یا من یا هیچ‌کس!

گروه ورزش: اتفاقات عجیب در باشگاه استقلال همچنان ادامه دارد. در شرایطی که هواداران این تیم همچنان در شوک ناشی از مدیریت سه روزه رضا حسنی‌خو قرار داشتند و سر در نیاوردند که او چطور آمد و چرا رفت، معرفی سرپرست بعدی باشگاه بر حجم تعجب‌ها افزود. عصر روز یکشنبه جهانیان، عضو هیات‌مدیره استقلال از حضور رضا افتخاری به‌عنوان سرپرست جدید این باشگاه خبر داد. این موضوع از آنجا عجیب بود که افتخاری در همه این سال‌ها به‌عنوان یک فوتسالی در جامعه فوتبال شناخته می‌شد و آخرین سمتش سرپرست کمیته فوتسال بوده است. با این وجود ساعتی بعد سایت رسمی وزارت ورزش خبر انتصاب افتخاری را تایید کرد و لابد با نیت زدودن تصویر فوتسالی او، سوابقش را از ابتدا به‌طور اجمالی مورد اشاره قرار داد: «افتخاری از سال۱۳۷۴ در فدراسیون فوتبال سمت‌های مختلفی داشته و از سال ۷۴ تا ۷۷ به‌عنوان دبیرکل فدراسیون فوتبال خدمت کرده است. وی همچنین سرپرستی تیم ملی را که به جام‌جهانی ۱۹۹۸ فرانسه صعود کرد عهده دار بوده و همچنین از سال ۸۵ تا ۸۶ به‌عنوان نایب رئیس دوم و رئیس سازمان لیگ برتر فعالیت داشته است. افتخاری از سال ۸۸ تا ۹۰ مدیرکل تربیت بدنی استان تهران بوده و در همین زمان به‌عنوان عضو کمیته استیناف فدراسیون مشغول به کار بوده است. او در حال حاضر به‌عنوان سرپرست سازمان لیگ فوتسال مشغول فعالیت است.»

انتقاد پیشکسوت‌ها

در فاصله کوتاهی بعد از اعلام این خبر، گروهی از پیشکسوتان استقلال علیه انتخاب جدید وزارت ورزش موضع گرفتند. مثلا کاظم اولیایی در این مورد گفته است: «افتخاری یک مدلی از افشارزاده است با چند ورژن پایین‌تر. اگر قرار بود استقلال را با مدیری با استانداردهای افتخاری که از دوستان من است و احترام زیادی برایش قائل هستم اداره کنیم، با همان افشارزاده کار را دنبال می‌کردیم و این‌طور استقلال را به هم نمی‌ریختیم. واقعا از دست افتخاری چه کاری برای استقلال بر می‌آید که از دست افشارزاده بر نمی‌آمد؟» دیروز همچنین رئیس کانون هواداران استقلال هم به انتقاد از این انتخاب پرداخت. غلامرضا سعادتی در این مورد به خبرگزاری فارس گفت: «شهاب جهانیان مشغول دادن جولان در هیات‌مدیره استقلال است و تصمیمات یک‌نفره این شخص نشان می‌دهد که استقلال در فصل جاری روزهای خوبی را نخواهد داشت. نوع چیدمان و عضوگیری در هیات‌مدیره استقلال با این شرایط زیبنده نیست. از طرفی اخیرا نقل‌قولی را از رضا افتخاری خواندم که او مدعی شده فعلا به فکر فوتسال و تیم ملی ایران است و این اظهارنظر نشان می‌دهد او تمایلی برای ریاست در استقلال ندارد و با این اظهارنظرش به نوعی هواداران تیم استقلال را تحقیر کرده است.»

من موفق نشوم،کسی موفق نمی‌شود!

دیروز اما رضا افتخاری با حضور در استقلال رسما باشگاه را تحویل گرفت. او بعد از پایان جلسه معارفه‌اش در بین خبرنگاران گفت: «پیشکسوتان از آمدن من خوشحال شدند چون من از بچگی آنها را می‌شناسم. آنها هم خوشحال هستند که یک نفر به باشگاه استقلال آمده است که آنها را درک می‌کند. ما باید همه دست به دست هم دهیم و برای موفقیت باشگاه تلاش کنیم. در حال‌ حاضر باشگاه استقلال نیازمند آرامش است. مطمئنا نتایج تیم هم در آینده‌ای نزدیک درست خواهد شد. مطمئنا اگر من در استقلال موفق نشوم، دیگران هم نمی‌توانند موفق شوند. باید تمام تلاش‌مان را انجام دهیم تا تیم نتیجه‌ بگیرد. در حال‌ حاضر همه باید از تیم حمایت کنند.»

مشکلات پابرجا است

در عین حال از دیگر انتقادهایی که به انتخاب سرپرست جدید استقلال وارد شده این است که اشکالاتی که از افشارزاده گرفته می‌شد، متوجه او هم هست. مثلا در مورد افشارزاده به دو شغله بودن این مدیر و بازنشستگی‌اش اشاره می‌شد، در حالی که رضا افتخاری هم با هر دو مساله مواجه است؛ هرچند گفته می‌شود او به زودی از کمیته فوتسال استعفا خواهد داد. با این وجود سخنان دیروز افتخاری در مورد فوتسال، چندان نشانی از کناره‌گیری نداشت: «همه چیز خوب و مرتب است. من در اردوی تیم ‌ملی فوتسال حاضر شدم و دیدم که بازیکنان در حال تمرین هستند. من از تاج و کفاشیان خواستم یک فکر اساسی درباره فوتسال کنند تا این تیم در جام جهانی موفق عمل کند.»

گاف بزرگ سرپرست باشگاه استقلال

مصاحبه رضا افتخاری بعد از جلسه معارفه‌اش در باشگاه استقلال، با یک اشتباه بسیار بزرگ همراه بود. به گزارش «ایسنا» سرپرست جدید آبی‌ها دیروز مدعی شد تلاش می‌کند در کنار همکارانش، استقلال را به سمت چهارمین قهرمانی آسیا پیش ببرد. این در حالی است که استقلال تاکنون دو بار قهرمان آسیا شده و قهرمانی احتمالی بعدی، سومین عنوان از این دست خواهد بود!