چگونه با تبلیغات پیامکی فروش محصولات خود را افزایش دهیم؟

رپرتاژ آگهی: البته پیاده‌سازی و اجرای استراتژی‌ها به منظور بهبود و افزایش فروشی که با استفاده از تبلیغات پیامکی صورت می‌گیرد، نیازمند شناخت کامل و دقیق باشگاه مشتریان است. دایرکت در این راهنما به شما کمک خواهد کرد تا به کمک تبلیغات پیامکی بهترین نتایج را کسب کنید و بیشترین میزان فروش را برای کسب‌وکار خود به دست آورید.

تعریف تبلیغات پیامکی

بازاریابی پیامکی با دستگاه باشگاه مشتریان دایرکت

تبلیغات پیامکی به معنای ارسال پیام‌های تبلیغاتی به گروه خاصی از مخاطبین فروشگاه است که با استفاده از پیام کوتاه یا همان SMS صورت می‌گیرد. در واقع این نوع روش تبلیغاتی که از طریق دستگاه ذخیره شماره موبایل موجود در لوکیشن کاری کسب‌وکارها نیز به راحتی قابل اجراست، این امکان را فراهم می‌کند تا به طور مستقیم و فوری با مخاطبان ارتباط برقرار گردد و مشتریان از جشنواره‌های فروش، جوایز، تخفیف‌ها و پیشنهادهای ویژه مطلع و به خرید ترغیب شوند.

مزایای تبلیغات پیامکی

۱-ارائه تبلیغات بدون واسطه

از آنجایی که تلفن همراه جزء لاینفک زندگی افراد شده است می‌توان نتیجه گرفت که به واسطه تبلیغات پیامکی، پیام‎های تبلیغاتی مستقیما به دست مخاطبان می‌رسند و به سرعت خوانده می‌شوند؛ در نتیجه احتمال مشاهده آن‌ها بسیار بالا است. علاوه بر این مخاطبان می‌توانند با عضویت در کلوپ مشتریان و ثبت سفارش و خرید بیشتر، برنده جوایز و کد تخفیف اختصاصی شوند.

۲-افزایش فروش

با خرید باشگاه مشتریان، علاوه بر افزایش فروش می‌توان از امکانات کاربردی و جذاب آن نیز بهره‌مند شد و میزان فروش خود را بالا برد؛ همچنین می‌توان به واسطه نظرسنجی از مشتریان، در جهت تغییر استراتژی فروش گام برداشت. در صورت تمایل به راه‌اندازی پیشنهاد می‌کنیم به صفحه محصولات دایرکت مراجعه کنید.

۳-مقرون به صرفه

هزینه پایین و مقرون به صرفه بودن مزیت دیگر استفاده از تبلیغات پیامکی نسبت به بسیاری از روش‌های تبلیغاتی دیگر است. بر همین اساس این امکان وجود دارد تا با استفاده از بودجه‌های محدود، تبلیغات مؤثری انجام شود.

استراتژی‌ اجرای تبلیغات پیامکی موفق

استراتژی‌ اجرای تبلیغات پیامکی موفق

تعیین هدف مشخص

پس از عضویت در باشگاه مشتریان، ابتدا باید اهداف کسب‌وکار خود را بشناسید و آن‌ها را تعیین نمایید تا قادر باشید استراتژی‌های مناسب را بر اساس اهداف مشخص شده، انتخاب، طراحی و اجرا کنید. مثلا آیا می‌خواهید فروش محصولات را افزایش دهید؟ برند خود را تبلیغ نمایید و یا مخاطبان را از جشنواره‌ها و تخفیفات دوره‌ای فروشگاه مطلع کنید؟!

شناخت و رفع مشکلات مشتریان

شناخت نیازها و رفع مشکلات مشتریان می‌تواند نقطه عطفی باشد تا بتوانید محصولات و خدمات خود را به بهترین شکل ممکن تبلیغ نمایید. در واقع با آگاهی دقیق از نیازهای مخاطبین می‌توانید پیام‌های تبلیغاتی را به شکلی طراحی کنید که به رفع آن‌ها بی‌انجامد.

سفارشی سازی پیام ها

یکی از اصول مهم در اجرای موفق تبلیغات پیامکی و  به دنبال آن افزایش فروش، سفارشی‌سازی پیام‌ها بر اساس علاقه مخاطبان و اولویت‌های خرید آن‌ها است. به بیانی دیگر هر مخاطب سلیقه و ترجیحات متفاوتی دارد، بنابراین ارسال پیام‌های تبلیغاتی که دارای محتوای مرتبط با این موارد باشد و سلیقه آنان را هدف قرار دهد می‌تواند به افزایش نرخ پاسخگویی مثبت از سوی مشتریان و موفق بودن تبلیغات و در نهایت فروش بیشتر کمک کند.

زمان بندی مناسب

تعیین زمان مناسب برای ارسال پیام‌های تبلیغاتی بسیار مهم است. برای این کار پیشنهاد می‌کنیم تا ارسال پیام را به زمان‌هایی که مخاطبان دارای بیشترین فعالیت با گوشی موبایل خود هستند (زمان‌ استراحت و ساعاتی غیر از ساعات اداری و کاری) موکول کنید تا تاثیرگذاری تبلیغات، بیشتر گردد.

ایجاد ارتباط با مخاطبین

ارسال پیامک تبلیغاتی، تبریک تولد، خبرنامه‌ها، جشنواره‌ها، فروش‌های ویژه و... امکان برقرای ارتباط مستقیم با مخاطبان را میسر می‌کند؛ بنابراین خوب است تا از این فرصت‌ها برای ایجاد یک رابطه موثر و مثبت با مشتریان استفاده کنید و از طریق پاسخ به سوالات و پیشنهادات آنان، مسیر سازنده‌ای را در فروشگاه خود بسازید.

ارائه تخفیف ها و پیشنهادهای خاص

با توجه به این که مخاطبین، اغلب به دنبال تخفیف‌ها و پیشنهادات ویژه هستند از این رو ارائه و معرفی آن‌ها در پیام‌های تبلیغاتی نقش ترغیب‌کننده‌ای برای خرید دارند و می‌توانند به افزایش فروش کمک کنند.

سنجش مداوم تبلیغات پیامکی؛ فروش بیشتر

سنجش مداوم تبلیغات پیامکی

بدون شک میزان بهره‌وری و افزایش فروش محصولات و معرفی خدمات از طریق عضویت در باشگاه مشتریان، نیازمند ارزیابی درست مسیر و بهبود روش‌های موجود خواهد بود که مهم‌ترین این موارد به شرح زیر هستند:

نرخ بازخورد

برای سنجش و اندازه‌گیری موفقیت تبلیغات پیامکی، نباید از نرخ بازخورد پس از ارسال غافل شوید؛ چرا که میزان پاسخ مخاطبان به پیام‌های تبلیغاتی نشان‌دهنده اثربخش بودن استراتژی‌های در حال اجرا هستند. برای اندازه‌گیری نرخ بازخورد می‌توانید تعداد پاسخ‌های دریافتی به پیام‌های تبلیغاتی خود را با تعداد کل پیام‌های ارسالی مقایسه کنید.

تجزیه و تحلیل داده ها

تجزیه و تحلیل دقیق داده‌ها کمک می‌کند تا نقاط قوت و ضعف استراتژی‌های تبلیغاتی خود را شناسایی کنید و از این اطلاعات برای بهینه‌تر کردن تبلیغات استفاده نمایید.

بهبود مستمر

بر اساس نرخ بازخورد مخاطبان و تحلیل داده‌های به دست آمده، می‌توانید استراتژی‌های خود را بهبود ببخشید و آن‌ها را مطابق با تغییرات بازار و نیاز مشتریان پیاده‌سازی کنید. در واقع تاثیرگذاری پیامک‌های تبلیغاتی در گرو بهبود مستمر آن‌ها است.

ارائه گزینه لغو اشتراک

ارسال پیامک‌های تبلیغاتی می‌بایست در چارچوب رعایت قوانین حریم خصوصی انجام شود و امکان لغو اشتراک برای مخاطبان فراهم باشد؛ پس بهتر است تا گزینه لغو دریافت پیام‌های تبلیغاتی در دسترس مخاطبان قرار بگیرد زیرا این کار احترام به تمایلات آنان را در پی دارد و پرستیژ کاری فروشگاه را بالا می‌برد. در نهایت نیز اطمینان دارید که فقط مخاطبین وفادار و مشتریان واقعی، شما را همراهی می‌کنند.

اجتناب از ارسال پیام های اسپم (هرزنامه)

شکی نیست که ارسال پیام‌های ارزشمند و مرتبط با نیازها و اولویت‌های مخاطبان به افزایش فروش ناشی از موفقیت تبلیغات کمک خواهد کرد؛ بنابراین بدیهی است تا از ارسال پیام‌های تبلیغاتی اسپم به افرادی که مجوز دریافت را محدود کرده‌اند خودداری کنید.

گفتنی‌ست که اجرای تبلیغات پیامکی برای انواع کسب‌و کار مانند: کافی‌شاپ‌ها، رستوران‌ها، فروشگاه‌ها، شرکت‌های بزرگ و کوچک و... قابل استفاده و موثر است. بنابراین با رعایت نکات ذکر شده در استفاده بهینه از تبلیغات پیامکی و همچنین عضویت در باشگاه مشتریان، می‌توانید فروش محصولات خود را بهبود بخشیده و فعالیت کاری‌تان را به سطح جدیدی ارتقا دهید.

جمع بندی

تبلیغات پیامکی و عضویت در باشگاه وفاداری، یک راه موثر بر افزایش فروش محصولات و خدمات شماست که با رعایت استراتژی‌های مناسب و شناخت دقیق مخاطبان، می‌تواند به بهبود کسب‌وکار منجر شود؛ البته به یاد داشته باشید که تبلیغات پیامکی باید متناسب با نیازها و ترجیحات مشتریان باشد تا به نتایج مطلوب برسد و در نهایت به افزایش فروش و شناخت برند کمک کند. به منظور راه اندازی باشگاه مشتریان پیشنهاد می‌کنیم از صفحۀ اصلی سایت باشگاه مشتریان دایرکت دیدن نمایید؛ همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر می‎توانید با شماره تلفن ۳۸۰۳۲۲۰۰_۰۵۱ تماس بگیرید و از مشاوره رایگان همکاران ما در دایرکت بهره‌مند شوید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.