آغاز عملیات اجرایی فیبر نوری دامغان به همت آسیاتک

رپرتاژ آگهی: به گزارش روابط عمومی آسیاتک، این پروژه قرار است با ۶۰ کیلومتر حفاری امکان دسترسی بیش از ۲۰ هزار خانوار شهر دامغان به شبکه فیبر نوری فراهم کند.

براساس برآوردهای انجام شده، عملیات حفاری فیبر نوری آسیاتک در شهر دامغان، ظرف ۶ ماه به پایان می‌رسد. با پایان عملیات اجرایی فیبر نوری در این شهر، مراحل سرویس‌دهی فیبر نوری آسیاتک به شهروندان دامغانی آغاز می‌شود تا مشترکان دومین شهر بزرگ استان سمنان از پیشرفته‌ترین تکنولوژی اینترنت ثابت دنیا بهره‌مند شده و سرعت‌های چند صد مگابیتی را تجربه کنند.

دسترسی ۲۰ هزار خانوار دامغانی به اینترنت فیبر نوری

آسیاتک پیش از این، عملیات اجرایی فیبر نوری را در شهرستان مهدی‌شهر استان سمنان نیز آغاز کرده بود و در نظر دارد تا ۱۶۹ هزار خانوار استان سمنان را تحت پوشش فیبر نوری قرار دهد. پروژه توسعه فیبر نوری آسیاتک در این استان، به زودی در دو شهر سمنان و گرمسار پیگیری می‌شود.

سمنان و گرمسار

براساس برنامه‌ریزی انجام شده قرار است تا پایان سال ۱۴۰۴ مراحل دسترسی ۲۰ میلیون خانوار ایرانی به شبکه فیبر نوری تکمیل شود. به همین منظور وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ۱۰ اپراتور اینترنت را تعیین کرده است و با تقسیم شهرها و استان‌های مختلف، هر کدام از این اپراتورها در یک منطقه خاص به توسعه فیبر نوری مشغول هستند.

با وجود اینکه طبق تعهد قانونی، آسیاتک، باید ۱.۵ میلیون خانوار را تحت پوشش فیبر نوری قرار دهد اما این اپراتور ظرفیت‌های خود را برای دسترسی چهار میلیون خانوار توسعه و فعال کرده است.

آسیاتک از مهر ماه ۱۴۰۱ به عنوان اولین ناحیه، در شهر چالوس استان مازندران این پروژه را آغاز کرده است و اکنون در ده‌ها شهر دیگر، فیبر نوری را توسعه می‌دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، به وبسایت رسمی آسیاتک مراجعه کنید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.