اختتامیه بوت‌کمپ مدرسه اینورس با حضور مدیران استارت‌آپ‌ها

رپرتاژ آگهی: از یک طرف، افرادی که دوره آموزشی خود را گذرانده‌اند آمادگی لازم برای ورود به بازار کار حرفه‌ای را ندارند و از طرفی دیگر، شرکت‌ها چالش بزرگی در جذب نیروهای متخصص دارند. بوت‌کمپ اینورس، برنامه‌ایست که دقیقا برای رفع این چالش طراحی شده‌ است.

بوت‌کمپ اینورس چیست؟‌

بوت‌کمپ‌های اینورس، یک برنامه پیشرفته آموزشی‌ست که تا به حال در ایران تجربه نشده‌است. اولین ویژگی این برنامه جدید آموزشی، فشردگی زمان اجرای آن است. هنرجویان این بوت‌کمپ‌ها، کل این فرایند آموزشی را در طی ۲ الی ۳ هفته و به‌صورت پشت‌سر‌هم طی می‌کنند. ویژگی دوم بوت‌کمپ‌های اینورس، شبیه‌سازی فضای واقعی دنیای کار برای هنرجویان است. در این فضا، هنرجویان با پروژه‌های واقعی دست‌و‌پنجه نرم‌ می‌کنند و با چالش‌های معمول فضای کار از نزدیک روبرو می‌شوند.

در این بوت‌کمپ‌ها، هنوجویان تنها نیستند!‌ در هر بوت‌کمپ چند منتور با تجربه، هنرجویان را از ابتدا تا پایان مسیر راهنمایی و همراهی می‌کنند. منتورها در کنار آموزش مهارت‌های تخصصی به هنرجویان، به توسعه مهارت‌های نرم مانند کار تیمی و توانایی ارائه نیز می‌پردازند.

در راستای برگزاری این برنامه‌های تخصصی، در بهار ۱۴۰۳ سومین بوت‌کمپ اینورس - یعنی بوت‌کمپ طراحی محصول - برگزار شد. این بوت‌کمپ ۳۰۰ نفر متقاضی داشت که از بین آن‌ها ۲۰ نفر واجد شرایط لازم بودند. انتخاب این افراد بر پایه سطح دانش و تجربه آنان در حوزه طراحی محصول بود. اکثر هنرجوهای برگزیده شده در این بوت‌کمپ نیز دوره آنلاین آموزش جامع UI UX اینورس را گذرانده بودند. این بوت‌کمپ، در طی ۱۷ روز برگزار شد و شامل دو بخش آنلاین و حضوری می‌شد.

در بوت‌کمپ «طراحی محصول» چه گذشت؟

بوت‌کمپ «طراحی محصول» با مرور اصول طراحی محصول و تکیه بر متد Design Thinking آغاز شد. در ادامه، ۵ تیم ۴ نفره تشکیل و برای هر تیم یک پروژه واقعی تعریف شد. هر تیم، پس از بررسی جزئیات سفارش، کار خود را با مرحله پژوهش کاربر و تجزیه و تحلیل رقبا آغاز کرد. این مرحله، به‌صورت حرفه‌ای و بر پایه دریافت اطلاعات از طریق پرسشنامه و مصاحبه از کاربران احتمالی محصول انجام شد. در ادامه، با شناسایی دقیق نیازهای کاربران، User Flow محصول در قالب Wireframe طراحی، تست و اصلاح شد. در کل این فرایند، هر تیم از هوش‌ مصنوعی نیز به عنوان یک دستیار استفاده کرد.

در بخش پایانی نیز، هنرجویان به سراغ توسعه Design System، طراحی پنل کاربری و Ui کل محصول رفتند و در نهایت پروتوتایپ اولیه محصول دیجیتال را آماده کردند. در انتها، محصول نهایی وارد مرحله تست کاربردپذیری شد و توسط افراد مختلف تست شد. تمام این مراحل، با نظارت و راهنمایی سه منتور این برنامه یعنی مجید آب‌پرور، علی دائمی و محمدامین مسعودی انجام شد.

اختتامیه بوت‌کمپ

رویداد اختتامیه سومین بوت‌کمپ اینورس، در تاریخ ۲۱ اردیبهشت در مجموعه هدیش‌ و با حضور مدیرانی از شرکت‌های بلوبانک (بانک سامان)،‌ تپسی،‌ بانی مد، همراه اول، علی بابا،‌ استارتاپ مالی درو، داتین، زپ، کارگزاری فارابی، دیجی کالا، نوبیتکس، هلدینگ طرفه نگار، کارگزاری آگاه، ویلی بوک، ویپاد، فیلیمو، یکتانت، آبان تتر، بانکینو (بانک خاورمیانه)، SEED foundation و بهسازان ملت (بانک ملت) برگزار شد.

در این رویداد، عرفان آزرم‌سا (مسئول برگزاری رویداد) پروسه فشرده این بوت‌کمپ را از ابتدا تا انتها برای حضار توضیح داد. در ادامه علیرضا اردوبادی (مدیر و موسس مدرسه اینورس) فلسفه بوت‌کمپ‌ها و نقش آموزش حرفه‌ای در بازار کار را خاطر نشان کرد. در میانه برنامه نیز، مجید آب‌پرور (منتور اصلی بوت‌کمپ) درباره روند آموزشی بوت‌کمپ و اجرای پروژه‌ها توضیح داد.

قسمت اصلی اختتامیه، مربوط به ارائه پروژه‌ نهایی تیم‌ها بود. هنرجویان در قالب ۵ تیم ۴ نفره، محصولات نهایی (پروتوتایپ) و روند اجرای پروژه را در حضور مهمان‌ها ارائه دادند. وبسایت‌ها و اپلیکیشن‌های طراحی شده این تیم‌ها در حوزه‌هایی مانند نئوبانک، حسابداری شخصی، Fitness، فروشگاه آنلاین فشن و VOD بود. این محصولات توسط هنرجویان این بوت‌کمپ یعنی، محمد پیله چی، پریسا فارسی، زهرا داودی، غزل قنواتی، محدثه رضایی، مهدی عیوضی، مریم ملکی، علی نقی زاده، علی کاشف، کامیار صفر قربانی،‌ هدیه حاتمی،‌ محدثه محمدی صدر، کتایون خجسته، محمد صابری، فریبا دهقانی، علیرضا شاهسواری، حمیده طالبی،‌ حامد شجاعی، نازنین موذن زاده و الهام صحراگرد، طراحی و ارائه شد.

در پایان این رویداد، هنرجویان به‌صورت مستقیم با مدیران شرکت‌ها و استارت‌آپ‌ها به گفت‌و‌گو نشستند و نظرات مدیران را درباره محصولات خود شنیدند. همچنین، با ایجاد فضای شبکه‌سازی توسط مدرسه اینورس، موقعیت مناسبی برای معرفی و جذب هنرجویان توسط شرکت‌های مختلف ایجاد شد.

بوت‌کمپ‌ «طراحی محصول»، سومین بوت‌کمپ مدرسه اینورس بود که با موفقیت برگزار شد. به‌زودی ویدئوی کامل این رویداد از طریق رسانه‌های مدرسه اینورس منتشر خواهد شد. در آینده نیز، بوت‌کمپ‌های تخصصی دیگر اینورس در حوزه‌های مختلف برگزار خواهد شد.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.