افزایش بازدهی لبخند فارابی به 30/5 درصد

رپرتاژ آگهی: صندوق لبخند فارابی(ETF) با دارایی تحت مدیریت بیش از ۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان یکی از بزرگ‌ترین و جذاب‌ترین گزینه‌های سرمایه گذاری بدون ریسک در یک سال اخیر بوده و تبدیل به یک انتخاب امن برای سرمایه‌گذاران شده است.

صندوق درآمد ثابت، بهترین ابزار سرمایه گذاری بدون ریسک

صندوق‌های درآمد ثابت مانند صندوق لبخند فارابی یکی از بهترین راه حل‌های سرمایه‌گذاری برای افراد ریسک‌گریز بوده که تمایلی به وارد کردن سرمایه خود در دارایی‌های پرریسک مانند سهام، طلا و دلار را نداشته و ترجیح می‌دهند بدون ریسک سود مناسبی را دریافت کنند. 

نکته قابل توجه در رابطه با صندوق‌های درآمد ثابت، ترکیب دارایی‌های آن‌هاست. بخش زیادی از ترکیب دارایی صندوق‌های درآمد ثابت را انواع اوراق بهادار بدون ریسک مانند اوراق اخزا، مشارکت، مرابحه، اجاره، تسهیلات مسکن و… تشکیل می‌دهند. همچنین، این صندوق‌ها امکان سرمایه‌گذاری در سایر دارایی‌ها مانند سهام، اوراق مشتقه، سپرده بانکی و انواع صندوق‌های سرمایه‌گذاری را نیز دارند؛ اما طبق امیدنامه صندوق‌های درآمد ثابت تنها مجاز هستند مجموعا ۱۵ درصد از کل ترکیب دارایی‌های خود را به اوراق بهاداری مانند سهام، صندوق طلا، اوراق مشتقه و دارایی‌هایی از این قبیل اختصاص دهند و باید حداقل ۸۵ درصد از کل دارایی‌ها را به اوراق بهادار بدون ریسک اختصاص دهند. بنابراین یکی از عوامل مهم بازدهی مناسب صندوق‌های سرمایه‌گذاری، نحوه مدیریت پرتفوی صندوق است.

صندوق ETF درآمد ثابت لبخند فارابی

همانطور که اشاره شد مدیریت پرتفوی صندوق نقش موثری در کسب بازدهی و جلب اعتماد سرمایه‌گذاران دارد. طبق آماری که مرکز پردازش اطلاعات مالی ایران (شرکت مدیریت فناوری بورس تهران)، صندوق درآمد ثابت لبخند با مدیریت شرکت سبدگردان فارابی موفق شده طی یک سال اخیر بیشترین بازدهی را بین صندوق‌های درآمد ثابت بزرگ بازار کسب کند.

صندوق ETF درآمد ثابت لبخند فارابی

همان‌طور که مشاهده می‌کنید صندوق لبخند فارابی در مقایسه با سایر صندوق‌های درآمد ثابت قابل معامله (ETF) طی یکسال اخیر بالاترین بازدهی را به ثبت رسانده است. همچنین، دارایی تحت مدیریت این صندوق در یکسال گذشته رشد نزدیک به ۱۰۰ درصدی داشته و از ۲ همت به بیش از ۴ همت رسیده است. همین امر نشان می‌دهد که صندوق ETF لبخند در جذب سرمایه و جلب اعتماد سرمایه‌گذاران بسیار موفق عمل کرده است. لازم به ذکر است که اخیرا بازدهی موثر سالانه صندوق لبخند به 30/5 درصد رسیده و پیش‌بینی می‌شود با توجه به نحوه مدیریت دارایی، بازدهی این صندوق طی ماه‌های آینده نیز افزایش یابد.

مزایای سرمایه‌گذاری در صندوق درآمد ثابت لبخند فارابی

صندوق درآمد ثابت لبخند علاوه بر بازدهی مناسب، دارای امتیازهای قابل توجهی است که برخی از آن‌ها عبارتند از:

  • سود روزشمار سالانه 30/5 درصد

  • نقدشوندگی بالا

  • مدیریت دارایی فعال

  • بازارگردانی با کیفیت

  • سود روزشمار و بدون ریسک

  • معاف از مالیات

  • بدون نرخ شکست سرمایه

علاوه بر مزایای فوق، صندوق لبخند فارابی دارای ذخیره سود بالایی است که همین امر موجب می‌شود در صورت وقوع شرایط خاص نیز صندوق قادر باشد از ذخیره سود، منابع مالی مورد نیاز سرمایه‌گذاران را فراهم کند.

نحوه خرید صندوق لبخند فارابی

صندوق لبخند فارابی جزء صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) بوده و شما می‌توانید در روزهای کاری (شنبه تا چهارشنبه) از ساعت ۸:۳۰ الی ۱۵ واحدهای این صندوق را از طریق سامانه معاملاتی تمامی کارگزاری‌ها معامله کنید. مشتریان کارگزاری فارابی می‌توانند از سامانه معاملاتی فارابیکسو هلیوم و نکست، واحدهای لبخند رو بدون کارمزد معامله کنند. همچنین با امکان ثبت سفارش شبانه‌روزی در سامانه‌های معاملاتی فارابی، می‌توانید در هر ساعت از شبانه‌روز و حتی روز تعطیل، نسبت به ثبت سفارش خرید یا فروش واحدهای صندوق لبخند اقدام کنید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.