دفاع جواد خیابانی از پیراهن تیم ملی

در آخرین روزهای مدیریت علی کفاشیان بر فدراسیون فوتبال، طرح رونمایی از پیراهن جدید تیم ملی برگزار شد که جنجال‌های بسیار زیادی را به همراه آورد. خیلی‌ها پرسیدند این همه عجله به خاطر چیست؟ برخی دیگر هم شکل و شمایل ساده و برند کم‌نام و نشان تولید این پوشاک را زیر سوال بردند. از همه جالب‌تر اینکه این وسط رد پای جواد خیابانی هم به‌عنوان رابط تولیدی پوشاک مزبور با فدراسیون فوتبال به چشم می‌خورد. به این معنا، انتقاد از پیراهن تیم ملی، به نوعی حکم اعتراض به این گزارشگر شناخته شده تلویزیون را هم پیدا می‌کرد. در همین راستا بالاخره کاسه صبر خیابانی لبریز شد و او در بیانیه‌ای که برای رسانه‌ها نوشت، از پیراهن تیم ملی دفاع کرد. خیابانی تصویری از پیراهن تیم‌های ملی حاضر در مرحله نهایی جام ملت‌های اروپا را منتشر کرده و در بخش‌هایی از توضیحاتش نوشته است:

- هنوز هم هیاهوی طرح لباس تیم ملی به‌پا است، هیاهویی که بی‌جهت هم نیست و از سوی کسانی اوج می‌گیرد که یا از لباس‌های تیم‌های برتر دنیا خبر ندارند یا چون حساب‌های‌شان دیگر چوب‌خط نمی‌خورد، حالا فقط نقش دلسوختگان وطن را بازی می‌کنند.

- قابل توجه عزیزان محترم که اینک مثل گذشته نیست تا لباس‌های ملی با شمایل و شکل‌هایی عجیب باشد؛ ولی اگر دل دلسوختگان وطن و قلب دلواپسان آبروی ملت ایران و تیم ملی فوتبال ایران با گفتن یا نوشتن واژه «زیر پیراهنی!» خنک می‌شود، خب بفرمایند و بگویند؛ اما امیدواریم با ابراز نادانسته‌های خود به جای افزایش علم خویش، لااقل بتوانند به خنکای قلب خویش بیفزایند!

- از دوستان محترم سوال می‌پرسم که آیا آلمان جام جهانی ٩٠ را در یاد دارند؟ یا هلند سال ٨٨ در اروپا؟ یا فرانسه جام ٨٤ را؟

- مستحضر باشید که الان دیگر همه شرکت‌ها رفته‌اند به سمت سادگی، دیگر لباس‌ها مثل قبل نیست. به لباس ملی کشورها نگاه کنید، کمی هم دشمنی را کنار بگذارید، خودتان می‌فهمید که طرح لباس تیم ملی نه تنها تفاوتی با طرح بهترین‌های جهان ندارد، بلکه در بسیاری جهات از آنها زیباتر هم هست.

- مشکل ما اینجاست که دوستان محترم خودشان را به ندیدن این همه طرح لباس‌های ملی می‌زنند وگرنه مگر طرح عجیب زدن کاری دارد؟ آن هم در زمانی که بسیاری از جوانان و هنرمندان به انواع نرم‌افزارهای طراحی مسلح هستند‌.

- اینها که در عکس می‌بینید، لباس تیم‌های صعود کرده به جام ملت‌های اروپاست که یک ماه دیگر شروع می‌شود؛ به این لباس‌ها نگاه کنید و با لباس تیم ملی ایران مقایسه کنید. چقدر در طراحی و فرم از آنها کمتر هستیم؟ اصلا آیا کمتر هستیم؟