تفاوت صرافی OTC با صرافی P2P

رپرتاژ آگهی: در حالت کلی صرافی‌های ارز دیجیتال به دو دسته‌ی همتا به همتا یا P2P و OTC تقسیم‌بندی می‌شوند. هر یک از این انواع ویژگی‌های خاص خود را دارند و بسته به شرایط، گزینه مناسبی برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال به شمار می‌روند. در این مقاله به مقایسه صرافی‌های otc و p2p ارز دیجیتال خواهیم پرداخت تا بتوانید بهترین صرافی را برای معاملات خود انتخاب کنید. پس با ما همراه باشید.

صرافی otc چیست؟

صرافی OTC به پلتفرم‌های معاملاتی گفته می‌شود که برای مشتریان یا موسساتی با ارزش خالص بالا طراحی شده‌اند. معاملات در این صرافی‌ها به‌صورت رسمی و خارج از بازارهای متمرکز انجام می‌شود. در واقع معاملات ارزهای دیجیتال در صرافی‌های OTC به این صورت انجام می‌گیرد که یک طرف معامله همیشه صرافی است. Coinbase Prime و Kraken OTC از شناخته‌شده‌ترین صرافی‌های خارج از پیشخوان هستند.

این صرافی‌های از امنیت بالایی برخوردارند و به کاربران این امکان را می‌دهند که تراکنش‌های بزرگ خود را با حداقل نوسان قیمتی انجام دهند. دقت داشته باشید که صرافی otc ایرانیکارت نمونه بارز یک صرافی ایرانی از نوع OTC است.

صرافی otc چگونه کار می‌کند؟

نحوه عملکرد صرافی OTC

صرافی‌های OTC همانند صرافی‌های سنتی عمل می‌کنند و به کاربران این امکان را می‌دهند که بتوانند معاملات خود را از طریق یک کارگزاری یا یک شرکت خصوصی انجام دهند. در این صرافی‌ها خریداران و فروشندگان به‌راحتی با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند و معاملات خود را با حجم‌های نامحدود و به‌صورت مستقیم انجام می‌دهند.

مزایا و معایب صرافی otc

به‌طور کلی مزایا و معایب صرافی OTC عبارت‌اند از:

مزایای صرافی OTC

  • مناسب برای انجام معاملات بزرگ

  • انجام معاملات به‌صورت مستقیم و خصوصی

  • امنیت بالا

  • لغزش پایین قیمت هنگام معاملات

  • عدم دریافت کارمزد جداگانه برای معاملات

معایب صرافی OTC

  • محدود بودن به معاملات اسپات

  • تعیین قیمت توسط صرافی

  • عدم شفافیت کافی به دلیل عملکرد متمرکز

  • دسترسی محدود به اطلاعات بازار

صرافی p2p چیست؟

صرافی‌های P2P که تحت عنوان صرافی‌های همتا به همتا نیز شناخته می‌شوند، به کاربران این امکان را می‌دهند که معاملات خود را به‌صورت مستقیم انجام دهند. این صرافی‌ها نقش واسطه را عمل می‌کنند و هیچ دخالتی در انجام معامله ندارند. در واقع کاربران با یکدیگر توافق می‌کنند که معاملات خود را چگونه و با چه قیمتی انجام دهند. صرافی‌های همتا به همتا از امنیت بالایی برخوردارند و از روش‌های پرداخت متنوعی پشتیبانی می‌کنند.

بهره‌مندی از این ویژگی باعث می‌شود که کاربران بتوانند معاملات خود را در یک محیط امن و به‌راحتی انجام دهند. LocalCryptos و بایننس دو نمونه بارز از صرافی‌های P2P هستند.

صرافی p2p چگونه کار می‌کند؟

صرافی P2P به گونه ای طراحی شده اند که معامله گران بتوانند دور هم جمع شوند و معاملات خود را به صورت مستقیم انجام دهند. در مدل p2p افراد سفارش خود را در یک رفتر سفارش کلی ثبت می کنند تا سایر افراد با مشاهده پیشنهادات خرید و فروش، انتخاب کنند. استفاده از این صرافی‌ها آسان است و در صورتی که دانش کریپتویی خوبی داشته باشید، معامله در صرافی P2P گزینه ایده‌آلی برای شما خواهد بود.

نکته: توصیه می‌کنیم به منظور حفظ امنیت بیشتر سرمایه، دارایی دیجیتالی خود را در ولت ارز دیجیتال نگهداری کنید.

مزایا و معایب صرافی p2p

مزایا و معایب صرافی همتا به همتا

صرافی‌های همتا به همتا یکی از محبوب‌ترین صرافی‌های ارزهای دیجیتال هستند و مزایای زیادی دارند. با این حال، صرافی‌های P2P دارای یک سری معایب نیز هستند.

مزایای صرافی P2P

  • دریافت کارمزد پایین برای تراکنش‌ها و معاملات

  • پشتیبانی از گزینه‌های پرداختی متنوع

  • قابل دسترس برای تمامی معامله‌گران

  • تعیین قیمت توسط معامله‌گران

معایب صرافی P2P

  • نقدینگی پایین

  • مناسب نبودن برای افراد تازه وارد

  • احتمال تقلب کردن در معامله

  • سرعت پایین معاملات

تفاوت صرافی otc و p2p در چیست؟

صرافی‌های OTC و P2P دو نمونه مختلف از صرافی‌های ارزهای دیجیتال هستند که برای رفع نیازهای معامله‌گران طراحی شده‌‌اند. مهم‌ترین تفاوت این دو صرافی در نوع معاملات آن‌ها است.

صرافی‌های OTC از کارگزاری‌ها برای کمک به انجام معاملات ارز دیجیتال کمک می‌گیرند ولی صرافی‌های P2P یک واسطه مستقیم هستند که خریداران را به فروشندگان ارز دیجیتال متصل می‌کند. این موضوع باعث می‌شود که صرافی‌های OTC برای انجام معاملات بزرگ و صرافی‌های همتا به همتا برای انجام معاملات کوچک و متوسط مناسب باشند.

صرافی‌های OTC و P2P از لحاظ امنیت و میزان شفافیت معاملات نیز با یکدیگر متفاوت اند. صرافی‌های OTC از امنیت بالایی برخوردارند اما میزان شفافیت قیمت در آن‌ها پایین است. در واقع کاربران به‌راحتی می‌توانند معاملات با حجم بالا را انجام دهند اما با دو چالش نوسان قیمتی هنگام معامله و مشکل در معامله‌گر مناسب همراه هستند.

این در حالی است که در صرافی‌های همتا به همتا میزان شفافیت و انعطاف‌پذیری بالا است و کاربران به‌راحتی می‌توانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. اما باید به این نکته توجه داشته باشید که در صرافی‌های P2P احتمال کلاهبرداری در معامله و مشکل امنیتی وجود دارد.

معامله در کدام صرافی بهتر است؟ p2op یا otc؟

اغلب معامله‌گران در انتخاب بین صرافی OTC و P2P دچار مشکل می‌شوند. در این مقاله به مقایسه صرافی‌های otc و p2p ارز دیجیتال پرداختیم. با در نظر گرفتن تفاوت‌های بین این دو صرافی انتخاب بهترین صرافی برای انجام معاملات کار سختی نخواهد بود. اگر قصد انجام معاملات با حجم بالا با واسطه‌گری یک کارگزاری معتبر را دارید که طی آن قیمت‌ها توسط صرافی تعیین می‌شود باید سراغ صرافی OTC بروید. اما اگر قصد خرید و فروش مستقیم ارزهای دیجیتال با معامله‌گران حرفه‌ای و تعیین قیمت توسط خودتان را دارید بهتر است که صرافی‌های همتا به همتا را انتخاب کنید.

ایرانیکارت بهترین صرافی OTC ایران است که از بیش از 1000 رمز ارز مختلف پشتیبانی می‌کند. اگر قصد معامله ارزهای دیجیتال در یک پلتفرم امن و با پرداخت کارمزد پایین را دارید، ایرانیکارت بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.