تیم‌های فوتبال استقلال و سپاهان، امروز نخستین دیدار خود را در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا انجام می‌دهند. به این ترتیب هواداران فوتبال در آسیا می‌توانند این هفته شاهد درخشش ستارگان طلایی‌پوش در آسمان آبی فوتبال ایران باشند. به گزارش ایسنا، رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا که از دیروز با انجام دیدارهایی در کشورهای مختلف آغاز شد، امروز با دیدار تیم‌های سپاهان و استقلال با حریفان خود ادامه می‌یابد و به این ترتیب استقلال ایران در دوحه به مصاف الریان قطر می‌رود و سپاهان در خانه از النصر امارات پذیرایی می‌کند. در نخستین دیدار العین امارات به دیدار الهلال عربستان می‌رود. این دو تیم در گروه D مسابقات با استقلال ایران هم‌گروه هستند. دیدار نخست استقلال هم در لیگ قهرمانان از ساعت ۱۸:۵۰ دقیقه آغاز می‌شود. شاگردان قلعه‌نویی که در لیگ برتر روزگار خوشی دارند، امیدوارند که در لیگ قهرمانان آسیا هم به موفقیت چشمگیری دست یابند. سرمربی آبی‌ها با وجود افتخارات زیاد در لیگ برتر ایران، تاکنون در آسیا به هیچ عنوانی دست نیافته است و بسیار تلاش می‌کند که با استقلال به نخستین عنوان آسیایی‌اش دست پیدا کند.از سوی دیگر، تیم‌های ایرانی معمولا در قطر و برابر تیم‌های فوتبال این کشور با مشکل روبه‌رو می‌شوند، اما خط حمله قدرتمند استقلال کفه ترازو را به سمت نماینده ایران سنگین می‌کند.

در دیگر دیدار مهم امروز، سپاهان در اصفهان با النصر امارات دیدار می‌کند. این دیدار از ساعت ۱۹:۳۰ درورزشگاه فولادشهر آغاز می‌شود تا طلایی‌پوشان ایرانی برابر حریف چند ملیتی خود قرار بگیرند. سپاهان یکی از تیم‌هایی است که در فصل جاری لیگ برتر هزینه‌های هنگفتی داشته است، اما در تیم حریف سپاهان بازیکنانی هستند که قیمت خریدشان به اندازه بودجه یک سال سپاهانی‌ها است! با این حال نماینده پرافتخار ایران برای پیروزی برابر حریف اماراتی خود روی کاغذ شانس بیشتری دارد چون تیم‌های اماراتی با وجود هزینه‌های زیاد برابر تیم‌های ایرانی نمی‌توانند مقاومت کنند و از طرف دیگر بازی در اصفهان برگزار می‌شود و حضور تماشاگران هوادار سپاهان بازیکنان این تیم را دلگرم می‌کند.

سپاهان هم مانند استقلال در ترکیب خود از بازیکنان باتجربه سود می‌برد. شهاب گردان، پیش از این به همراه ذوب‌آهن حتی به فینال لیگ قهرمانان آسیا هم راه یافته و خط دفاعی سپاهان با حضور بازیکنی نظیر فرشید طالبی بار تجربی بالایی دارد. طالبی با تیم‌های فجرسپاسی و ذوب‌آهن در آسیا بازی کرده است. در خط حمله، بازیکنانی مانند جواهیر سوکای و محمدرضا خلعتبری حضور دارند که نشان داده‌اند از شم گل‌زنی بالایی برخوردارند. در کنار همه این بازیکنان نمی‌شود از کنار نام محرم نویدکیا به راحتی عبور کرد. کاپیتان باسابقه طلایی‌ها وزنه روحی سنگینی برای این تیم محسوب می‌شود.

برنامه دیدارهای روز چهارشنبه

گروه C

* سپاهان ایران - النصر امارات، ساعت ۱۹:۳۰، ورزشگاه فولادشهر اصفهان

* الاهلی عربستان - الغرافه قطر، ساعت ۲۱

گروه D

* العین امارات - الهلال عربستان، ساعت ۱۸:۴۵

* الریان قطر - استقلال ایران، ساعت ۱۸:۵۰