با ارقام نهال بادام دیر گل دیمی بیشتر آشنا شوید

رپرتاژ آگهی: این یک باور اشتباه است که نمی توان نهال بادام را در مناطقی با آب و هوای سرد پرورش داد. تنها باید رقم مناسب را انتخاب کنید که در برابر سرما مقاوم است. اگر هنوز نمی دانید که چه رقم بادامی برای منطقه کوهستانی و سرمایی مناسب است، دیگر وقت آن رسیده که با بادام های دیرگل آشنا شوید.

بادام فرانیس با برگ های کشیده و باریک مقاوم در برابر سرما و کم آبی

یکی از بهترین رقم های بادام که مستعد کشت در مناطق کوهستانی و سرمایی است، نهال بادام فرانیس می باشد که اصالت فرانسوی دارد و به دلیل دیرگل بودن سرمای بهاره آسیبی به آن وارد نمی کند. این نوع بادام جزو رقم های زودبازده است و بسیار پار بار هم می باشد و با کاشت و پرورش آن می توانید به سود بالا برسید. طول عمر مفید این درخت تا ۴۵ سال هم می رسد و از سال دوم هم باردهی دارد. فرانیس کلون می تواند تا دمای – ۲۰ درجه رو هم تحمل کند و همچنین در برابر کم آبی هم مقاومت بسیار زیادی دارد. نکته مهمی که باید بدانید این است که فرانیس نیاز به گرده افشان دارد و از بهترین گرده افشان ها برای این نهال می توان به رقم شکوفه و سهند اشاره کرد.

بادام دیرگل آذر

اگر در منطقه کوهستانی و کم آب هستید، بادام آذر را امتحان کنید. این رقم از بادام مختص مناطق سردسیر است  یک رقم تجاری و سود آور که پر بازده است و اصالت ایتالیایی و فرانسوی دارد. شاید جالب باشد اگر بدانید که بادام آذر بیشتر در شهر آذرشهر کشت می شود و دلیل نام گذاری آن به این اسم هم همین است. این بادام رشد فوق العاده ای دارد و دیرگل است. باردهی آن از سال دوم و سوم شروع می شود  البته پوسته آن هم تقریبا نازک و کاغذی است و به همین خاطر به عنوان یک رقم نیمه کاغذی شناخته می شود.

بادام تونو، رقمی سنگی و سرسخت در برابر سرمازدگی

بادام تونو، رقمی سنگی و سرسخت در برابر سرمازدگی

اگر به دنبال نهالی هستید که صرفه اقتصادی زیادی برایتان داشته باشد، بادام تونو را انتخاب کنید. بادامی سرسخت در برابر سرما و سرمازدگی که زودبازده است و پوست سنگی هم دارد. این نهال از سال دوم و سوم به بار می نشیند و اصالت ایتالیایی دارد. پوست میوه های آن بسیار سخت است و در برابر حمله پرندگان مقاومت بالایی دارد. از این رو اگر زمین شما در منطقه ای هست که احتمال حمله پرندگان زیاد است می توانید با خاطری آسوده بادام سنگی تونو را کشت کنید. بادام تونو خود گرده افشان است و نیاز به گرده افشان دیگری ندارد. مغزهای آن به صورت تک قلو است و شکل ظاهری بیضی شکل به رنگ قهوه ای دارد. پوست آن هم نیمه ضخیم است و حین برداشت به صورت شکاف دار می باشد و از این رو جدا کردن پوست سبز بادام از آن به راحتی انجام می شود.

بادام شاهرودی، بهترین نهال برای منطقه های سردسیر

از دیگر بادام های تجاری و اقتصادی که برای مناطق سردسیر پیشنهاد می شود و مناسب هستند، بادام شاهرودی است که مغز پر و خوشمزه ای هم دارد. پوست این بادام نیمه کاغذی است و در دسته رقم های زودبازده قرار دارد. بادام شاهرودی قدرت تحمل دمای سرد تا منفی 20 درجه سانتی گراد را هم دارد و از سال دوم هم باردهی آن اغاز می شود. این بادام بومی شهر شاهرود است و دلیل نامگذاری آن هم کشت در همین شهر است. این بادام خود گرده افشان نیست و برای تلقیح بهتر باید از رقم خود گرده افشان آن استفاده کنید که شامل فراگنس و فرادول می باشد.

نهال بادام شمشیری، رقمی مقاوم در برابر کم آبی و سرمای هوا در فصول مختلف

نهال بادام شمشیری، رقمی مقاوم در برابر کم آبی و سرمای هوا در فصول مختلف

بادام شمشیری جزو ارقام شناخته شده است که کشت آن در مناطق سردسیر و کوهستانی توصیه می شود. کیفیت آن فوق العاده است و اصالت فرانسوی دارد. پوست آن سخت است و جزو رقم های دیرگل می باشد که باردهی بالایی هم دارد. میوه بادام شمشیری کشیده و پهن است و در بازار هم محبوبیت بالایی دارد. یکی از شگفتی های بادام شمیشیری کم بودن برگ های آن است که باعث شده نسبت به دیگر رقم ها متفاوت تر باشد.

بادام نهالی مناسب برای مناطق گرمسیری است یا سردسیری؟

بادام یکی از نهال های خاص ایرانی است که باغداران مناطق خشک و کم آب را شگفت زده می کند. بادام رقم های متنوعی دارد که هر کدام از آن برای مناطق مختلفی مناسب هستند اما از آنجایی که در برابر سرما و کم آبی مقاوم است می توانید در هر دو منطقه سردسیری و گرمسیری آن را کشت کنید. ریشه های بادام قدرت نفوذ بالایی به دل خاک دارند و می توانند نیاز آبی خود را از دل زمین تامین کنند. از طرفی برگ های آن ها ضخیم است و آب برگ ها زود تبخیر نمی شود و می تواند در برابر کم آبی دوام آورد. در مقابل به خاطر ضخیم بودن برگ ها و ریشه زایی با سرعت بالا در برابر سرما هم مقاوم است. شما باید متناسب با منطقه ای که هستید، بهترین رقم را انتخاب کنید. به این منظور می توانید با کارشناسان رویال نهال تماس بگیرید و از مشاوره رایگان آن ها بهره مند شوید.

خرید نهال گردو ژنوتیپ

قیمت نهال های بادام دیرگل و خرید آنلاین

نهال بادام دارای ارقام بسیار زیادی می باشد که قیمت و مشخصات هر یک از ان ها با هم فرق می کند .نهالستان رویال نهال با بالاترین کیفیت و نازل ترین قیمت نهال های بادام را در اختیار باغداران عزیز قرار می دهد تمامی فعالیت های این مجموعه تحت نظارت سازمان جهاد کشاورزی می باشد و یکی از معتبرترین و بزرگترین نهالستان ها در ایران محسوب می شود . می توانید همین حالا با شماره های درج شده تماس بگیرید و سفارش خود را ثبت کنید. سفارش شما در کوتاه ترین زمان ممکن درب آدرس دلخواهتان به شما تحویل داده می شود.

۰۴۴۴۵۲۳۱۵۲۰

۰۹۱۴۱۸۱۱۵۲۰

۰۹۲۰۱۸۱۱۵۲۰

۰۹۳۰۱۸۱۱۵۲۰

جهت اطلاعات بیشتر در خصوص خرید نهال بادام به سایت ROYALNAHAL  دات کام مراجعه نمایید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.