آموزش صرافی بینگ ایکس + نحوه ثبت نام و مزیت های آن

رپرتاژ آگهیآموزش صرافی بینگ ایکس به همراه مزیت ها و امکانات این پلتفرم و نحوه ثبت نام آن به طور کامل در این مقاله برای شما ذکر شده‌اند. بینگ ایکس که با عنوان BingX نیز شناخته می شود، یک پلتفرم تجارت ارز دیجیتال جهانی است که اولین بار در سال ۲۰۱۸ توسط فردی به نام جاش لو (Josh Lu) ایجاد شد. این مجموعه که بیش از ۵ میلیون کاربر از سراسر جهان دارد، اکنون یکی از محبوب ترین صرافی ها برای ایرانیان شناخته می‌شود.

معرفی صرافی بینگ ایکس

اگر در دنیای رمزارزها فعالیت می کنید، حتما نام صرافی بینگ ایکس یا BingX را شنیده اید. این مجموعه به دلیل حساسیت های کمتری که نسبت به احراز هویت و کار با ایرانیان دارد و دلایل مختلف دیگر که در ادامه بیان می‌کنیم، به شدت در میان تریدرهای ایرانی شناخته شده است. از سوی دیگر قابلیت های صرافی بینگ ایکس به خصوص در مبادله رمز ارزهای فارکسی از دیگر دلایلی هستند که می تواند کاربری این صرافی را افزایش دهد.

آشنایی با مشخصات صرافی BingX

در قدم اول از آموزش صرافی بینگ ایکس

  • بینگ ایکس به عنوان یک صرافی اجتماعی ارز دیجیتال شناخته می‌شود.

  • این مجموعه اکنون در بیش از 100 کشور یا مناطق مختلف در سراسر جهان، خدمات خود را برای ارائه سرویس های کریپتو کارنسی ها ارائه می دهد. بینگ ایکس ارائه دسترسی خود را منطبق بر مجوزهای ایالات متحده، کانادا و غیره به تمام جهان اعلام کرده است.

  • BingX هدف خود از ارائه خدمات را دسترسی افراد به ارزهای دیجیتال می داند. یکی از اهداف این مجموعه، فراهم کردن تجربه تجارت و امنیت در معاملات کاربران است.

  • از جمله خدمات صرافی BingX می توان به اسپات تریدینگ، معاملات مشتقه یا derivatives، کپی ترید صرافی بینگ ایکس و نیز گرید تریدینگ اشاره کرد.

  • جالب است بدانید که این صرافی برای ارائه اکوسیستم و پلتفرم خود از تجربیات بیش از 8 هزار تریدر نخبه و 20 هزار تریدر حرفه ای استفاده کرده است.

از دیگر مشخصاتی که می توان راجع به این صرافی بیان کرد:

عنوان

توضیحات

دفتر مرکزی

سنگاپور

تعداد رمز  ارزهای پشتیبانی شده

+700

کارمزد

0.1% برای اسپات – 0.02% برای maker و 0.05% برای taker

پلتفرم های پشتیبانی شده

وب اپلیکیشن، برنامه اندروید و iOS

کشورهای ساپورت شده

+100 کشور

نحوه پشتیبانی

ایمیل و پاسخگویی آنلاین

وب سایت

https://BingX.com/

مزیت های صرافی بینگ ایکس چیست؟

آشنایی با مزایای صرافی بینگ ایکس می تواند به شما کمک کند تا در انتخاب پلتفرم معاملاتی خود راحت تر عمل کنید.

  • بینگ ایکس به عنوان یکی از صرافی های متمرکز شناخته می شود که کاربران ایرانی می توانند در آن معامله کنند. این بزرگترین مزیتی است که این پلتفرم ارائه می کند و به همین خاطر اکثر تریدرهای داخل ایران در این مجموعه فعالیت می‌کنند.

  • تعداد بالای کاربران راضی از این صرافی در طول یکسال گذشته به خصوص در میان ایرانیان یکی دیگر از مزیت هایی است که می تواند شما را به استفاده از این پلتفرم سوق دهد.

  • ارائه امکانات کامل در حد صرافی های معتبر خارجی مانند بایننس که در ادامه آموزش صرافی بینگ ایکس به آن می پردازیم.

  • پشتیبانی از زبان فارسی به عنوان یکی از مهم ترین مزیت های صرافی بینگ ایکس است.

  • این مجموعه در مناطق مختلفی مانند اروپا، استرالیا و غیره به عنوان یک برند و نام تجاری ثبت شده و تاییدیه های لازم را از شرکت های تابعه جهانی دریافت کرده‌است.

  • همچنین از نظر اعتبار می‌توان به چند مورد اشاره کرد. مثلا این صرافی در رتبه 19ام معتبرترین Exchangeهای جهانی (در سایت CoinmarketCap) قرار دارد. همچنین در سال های 2021 و 2022 به عنوان بهترین صرافی رمزارز (از نظر Tradingview) شناخته شده است.

آموزش صرافی بینگ ایکس و ثبت نام در آن

حال برای آموزش صرافی بینگ ایکس نحوه ثبت نام در این پلتفرم بپردازیم:

  • برای جلوگیری از تحریم ها و بن شدن اکانت، پیشنهاد می کنیم حتما از یک برنامه تغییر آی پی استفاده کنید. پیشنهاد ما استفاده از برنامه ها با IP ثابت است.

  • برای شروع ثبت نام در صرافی بینگ ایکس کافیست از منوی بالا روی گزینه "Sign Up" کلیک کنید.

  • حال در صفحه روبرو ایمیل، پسورد و نیز رفرال کد (بهره مندی از تخفیفات کلمه ramzarzyar) را وارد کنید. گزینه "I have read …" را نیز فعال نمایید و در نهایت روی گزینه Sign in کلیک کنید.

نکته: شما می توانید برای ثبت نام هم از طریق شماره تلفن و نیز ایمیل اقدام کنید. پیشنهاد می کنیم حتما ایمیل را انتخاب کنید تا اثری از ثبت نام با مشخصات ایران در اکانت شما ثبت نشود.

نکته: پسورد تعیین شده برای اکانت شما باید 8 الی 30 کاراکتر داشته باشد. همچنین می‌بایست شامل عدد و حروف باشد.

  • با انتخاب گزینه، حال کدی به ایمیل وارد شده ارسال می‌شود. آن کد را کپی کرده و در باکس نشان داده شده وارد کنید.

نکته: با توجه به آنچه توسط صرافی اعلام شده‌است، شما می‌توانید نسبت به ترید بدون احراز هویت اقدام کنید. حساب هایی که تایید نشده هستند، محدودیت هایی خواهند داشت. مثلا سقف برداشت تا حداکثر 50 هزار دلار در 24 ساعت است.

نکته: توصیه می‌کنیم پس از ساخت اکانت، وارد داشبورد و بخش Security پنل خود شوید. سپس برای فعال کردن Google Authenticator اقدام کنید.

images_1711174305_65fe72a1bdeb1.png

معرفی بخش های مختلف صرافی بینگ ایکس

پس از ورود به صرافی BingX، می توانید برای ترید، انتقال پول و بسیاری کارهای دیگر اقدام کنید.

  • اسپات تریدینگ: در این حالت می‌توانید برای سفارش گذاری های خرید و فروش در لحظه برای تمام رمز ارزها اقدام کنید. کافیست از منوی بالا روی Spot کلیک کرده و گزینه Spot را مجددا انتخاب کنید. حال می‌توانید در صفحه باز شده با انتخاب جفت رمزارز، دارایی هایی که در کیف پول خود دارید، انتخاب گزینه های خرید و فروش، تعیین مقادیر خرید، تعیین حد ضرر و سود نسبت به انجام این معاملات اقدام کنید. همچنین در پلتفرم اسپات تریدینگ می توانید با انتخاب گزینه Spot Guide، آموزش های بیشتری را دریافت کنید.

  • ترید اهرم دار: شما می توانید معاملات فیوچرز را نیز در این پلتفرم انجام دهید. صرافی بینگ ایکس امکان آن را می دهد تا با اهرم حداکثر 125 برابر برای انجام معاملات و افزایش سود و زیان های خود اقدام کنید. قراردادهای فیوچرز می‌توانند به صورت استاندارد (دارای محدودیت زمانی) و دائمی باشند. شما می توانید به این معاملات از گزینه "Derivatives" در منوی اصلی دسترسی داشته باشید.

  • کپی تریدینگ: یکی از امکانات و فیچرهای بسیار جذاب در آموزش صرافی بینگ ایکس، Copy Trading است. شما می‌توانید معاملات افراد را به صورت خودکار تقلید کرده و همانند آنها کسب سود یا ضرر کنید. توجه کنید که در این روش هیچگاه کل سرمایه خود را درگیر ننمایید؛ چراکه ممکن است معاملات به هر دلیلی اشتباها درج شده و کل سرمایه شما به خاطر اعتماد به فردی دیگر از بین برود. برای بهره مندی از این بخش می‌توانید از قسمت "Copy Trading" در منوی اصلی اقدام کنید.

  • دمو تردینگ: یکی دیگر از بخش ها در آموزش صرافی بینگ ایکس، ترید در حالت دمو است که برای کاربران مبتدی بسیار کاربردی خواهد بود. برای دسترسی به این بخش کافیست از مسیر My Assets، گزینه Futures را انتخاب کرده و Standard Futures را بزنید. حال در پلتفرم، روی گزینه USDT Account موس خود را نگه داشته و گزینه VST Account را بزنید. شما می‌توانید خرید و فروش رمزارزها را با 100 هزار دلار و 150 تراکنش در روز به صورت دمو تمرین کنید.

images_1711174442_65fe732a8c325.png

نحوه انجام معامله در صرافی بینگ ایکس

برای انجام معامله توصیه می‌کنیم حتما چندبار در حالت دمو تمرین کنید که این مهم ترین نکته آموزش صرافی بینگ ایکس است. سپس می‌توانید برحسب نوع معامله خود، از منوی سایت وارد پلتفرم معاملاتی اسپات یا معاملات اهرم دار شوید.

  1. نوع جفت ارز: از منوی بالا سمت چپ می‌بایست ابتدا نسبت به تعیین جفت ارز خود اقدام کنید. توجه کنید که اگر مثلا BTC/USDT را تهیه می‌کنید، باید در حساب خود مقداری USDT داشته باشید تا با زدن دکمه Long، بیت کوین تهیه کنید.

  2. دارایی در کیف پول: شما می‌توانید دارایی ها در کیف پول خود را در قسمت Assets مشاهده کنید. همچنین با انتخاب گزینه Transfer، دارایی ها را بین حساب های معاملاتی جابه جا نمایید.

  3. خرید یا فروش: در باکس سوم، عملیات خرید یا فروش شما انجام می شود. خرید در بخش Long و فروش در Short صورت می‌گیرد. در آموزش صرافی بینگ ایکس مهم است که نوع معامله گذاری خود را تعیین کنید. در این قسمت شما باید نسبت به انتخاب نوع عملیات خرید به صورت مارکت، لیمیت اقدام کنید. از دیگر اقدامات در این بخش می توان به تعیین حد ضرر و سود و تعیین مقدار سرمایه برای درگیر کردن در معامله اشاره کرد.

  4. تاریخچه معاملات و وضعیت آن‌ها: در باکس چهارم شما می‌توانید پس از انجام معامله، وضعیت انجام آن و یا تاریخچه معاملات گذشته خود را مشاهده کنید. همچنین در این قسمت به صورت زنده میزان سود یا ضرر شما در معامله نشان داده می شود.

  5. راهنما و تنظیمات: همچنین شما می‌توانید در باکس 5ام نسبت به مشاهده تنظیمات و راهنمای انجام معاملات اقدام کنید. در این قسمت همچنین امکان هشدار دادن در زمان رسیدن به یک قیمت خاص نیز وجود دارد.

images_1711174562_65fe73a24a07f.png

چرا صرافی BingX برای ایرانیان پیشنهاد می شود؟

همانطور که گفتیم، صرافی های مختلف خارجی بسیاری وجود دارند؛ با این حال شاهد تحریم و بن کردن حساب های اشخاص ساکن ایران در آنها هستیم. برخی از این صرافی ها به طور کامل با هویت ایرانیان مشکل دارند. با این حال با توجه به عدم نیاز به احراز هویت و ایجاد مشکل در سال اخیر برای کاربران ایرانی، می توان فهمید که فعلا این صرافی مشکلی با کاربران ایرانی ندارد.

از سوی دیگر با توجه به جمعیت بالا کاربران ایرانی در این صرافی، می توان آن را مطمئن تر دانست. با این حال در آموزش صرافی بینگ ایکس اکیدا پیشنهاد می کنیم سرمایه های خود را در صرافی ها (چه داخلی و خارجی) نگهداری نکنید.

سوالات متداول

برخی از سوالات متداولی که ممکن است شما در ضمن آموزش صرافی بینگ ایکس داشته باشید عبارتند از:

  • آیا صرافی بینگ ایکس قانونی و امن است؟

این صرافی دارای تاییدیه Mazars و تضمین های امنیتی از CertiK است. همچنین لایسنس های DCE از استرالیا، MSB از آمریکا، MSB از کانادا و FSIC از لیتوانی را دارد.

  • آیا صرافی بینگ ایکس، احراز هویت KYC دارد؟

این صرافی کاربران خود را به ارائه احراز هویت KYC اجبار نمی‌کند. در نتیجه می توانید برای سرمایه گذاری و ترید رمزارزها اقدام کنید. با این حال استفاده از برخی خدمات مانند تراکنش ها به حساب های بانکی و کردیت کارت ها، محدودیت های برداشت منوط به احراز هویت کاربر است.

اگر به آموزش صرافی بینگ ایکس و سایر صرافی ها علاقمند هستید، حتما سایت ramzarzyar را دنبال کنید. سایت رمز ارز یار یکی از پلتفرم های معتبر ایرانی در حوزه آموزش رمزارزها و صنعت بلاکچین است. شما می‌توانید در این وب سایت نسبت به مطالعه مقالات و نیز آشنایی با رمزارزها، نحوه درآمدزایی اینترنتی از این حوزه و سایر موضوعات مانند بازی های متاورس، NFT، کیف پول ها و صرافی ها اقدام کنید.

 

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.