطح مقطع محصول، دسترسی پیدا کرد. همچنین با استفاده از تعدادی فرمول محاسبه بار تیرآهن، می‌توان به اطلاعات مورد نیاز، دست پیدا کرد. به‌طور مثال برای به‌دست آوردن سطح مقطع تیرآهن I می‌توان از فرمول A=۲Bh+Hb استفاده نمود.

فرمول محاسبه وزن تیر

جدول تحمل بار تیرآهن یکی از مهم‌ترین مواردی است که باید در ساختمان‌سازی باید به آن توجه کرد. محاسبه تحمل بار تیرآهن قبل از کلنگ زنی پروژه، بسیار مهم است. برای محاسبه باربری تیرآهن به جدولی نیاز داریم که اطلاعات دقیق را به شما نشان دهد. اگر کارخانه‌های تولیدکننده تیرآهن در فرآیند تولید محصول خود، مطابق با استانداردهای بین المللی عمل کنند، تحمل بار هر نوع تیرآهن را می‌توان با استفاده از جدول فوق مشخص و محاسبه کرد و بر اساس آن، تیرآهن مورد نیاز برای پروژه را انتخاب کرد.

استعلام قیمت تیرآهن امروز و خرید بی واسطه از آهن اسپات

برای استعلام قیمت و خرید انواع تیرآهن مستقیم از کارخانجات تولید تیرآهن، مثل تیرآهن ذوب آهن اصفهان و سایر برندهای مرغوب به نمایندگی های فروش معتبر مراجعه نمایید. آهن اسپات یکی از مراجع فروش تیرآهن به صورت آنلاین به قیمت درب کارخانه است که با استعلام دقیق و به روز قیمت آهن آلات از کارخانجات برتر کشور، کار را برای خرید تیرآهن ارزان و باکیفیت آسان کرده است. پس برای خرید انواع تیرآهن به وبسایت آهن اسپات به آدرس ahanspot.com  مراجعه کنید و پس از بررسی قیمت‌های روز بازارآهن سفارش خود را ثبت و خریدی به صرفه را تجربه کنید.    

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.