بهترین فیش حج تمتع برای خرید کدام است؟

رپرتاژ آگهی:  در این بین، بسیاری از افراد برای حضور در سرزمین وحی و عبادت در منزلگاهی که عطر خدایی دارد، لحظه‌شماری می‌کنند. به همین خاطر، این افراد در تلاشند که با بهترین فیش حج آشنا شده و در مورد خرید فیش حج تمتع اطلاعات کاملی به دست آورند. متأسفانه سودجویان و کلاه‌برداران در این امر خیر نیز به دنبال اهداف شوم خود هستند؛ برای همین بهتر است که با راه‌های قانونی خرید فیش حج تمتع آشنا شده و با اطمینان رؤیای شیرین خود را به واقعیت تبدیل کنید. با ما همراه باشید تا با معرفی بهترین فیش حج برای خرید، قدمی برای تحقق رؤیای دل‌نشین شما عاشقان حیران برداریم.

خرید قانونی فیش مکه

مکه سرزمینی است که نام و آوازه‌اش قلب هر عاشقی را منقلب می‌سازد. حضور در این سرزمین می‌تواند هر عاشق حیرانی که طلب دیدار آن را دارد، به آرامش بیکران برساند. اجابت این خواسته قلبی یعنی تشرف به سرزمین وحی، بدون خرید فیش حج امکان‌پذیر نیست. اولین قدمی که باید برای تحقق آرزوی خود بردارید، خرید فیش مکه است. انتخاب یک مسیر قانونی برای خرید فیش حج تمتع یا واجب، به شما امکان می‌دهد که از هر دغدغه و نگرانی‌ای از بابت شرکت در این سفر معنوی رها شوید. اگر قصد خرید فیش حج تمتع از سازمان حج و زیارت را دارید، باید بدانید که این سازمان در زمان‌های مشخصی برای نام‌نویسی فیش حج و دریافت هزینه آن اقدام می‌کند که این زمان توسط رسانه‌های عمومی اطلاع‌رسانی می‌شود. بعد از نام‌نویسی نیز اولویت اعزام بر اساس قرعه مشخص خواهد شد.

مراحل خرید فیش زیارتی مکه

اگر برای شرفیابی به این سرزمین مقدس عجله دارید، می‌توانید فیش حج را از افرادی که قبلاً نام‌نویسی را انجام داده‌اند و زمان شرفیابی آن‌ها مشخص شده است، خریداری کنید. گرچه تمام افرادی که فیش این سفر سرشار از معنویت را برای فروش می‌گذارند، آرزوی دیدار خانه خدا را دارند، اما ممکن است به دلایل متعددی امکان تشرف را نداشته باشند. در این بین، ممکن است افراد کلاه‌بردار و سودجو از شرایط فروشنده و خریدار سوءاستفاده کنند. به همین خاطر، طرفین معامله باید به یکی از دفاتر زیارتی معتبر و موردتأیید سازمان حج و زیارت مراجعه کنند و تمام مدارک هویتی و اصل فیش را به دفتر زیارتی ارائه دهند. در این صورت اطلاعات طرفین در دفتر زیارتی ثبت رسمی شده و برگه درخواست مجوز برای انتقال مالکیت فیش حج، از فروشنده به خریدار صادر می‌شود. درنهایت پس از طی مراحلی از قبیل امضای صلح‌نامه برای معامله فیش در دفتر اسناد رسمی، معامله ثبت شده و فیش جدید به نام خریدار صادر می‌گردد.

قیمت خرید فیش حج تمتع

شما می‌توانید از طریق سامانه تشرف، افرادی را که قصد واگذاری فیش حج خود را دارند، پیدا کنید و پس از توافق با آن‌ها برای نقل‌وانتقال و صدور فیش جدید، به دفاتر قانونی آن در استان خود مراجعه کنید. قیمت فیش تمتع به تاریخ ثبت‌نام فیش بستگی دارد. اگرچه قیمت فیش مربوط به حج واجب، به صورت توافقی بین فروشنده و خریدار مشخص می‌شود، اما این قیمت‌گذاری به‌روز بوده و برای هر استان متفاوت است. درنظر داشته باشید که اختلاف حتی یک ماه، در قیمت خرید این فیش تأثیرگذار است.

آگهی فیش حج تمتع

قوانین خرید فیش حج تمتع

طبق قوانین سازمان حج و زیارت فیش مربوط به حج واجب دو بار قابل‌انتقال است. به این صورت که یک ‌بار به اشخاص غیر و بار دیگر به خانواده درجه‌یک منتقل می‌شود. برای انتقال دوم، اخذ تأییدیه سازمان حج و زیارت ضروری است. بهتر است که از خرید فیش حج واجب به صورت وکالتی پرهیز کنید، چون سازمان حج و زیارت برای فیش‌هایی که به صورت وکالتی خریداری شده‌اند، مجوز صادر نمی‌کند. خریدوفروش این فیش را نیز باید حتماً در دفاتر زیارتی معتبر استان خود انجام دهید. حج تمتع به صورت استانی است؛ بنابراین برای خرید فیش آن از استان‌های دیگر، باید حتماً مدارک مبنی‌بر سکونت یا سند ملک در استان موردنظر را برای خرید فیش حج آن استان، در اختیار داشته باشید. در مورد خرید فیش حج متوفی نیز باید تمامی ورثه به عنوان فروشنده در دفترخانه سازمان حج و زیارت حضور یافته و مدارک انحصار وراثت، فیش حج واجب، برگه مالیات بر ارث را به همراه داشته باشند. درصورتی‌که وکالت فروش فیش حج به یکی از ورثه داده شده باشد، حضور تمام وراث لازم نیست.

نکته

بهتر است برای خرید بدون دردسر و بی‌دغدغه فیش حج تمتع، از مشاوران استانی در سراسر کشور و دفاتر وابسته به سازمان حج و زیارت اطلاعات لازم را به دست آورید. همچنین می‌توانید با مراجعه به سامانه جامع فیش حج نوراسیر از مشاوره رایگان کارشناسان این سامانه در مورد خریدوفروش بهترین فیش حج بهره‌مند شوید.

جمع‌بندی

در این مطلب راجع به خرید فیش حج صحبت کردیم و راهنمای خرید بهترین فیش را موردبررسی قرار دادیم. شما می‌توانید در زمان مقررشده در سازمان حج و زیارت ثبت‌نام کرده و ودیعه این سفر را واریز کنید. باتوجه به این‌که زمان اعزام شما مشخص نیست، می‌توانید فیش حج را از واگذارکنندگان آن خریداری کنید. برای این منظور، می‌توانید در سامانه مربوطه با افرادی که فیش خود را برای فروش گذاشته‌اند، آشنا شده و پس از توافق بر سر قیمت فیش، نقل‌وانتقال آن را در دفاتر رسمی سازمان حج و زیارت انجام دهید. در این مطلب چند قوانین مهم مربوط به خرید فیش حج تمتع را بررسی کردیم. درصورتی‌که بی‌صبرانه منتظر شرفیابی به سرزمین وحی هستید، می‌توانید از این اطلاعات استفاده کرده و برای تکمیل آن به سامانه فیش حج نوراسیر مراجعه کنید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.