ژست تبلیغاتی؟

یکی از سوژه‌های داغ این روزهای فوتبال ایران، ادعای منصوریان مبنی بر دریافت پیشنهاد مربیگری از یک تیم دسته یک انگلیسی است؛ موضوعی که خیلی از پیشکسوتان استقلال هم به آن واکنش منفی نشان دادند. این ماجرا حتی به‌طور وسیع دستمایه طنز و شوخی با سرمربی استقلال در شبکه‌های اجتماعی هم شد. با گذشت چند روز از آن اما هنوز در باشگاه استقلال اظهارنظرهای متعدد و متناقضی در این خصوص انجام می‌شود. در این میان شاید جالب‌ترین واکنش، به اظهارنظر رضا افتخاری مربوط باشد؛ جایی که مدیرعامل استقلال این پیشنهاد را یک ژست تبلیغاتی دانست و در کلیات آن تشکیک کرد.

او که همراه با کاروان فوتسال ایران از کلمبیا به کشورمان بازگشته بود، راجع‌به این موضوع در جمع خبرنگاران گفت: «من فکر نمی‌کنم که شایعه جدایی منصوریان درست باشد. اگر چنین مساله‌ای بود منصوریان حتما آن را با من در میان می‌گذاشت. حال باید این مساله را بررسی کنیم و بعدا درباره صحت و سقم آن صحبت کنیم.» افتخاری در ادامه به موضوعی اشاره می‌کند که در همه کشورهای جهان یک عرف و قانون استاندارد است: «اینکه گفته می‌شود براساس یک ایمیل پیشنهاد داده‌اند رسمی نیست. این ایمیل باید رسما به باشگاه هم زده شود. من بعید می‌دانم که این موضوع درست باشد. به اعتقاد من شاید این مساله به نوعی تبلیغاتی و برای روحیه دادن به بازیکنان باشد.»

هیات‌مدیره: ادامه نده!

درحالی که مدیرعامل باشگاه به نوعی از مربی تیمش حمایت نکرده و سعی کرده به‌صورت منطقی در این خصوص اظهارنظر کند، اما سرپرست این باشگاه متفاوت با نظر مدیر باشگاه صحبت کرده است. نصرالله عبداللهی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم عنوان کرد: «اینکه یک تیم انگلیسی به منصوریان پیشنهاد بدهد عجیب نیست. من در جریان این پیشنهاد قرار ندارم و با خود منصوریان هم صحبت نکردم، ولی از طریق برخی روابط، ممکن است پیشنهادی رسیده باشد. شما دیدید که چند سال پیش هم فاتح تریم سرمربی معروف ترکیه‌ای به‌عنوان سرمربی میلان ایتالیا انتخاب شد.» از سوی دیگر، عضو هیات‌مدیره باشگاه استقلال هم به منصوریان گوشزد می‌کند که نباید از پیشنهادهای دیگر صحبت کند. حسن زمانی به خبرگزاری فارس گفت: «به نظر من مطرح کردن چنین موضوعی در این برهه درست نبود و منصوریان زمان مناسبی را برای چنین بحثی انتخاب نکرد. استقلال روزهای مهمی در پیش دارد و اصلا نباید در مورد پیشنهاد تیم‌های دیگر بحث شود. حال چه می‌خواهد این پیشنهاد از ایران باشد یا از خارج از کشور. »

باز هم برایتون؟

مدیرفنی استقلال هم آخرین نفری بود که تا عصر دیروز در این مورد اظهارنظر کرد. او تاکید کرد با خبر است که سهامدار ایرانی باشگاه «برایتون» انگلیس برای منصوریان دعوتنامه فرستاده است. بهتاش فریبا در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر در این مورد گفت: «این دعوتنامه از سوی خانزاده سهامدار باشگاه برایتون ارسال شده و سند آن موجود است و منصوریان از این باشگاه پیشنهاد داشته و باید ببینیم در آینده چه اتفاقی برای وی خواهد افتاد. علیرضا منصوریان درخصوص دعوتنامه اف‌سی‌برایتون تاکید دارد.» برایتون همان تیمی است که در سال‌های گذشته خبر پیشنهادش به دیگر سرمربیان ایرانی مثل مجید جلالی و پرویز مظلومی نیز منتشر شد؛ پیشنهادهایی که از قرار معلوم چندان هم جدی نبودند و چنان که بعدا مشخص شد راه به جایی نبردند! در این شرایط عجیب است که منصوریان این پیشنهاد را جدی گرفته و در چند نوبت رسانه‌ای‌اش کرده است. همه این اتفاقات در حالی رخ می‌دهد که حراست فدراسیون فوتبال از ورود به پرونده و بررسی این پیشنهاد مشکوک خبر داده است.