عوامل موثر بر قیمت ایمپلنت دندان + معرفی انواع ایمپلنت

رپرتاژ آگهی: برای مثال، هنگامی که هزینه سایر روش های پر کردن جای خالی دندان ها را متناسب با کیفیت و طول عمری که ارائه می دهند، با کیفیت و قیمت ایمپلنت دندان مقایسه کنید، خیلی زود متوجه خواهید شد که آن ها با توجه به قیمتی که دارند، هرگز نمی توانند به خوبی ایمپلنت عمل کنند و همین امر، انجام ایمپلنت را توجیه پذیر می سازد.

در این صفحه قصد داریم مهمترین معیارهای موثر بر قیمت ایمپلنت را بررسی کرده و پس از آن انواع ایمپلنت دندان را به شما معرفی خواهیم کرد.

عوامل موثر بر قیمت ایمپلنت دندان

همانطور که در ابتدای مطلب بیان شد، عوامل گوناگونی می توانند بر قیمت ایمپلنت دندان موثر باشند. در ادامه برخی از مهمترین این عوامل را شرح خواهیم داد.

۱. نوع ایمپلنت

انواع ایمپلنت (که در بخش بعد از موارد مربوط به قیمت شرح داده می شوند) می توانند قیمت های متفاوتی داشته باشند. برای مثال ایمپلنت اندواستیل که تنها ۱ فیکسچر دارد و برای جایگزینی یک دندان به کار می رود، قیمت کمتری در مقایسه با ایمپلنت بریج داشته که از چند فیکسچر و پروتز دندانی استفاده می کند و توسط آن می شود چندین دندان از دست رفته را جایگزین کرد.

۲. متریال و برند ایمپلنت

متریال های گوناگونی برای قطعات ایمپلنت وجود دارند که بر اساس کیفیت و برند آن ها، قیمتشان نیز متفاوت است. بنابراین جنس قطعات و برند آن ها را نیز می توان از عوامل مهم موثر بر قیمت ایمپلنت دانست.

۳. تعداد ایمپلنت های مورد نیاز

بدیهی است که کاشت چند ایمپلنت برای جایگزینی چندین دندان، هزینه بیشتری نسبت به کاشت یک ایمپلنت برای جایگزینی یک دندان خواهد داشت.

۴. وضعیت فک بیمار

در برخی موارد، ممکن است نیاز باشد که قبل از کاشت ایمپلنت، جراحی های دیگری مانند پیوند استخوان یا لیفت سینوس صورت بگیرند. این جراحی ها می توانند سبب افزایش قیمت ایمپلنت شوند.

۵. موقعیت دندان

عمل ایمپلنت برای فک بالا، معمولا گران تر از ایمپلنت در فک پایین می باشد. این موضوع به دلیل کمتر بودن ضخامت و تراکم استخوان در فک بالا می باشد و همین امر حساسیت و ریسک ایمپلنت را افزایش می دهد.

۶. تجربه و میزان تخصص دندانپزشک

از دیگر عوامل موثر بر هزینه ایمپلنت دندان، میزان تخصص و تجربه دندانپزشک است. بدیهی است که هرچه دندانپزشک شما متخصص تر باشد، هزینه ایمپلنت نیز افزایش می یابد.

توجه داشته باشید که به طور کلی هزینه ایمپلنت توسط یک دکتر با تجربه تفاوت چشمگیری با دکتر کم تجربه ندارد، اما تجربه دندانپزشک می تواند تاثیر زیادی بر میزان کیفیت و عوارض ایمپلنت داشته باشد. بنابراین توصیه می شود به هیچ عنوان در این مورد ریسک نکرده و از بهترین دندانپزشکان برای انجام ایمپلنت کمک بگیرید.

برای مثال یکی از بهترین متخصصان ایمپلنت در تهران، دکتر شهرام اسعدی می باشند که با سال ها تجربه در زمینه ایمپلنت دندان، یکی از بهترین گزینه های ممکن برای این عمل به شمار می آیند.

۷. متخصصان مورد نیاز

در بعضی موارد، نیاز به متخصصان دندان پزشکی دیگر مانند جراح دندانپزشکی، پروتزیست و تصویربردار دندانی وجود دارد. هزینه خدمات این متخصصان نیز باید در محاسبه قیمت ایمپلنت مد نظر گرفته شود.

۸. خدمات پساعملی

خدمات پساعملی، مانند مراقبت ها و تعویض پروتزها نیز هزینه های ایمپلنت را تحت تأثیر قرار می دهند.

انواع ایمپلنت دندان

انواع ایمپلنت دندان

ایمپلنت اندواستیل

ایمپلنت اندواستیل نوع معمولی و رایج از ایمپلنت به شما می آید. در این روش ابتدا لثه بیمار توسط پزشک شکافته شده و یک پایه تیتانیومی با نام فیکسچر در استخوان فک قرار می گیرد. فیکسچر مانند ریشه دندان عمل می کند.

پس از 3 تا 6 ماه، فیکسچر با استخوان فک ادغام می شود و در این مرحله نوبت به نصب قطعه تیتانیومی دیگری با نام اباتمنت می رسد. اباتمنت روی فیکسچر نصب شده و پس از آن، پروتز دندانی که شمایلی کاملا شبیه به دندان طبیعی دارد و معمولا از جنس سرامیک است، روی فیکسچر قرار می گیرد. (توجه داشته باشید که جنس این قطعات می تواند از آلیاژ ها و مواد دیگری بجز موارد ذکر شده نیز باشد)

ایمپلنت فوری

ایمپلنت فوری گزینه دیگری از انواع ایمپلنت است. در این روش، دندانپزشک ابتدا دندان آسیب دیده یا پوسیده را می کشد و سپس فیکسچر را در محل دندان کشیده شده قرار می دهد. پس از آن، پروتز دندانی روی ایمپلنت قرار داده می شود تا بیمار بتواند بلافاصله پس از جراحی از دندان خود استفاده کند.

با استفاده از ایمپلنت فوری، بیمار می تواند بلافاصله پس از جراحی از دندان خود استفاده کند و از زیبایی و اعتماد به نفس خود لذت ببرد. اما این روش می تواند معایبی همچون خطر بیشتر شکستگی و عفونت را به همراه داشته باشد، علاوه بر آن، ایمپلنت فوری قیمت بیشتری در مقایسه با ایمپلنت اندواستیل دارد.

ایمپلنت بریج

این روش برای افرادی که چندین دندان از دست رفته در مجاورت یکدیگر دارند، مناسب است. در روش ایمپلنت بریج، دندانپزشک ابتدا چند فیکسچر را در استخوان فک قرار می دهد. پس از آن، یک بریج دندانی (پروتزی دندانی چندتایی) روی فیکسچر ها قرار داده می شود تا جای خالی دندان های از دست رفته را پر کند.

مینی ایمپلنت

مینی ایمپلنت یک نوع دیگر از ایمپلنت است که قطر فیکسچر آن کمتر از ایمپلنت های معمولی می باشد (1.8 تا 3.3 میلی متر، در حالی که قطر ایمپلنت های معمولی بین 3.25 تا 5 میلی متر است) مینی ایمپلنت ها برای افرادی که استخوان فک آن ها ضعیف یا تحلیل رفته است، مناسب هستند. مینی ایمپلنت ها می توانند برای جایگزینی یک یا چند دندان استفاده شوند.

در این صفحه با مهمترین عوامل موثر بر قیمت ایمپلنت دندان آشنا شدید و همچنین برخی از رایج ترین انواع ایمپلنت را نیز شناختید؛ اما فراموش نکنید که تشخیص این که کدام یک از انواع ایمپلنت برای یک فرد مناسب تر است، با دندانپزشک متخصص ایمپلنت می باشد.

یکی از بهترین کلینیک های دندان پزشکی برای کاشت دندان، کلینیک دکتر شهرام اسعدی می باشد. برای اطلاع از قیمت ایمپلنت در این مرکز همچنین نحوه انجام سایر خدمات، می توانید به وب سایت drshahram.com مراجعه کرده و یا با شماره ۰۲۱۲۲۸۷۹۳۹۵ تماس حاصل کنید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.