5 اصل مهم در افزایش فروش اینترنتی

رپرتاژ آگهی: معمولا کسب و کارها با توجه به سیاست های فروش، و یا نوع خدمت و کالایی که دارند به دو روش عمل می کنند. یکی این که تمام مراحل خرید به صورت کاملا آنلاین انجام می شود. و دوم، فقط بازاریابی، اینترنتی است و مخاطب را ترقیب به ارتباط با واحد فروش می کند. گاهی نیز ترکیبی از این دو است. تفاوتی ندارد که شما در کدام دسته قرار می گیرید. اصول کلی یکی است.

۱- وب سایتی شگف انگیز داشته باشید.

وب سایت، ویترین فروشگاه شماست. در اکثر موارد، اولین ذهنیت مخاطبین، با دیدن وب سایت شما ایجاد می شود. بنابراین اولین قدم در افزایش فروش اینترنتی داشتن یک وب سایت با طراحی عالی است. اما توجه کنید که عالی برای چه چیزی؟ برای فروش، نه یک اثر هنری عجب و غریب! فراموش نکنید که مخاطبین به دنبال راه حل مشکلات خودشان هستند. آن ها به گالری نقاشی نیامده اند!

در ادامه چند راه کار برای طراحی بهتر ارائه می کنیم:

  1. وب سایت را تا حد امکان برای استفاده مخاطبین، ساده و قابل فهم کنید.

  2. از رنگ های سازمانی خود برای برندسازی استفاده نمایید.

  3. مراحل خرید را ساده سازی کنید.

  4. در مکان های مناسب دعوت به اقدام(calls to action) های جذاب قرار دهید.

  5. در صورت امکان از تکنیک های Upselling، Pop-up marketing و مانند آن ها بهره ببرید.

طراحی وب سایت را جدی بگیرید. شاید دوست داشته باشید هزینه ها را کاهش دهید. اما معمولا این کار، هزینه های آینده را افزایش می دهد. به گزارش وب سایت عالیجناب محتوا، اکثر کسب و کارهایی که سفارش طراحی وب سایت می دهند، از قبل وب سایتی دارند. اما به دلیل انتخاب گزینه ارزان تر(و طبیعتا بی کیفیت) در گذشته، مجبور به طراحی دوباره می شوند.

2- محتوایی تولید کنید که کاربران را مجذوب خود کند.

داشتن یک وب سایت زیبا، عالی است. اما فقط اولین قدم در افزایش فروش اینترنتی است. شما به محتوایی در مورد محصولات، خدمات و برند خود دارید که برای مشتریان احتمالی، جذاب باشد. صرفا قرار دادن چند تصویر و کلمه در صفحات برای جذب و متقاعد سازی افراد کافی نیست.

  1. تحقیق کلمات کلیدی انجام دهید.

  2. محتوای رقبا را بررسی کنید.

  3. روی کلمات کلیدی بلند (Long Tail) تمرکز کنید.

  4. نقاط درد مشتری را بیابید بر روی آن تاکید داشته باشید.

3- وب سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنید.

سئو یکی از مهم ترین کارهایی است که هر کسب و کاری باید به آن توجه کند. گرچه برای سایت های نوپا کمی زمان بر است، اما پس از آن، نتایجی نجومی خواهند دید. مدیران هوشمند، می دانند که با سرمایه گذاری بلند مدت روی SEO می توانند از رقبا پیشی بگیرند و از بازار جدا شوند.

  1. برای کلیدواژه های هدف، محتوای با کیفیت تولید کنید. کیفیت محتوا مهم تر از کمیت است.

  2. لینک دهی داخلی درستی اجرا کنید.

  3. سئو خارجی را جدی بگیرید.

  4. تجربه مشتری را بهینه کنید.

اگر بودجه ماهیانه زیادی (ماهانه بیشتر از 50 میلیون تومان) برای تبلیغات اختصاص نداده اید، سئو مهم ترین جنبه وب سایت شما خواهد بود.

مشکلی که اکثر کسب و کارها را آزار می دهد، شکست سئو سایت است. این شکست بیشتر به این برمی گردد که تصمیم گیران توجه نمی کنند که سئو یک رقابت است. اگر می خواهید به موقیت برسید باید از دیگران بهتر عمل کنید. بنابراین فقط خدمات سئو با کیفیت و حرفه ای به جذب مشتری ختم می شود.

می توانید از خدمات تخصصی سئو عالیجناب محتوا برای تضمین موفقیت خود، استفاده نمایید.

4- در شبکه های اجتماعی حضوری فعال داشته باشید.

در شبکه های اجتماعی جنبه های انسانی تر کسب و کارتان را به نمایش بگذارید. چقدر خوب است هرجایی که مشتریان هستند، شما نیز حضور داشته باشید. در بازاریابی سنتی این کار اگر نگوییم غیرممکن است، اما بسیار پر هزینه خواهد بود. اما در فضای آنلاین شدنی است.

  1. می توانید کمی از فضای رسمی دور شوید، تا مشتریان با شما احساس صمیمیت کنند.

  2. به نظرات منفی و مثبت، پاسخ مناسب دهید تا مشتریان متوجه شوند که برای آن ها اهمیت قائل هستید.

  3. مخاطبین را به تعامل بیشتر ترغیب کنید.

  4. محتوای کوتاه(میکروکانتنت) منتشر نمایید. کاربران در شبکه های اجتماعی در کمترین حد تمرکز هستند. بنابراین محتوای بلند نمی تواند جذاب باشد.

5- به جای محصول، به مخاطبین ارزش ارائه کنید.

واقعیت این است که برای مشتریان اهمیتی ندارد که محصول ما چقدر خارق العاده و شگفت انگیز است. مردم به دنبال حل مشکلات خود هستند. اگر بتوانیم نشان دهیم که ما راه حلی برای رهایی از مشکلات یا دستیابی به رویاهایشان داریم، آن موقع است که شیفته ما خواهند شد.

  1. به جای تمرکز بر منطق، احساسات(رشد، ترس، هیجان و ...) را فعال کنید.

  2. در عوض توجه به محصول، مشکلات مخاطب را هدف بگیرید.

  3. به سخن مشتریان گوش دهید.

  4. فرایند خرید را لذت بخش نمایید.

در نهایت اجازه ندهید، خریداران شما را به چشم فروشنده ببینند. شما برای کمک اینجا هستید. و خوشحال می شوید که مشکلاتشان را حل کنید. اگر بتوانید رابطه ای فراتر از "خریدار-فروشنده" برقرار نمایید، افراد با خوشحالی پولشان را به شما می دهند. حتی پا را فراتر می گذارند، مدافع شما می شوند و کسب و کارتان را نیز به دیگران معرفی خواهند کرد.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.