چطور با ساخت اپلیکیشن، فروش آنلاینتان را افزایش دهید؟

رپرتاژ آگهی: به طور قطع می‌توان گفت پس از همه گیری کرونا، استفاده و استقبال عموم مردم از سرویس‌های آنلاین و خرید‌های اینترنتی افزایش چشمگیری در سطح دنیا داشته است و ایران هم از این قاعده مستثنا نخواهد بود. کسب و کار‌های مختلفی از طرقی مانند ساخت وبسایت، ساخت اپلیکیشن، ایجاد حساب در شبکه‌های اجتماعی و استفاده از سایت‌های مارکت پلیس نظیر دیجی کالا و ایمالز اقدام به حضور در فضای آنلاین وتوسعه بازار‌های خود نموده اند.

در این نوشته قصد داریم تا به راهکارهای کاربردی و کلیدی توسعه بازار و فروش بیشتر از طریق ساخت و طراحی اپلیکیشن بپردازیم.

اپلیکیشن ساز

 چرا اپلیکیشن:

سیستم‌های فروش آنلاین مختلفی برای افزایش فروش وجود دارند اما می‌توان گفت اپلیکیشن‌ها به دلیل ماهیت و کاربرد آنها به عنوان موثرترین ابزار شناخته می شوند. واقعیت این است که ما بیش از هر ابزار دیگری (حتی بیشتر از کامپیوتر‌های شخصی) در حال استفاده از تلفن‌های همراه هوشمند هستیم و ساعت‌ها به آن خیره می‌شویم، این ابزار‌ها همیشه در دسترس ما هستند و روزانه به دفعات زیاد به آنها سر می زنیم.

داشتن یک اپلیکیشن در تلفن همراه مشتریان مانند داشتن یک پایگاه اختصاصی در یک سرزمین بیگانه است که باعث افزایش حوزه نفوذ شما می شود. هربار که مشتری در حال زیر و رو کردن منوی اپلیکیشن‌های خود است لوگو و نام شمارا میبیند و همواره در جلوی شمان او هستید.احتمالا می توانید به برخی اطلاعات عمومی (مانند برند موبایل ) او دست پیدا کنید و هرزمان که خواستید با ارسال اعلانی جدید اورا به تعامل با کسب و کارتان دعوت کنید.

برخی شاید وب سایت یا شبکه‌های اجتماعی را ترجیح دهند اما واقعیت این است که هیچکدام از اینها جای یکدیگر را نمی گیرد و هرکدام کانال خاص خودشان برای بازاریابی و کفروش کسب و کار شما محصوب میشوند و هرگز نگذارید در دوراهی بین انتخاب یکی از آنها به جای هر سه تای آنها قرار بگیرید.

 در ادامه به چند نکته کلیدی هنگام ساخت و طراحی اپلیکیشن برای کسب وکارتان می پردازیم که به شما در رشد سریع تر کمک خواهد کرد.

 از پوش نوتیفیکیشن‌ها استفاده کنید

پوش نوتیفیکیشن‌ها را شاید بتوان به عنوان ابزار سری اپلیکیشن‌ معرفی کرد. پوش نوتیفیکیشن‌ها همان اعلاناتی هستند که هنگام کار با موبایل در بالای صفحه نمایش داده می‌شوند.

نوتیفیکیشن‌ها در مقایسه با پیامک‌ها هزینه‌های بسیار کمتری دارند و تقریبا اکثر کاربرانتان آنها را مشاهده خواهند کرد. شما می توانید برای اطلاع رسانی از تخفیف‌ها یا رویداد‌های مهمتان و یا برای جلب توجه مجدد کاربرای برای تکمیل خرید و یا یادآوری اقلام دلخواهشان از آنها استفاده کنید.

 نسخه وب اپلیکیشن را حتما تهیه کنید

نسخه‌های وب اپلیکیشن از نظر ظاهری و عملکرد مانند نسخه‌های اندروید یا IOS اپلیکیشن هستند با این تفاوت که نیاز به نصب بر روی دستگاه ندارند و مانند وب سایت‌ها از طریق یک آدرس اینترنتی در دسترس هستند. این نسخه‌ها بر روی مرورگر اجرا می شوند و کاربرانتان می توانند در هر دستگاهی اعم از موبال یا کامپیوتر و حتی تلویزیون‌های هوشمند از آن استفاده کنند.

با این کار شما می توانید در نقاط بیشتری در دسترس کاربران باشید تا آنها بتوانند در هر زمانی از خدمات شما استفاده کنند.

اپ ساز

 برنامه وفاداری و باشگاه مشتریان را پیاده سازی کنید

برنامه‌های موبایل به طرز اعتیاد آوری مورد استفاده قرار می گیرند و حقیق امر این است که آنها به صورت اعتیاد آور ساخته می شوند. "نیر ایال" در کتاب "قلاب" چگونگی این امر را توضیح می دهد. یکی از روش‌های این کار شرطی کردن کاربران برای استفاده مداوم و سر زدن به برنامه شما است. شما می توانید با استفاده از برنامه‌های وفاداری این عمل را پیاده سازی کنید.

به عنوان مثال به ازای هر روز استفاده کاربر یا خرید بیش از یک مبلغ مشخص و یا خرید محصولاتی خاص مقدار امتیاز وفاداری مشخصی را به کاربران اعطا کنید و اعلام کنید در صورتی که میزان امتیاز آنها به بیش 1000 امتیاز رسید می توانند از تخفیف 30 درصدی یا ارسال رایگان و یا شارژ کیف پولشان برخوردار شوند.

 ثبت نام با موبایل را فعال کنید

ثبت نام با شماره هماره و رمز یکبار مصرف شاید در ظاهر اولیه کمی هزینه‌های شما را بالا ببرد اما در دید کلی باعث سهولت ثبت نام کاربر می شود و طبعا میزان ریزش کاربر در هنگام ثبت نام را پایین می آورد.

علاوه بر این، داشتن اطلاعات مهمی همچون شماره تماس و یا نام و نام خانوادگی مشتریان در آینده کمک شایانی به شما خواهد نمود تا بتوانید تبلیغات  و فروش‌های هدفمند تری داشته باشید و یا بتوانید مشتریانتان را در شبکه‌های اجتماعی پیدا کنید.

 اپلیکیشن را در مارکت‌های اپلیکیشن منتشر کنید:

لطفا هیچ تعصبی بر روی هیچ مارکت اپلیکیشنی نداشته باشید. انواع مختلف مارکت‌ها مانند کافه بازار، مایکت، چارخونه، سیب اپ، سیبچه، سیبجو و اناردونی تنها برخی از این تعداد هستند. با مارکت‌ها به عنوان کانال بازاریابی نگاه کنید. احتمال اینکه کسی شمارا در آنها ببینید یا از طریق آنها شما را پیدا کند زیاد است. همچنین با این کار اگر کسی در گوگل به دنبال اپلیکیشن شما بگردد، نتایج مرتبط با شمارا مشاهده خواهد کرد که در نهایت منجر به نصب اپلیکیشنتان خواهد شد. پس تا جای ممکن نسخه‌های اندروید و IOS اپ تان را در مارکت‌های مختلف منتشر کنید.

 محتوای مرتبط با حوزه فعالیت را منتشر کنید.

در اپلیکیشنتان محتوای مرتبط با حوزه کاری خودتان منتشر کنید و با نوتیفیکیشن‌ها انتشار آنها را اطلاع رسانی کنید. در این بین می توانید در لابلای محتوای منتشر شده تبلیغ محصولات یا خدمات خودتان را انجام دهید. ضمن آنکه کاربران پس از مدتی برای اطلاع از آخرین اخبار به سراغ شما خواهند آمد و اپلیکیشن شمارا به دیگران توصیه می‌کنند.

 ارتباط مستقیم از طریق چت داشته باشید

وجود چت آنلاین و قابلیت برقراری ارتباط از طریق آن به مشتریان کمک می کند تا اگر سوال یا راهنمایی برای خرید یا استفاده از خدمات شما دارند بپرسند. شاید بگویید می توانند با شما تماس تلفنی بگیرند اما روانشناسی اثبات کرده است که افراد در برخورد های اینچنین تمایل بیشتری به گفتگوی متنی دارند و در آنها راحت تر مسائل و مشکلات خود را مطرح می کنند و آن سوالات ساده را که بدیهی به نظر می رسد را می پرسند.

علاوه بر این موارد شما می توانید در ابتدای چت خود از مشتریان بالقوه خود شماره تلفن دریافت کنید و آنها را وارد یک برنامه اتومیشن مارکتینگ کنید تا در آینده به خریدار شما تبدیل شوند.

 تصاویر جذاب و هماهنگ استفاده کنید

برای محتوای اپیکیشن و محصولاتتان از تصاویر جذاب و چشمگیر استفاده کنید و ترجیحا بیش از یک تصویر از هر محصول قرار دهید. همچنین توجه کنید که شیوه عکاسی و کادر بندی محصولات شبیه به هم باشد تا ظاهر اپلیکیشنتان منظم و یکپارچه به نظر برسد و زیبایی خود را حفظ کند.

ساخت اپلیکیشن

 چطور برای ساخت اپلیکیشن اقدام کنیم؟

برای ساخت اپلیکیشن و حتی طراحی وب اپلیکیشن کسب و کارتان چندین راه مختلف وجود دارد. می توانید به سراغ برنامه نویسان یا شرکت‌های برنامه نویسی بروید که البته هزینه‌های نسبتا بالایی را برای ساخت اپلیکیشن درخواست می کنند. راه حل دوم و متداول تر استفاده از سرویس‌های ساخت اپلیکیشن یا همان اپلیکیشن ساز‌های آنلاین است که با هزینه‌هایی بسیار پایین تر می توانید اپلیکیشن خودتان را بسازید.

ناگفته نماند که سرویس‌های اپلیکیشن ساز ممکن است برخی از قابلیت‌های مورد نیاز شما را نداشته باشند، اما اکثر قابلیت‌های ضروری مانند اتصال به درگاه‌های پراخت، قابلیت فروش محصولات، انتشار مطلب و فرم‌های مختلف را دارند که تا حدود زیادی نیاز‌های شمارا مرتفع می کنند.

مزیت این سرویس‌ها پشتیبانی فنی و آموزش کار با اپلیکیشن و راهنمایی در زمینه توسعه و بهبود کسب و کار اپلیکیشن‌ها است. شاید فکر کنید که پشتیبانی‌ها کار چندانی ندارند اما حفاظ از سرویس شما در مقابل حملات سایبری و یا رفع باگ‌ها و بروزرسانی امکانات و زیر ساخت‌ها از وظایف پشتیبانی‌ها به شمار می روند.

 بهترین اپلیکیشن ساز ایران

اپ ساز‌های مختلفی وجود دارند که با یک جستجو در اینترنت می توانید آنها را پیدا کنید، اما اگر بخواهیم مسیر جستجو را کوتاه و ساده تر کنیم توصیه میکنیم تا از یک سرویس ایرانی به نام اپلیکیشن ساز آنلاین پازلی استفاده کنید.

این سرویس حاصل تلاش 4 فارغ التحصیل مهندسی نرم افزار برای راه اندازی کسب و کار خودشان است که از سال 94 و به مدت 9 سال در حال فعالیت هستند و یک از بهترین و بزرگترین اپلیکیشن ساز‌های ایران را راه اندازی کرده‌اند. به کمک پازلی همه افراد می توانند بدون نیاز به دانش فنی یا کدنویسی، اپلیکیشن اندروید یا IOS  و یا وب اپلیکیشن دلخواه خود را در عرض چند دقیقه  و با هزینه ای بسیار کم ساخته و منتشر کنند.

تا به امروز بیش از 180 هزار اپلیکیشن مختلف توسط این سرویس ساخته شده و با شرکت‌های بزرگی همچون ایران خودرو، همکاران سیستم، بیمه پاسارگاد، فورشگاه‌های زنجیره ای رفاه، بانک سپه، مجموعه خانه سرمایهصنایع خودرو سازی پادرا و چندین برند و مجموعه بزرگ در کشور همکاری داشته است.

برای آشنایی بیشتر با این سرویس اپ ساز می توانید با مشاوران ساخت اپلیکیشن با شماره 02191014803 به صورت رایگان ارتباط بگیرید و یا سری به وب سایت آنها به آدرس Puzzley بزنید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.